(Zomer) vakantie bestemming

  • 5 January 2024
  • 1 reactie
  • 62 × bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Hoi hoii, 

De zomer staat nog niet dichtbij de deur, maar ik vroeg mij af of mensen al een leuke bestemming hebben gepint waar ze aankomende zomer (of andere aankomende vakanties) naartoe gaan.

 

Ik ga van de zomer voor 3 weekjes naar Rovinj (Kroatië) met als 1e overnachting Oostenrijk!!

Heeft er iemand nog tips voor Rovinj voor wat leuk is? Qua plaatsjes, eet plekjes, gezellige activiteiten (niet wat veel energie kost), foto plekjes of andere leuke dingetjes waarvan jij denkt dat ik dat zou moeten zien.

Ik zie graag reacties tegemoet :)

xoxo


1 reactie

Reputatie 7
Badge +11

Denk dat ik niet echt zomervakantie ga hebben, met mijn allereerste 4-jarige HBO studie dit jaar tot Tweedegraads Engels docent waarvoor ik twee keer naar het buitenland moet. Één keer één week, één keer tien weken lang, waarvan zeven à acht wekem stage en drie à twee welen voor jezelf wat je dan overhoudt en dat allemaal uit éigen zak. Wanneer je als student dat geld niet hebt, dan heb je voor de studie óf een heel groot probleem, óf je moet vervangende opdrachten maken, waar ik niet op zit te wachten dus ik spaar ontiegelijk hard, vaak noemen mijn ouders mij daardoor "Dagobert Duck"

Mijn moeder wilde dit jaar, lang vóórdat mijn studie gaat beginnen, een weekend naar Londen met mij vertelde ze vandaag, maar mij wel een deel zélf laten betalen. Wat logisch is, maar toch.

Hoe leuk en tof het ook klinkt en hoe graag ik het zelf ook wil natuurlijk, gaan we maar op één voorwaarde en dat is dat het betaalbaar is (voornamelijk (trein)reis erheen + overnachting in hotel), dat ik meer dan genoeg geld over ga houden voor m'n verplichte studiereizen, die ik voor het eerst geheel zelf zal gaan en moet ondernemen (ben jongvolwassen, maar vrij beschermd opgevoed, dus mijn zelfstandigheid laat nog wat te wensen over....). Want we hebben het hier wel over Londen, na de Brexit. 

Als ik ga studeren móet ik namelijk mijn huidige tijdelijke baan als onderwijsassistent volledig opzeggen. 

 

Mocht ik wel enigzins zomervakantie gaan hebben, dan wil ik naar Engeland of Schotland.

Schotland is sowieso al een bestemming die ik op het oog heb voor gedurende de studie, nu maar hopen dat het binnen mijn uiteindelijke gespaarde budget gaat passen wanneer het moment daar is. Ik verlang naar uitgestrekte heuvels, bos en veel groen zoals ze daar hebben, in plaats van al dat grijze steen in Nederland en nauwelijks nog echt grote stukken groen voor mijn gevoel. Al zal ik daat mijn eerste weken alleen maar stage gaan lopen.

Mijn ouders namen me voorheen gedurende vakanties altijd mee op sleeptouw naar Duitsland, Oostenrijk, Kroatië of Italië, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Ik persoonlijk wil verder kijken dan alleen Europa. Dus als ze daarheen willen dan blijf ik alleen thuis.

 

Betreft tips omtrent Kroatië heb ik er helaas geen. Ben niet al te bekend met het land en vind het persoonlijk nogal warm daar. Wegsmelten in een stacaravan en mijn blote voeten bijna verbranden aan een stenen pad zoals ik al eens heb gedaan is niks voor mij. Daarnaast gaan we vaak met de auto en ben ik nogal gevoelig voor wagenziekte. Al helemaal wanneer het snikheet is in de auto en de auto's voor je lopen te ronken.

Reageer