Skip to main content

Wie wil een dagje een beetje reizen met studentenov?

• March 23, 2026
  • 6 reacties
  • 38 × bekeken

ThaSnaily
Forum|alt.badge.img+3

Hoi, ik ga misschien deze vrijdag vanaf Schiedam naar Heerlen (Limburg) en vanaf daar naar Aken. Het is best goedkoop om vanaf daar naar Aken (Duitsland) te gaan (8 euro heen en terug in totaal). Sinds ik studentenov heb, kan ik gratis overal heen in Nederland, als je ook studentenov heb en misschien mee wilt laat mij weten.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Hero
  • March 23, 2026

Heeyy Dalan,

Leuk idee, echt makkelijk ja met een studenten ov. Dan kun me mooi goedkoop het hele land door. Ik sta er opzich wel voor open, maar vaak bij afspreken vind ik het fijn om eerst iemand wat beter online te leren kennen 😉

Groetjesss

ThaSnaily
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Legend
  • March 23, 2026

Heeyy Dalan,

Leuk idee, echt makkelijk ja met een studenten ov. Dan kun me mooi goedkoop het hele land door. Ik sta er opzich wel voor open, maar vaak bij afspreken vind ik het fijn om eerst iemand wat beter online te leren kennen 😉

Groetjesss

Hoi, 

Ja, ik studeer al 4 jaar maar heb eigenlijk mijn studentenov nog niet veel gebruikt door het land. Ik heb nu toevallig een weekje vrij dus het leek mij een goed idee om het een keertje te gebruiken om te reizen. 

Ja ik begrijp dat bij afspreken dat het inderdaad eerst een goed idee is om iemand iets beter te leren kennen. 

Vind het ook niet erg om alleen te gaan op zich, heb ook niet vaak alleen gereisd.

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Ik vindt je idee leuk maar kan helaas niet+ ik ken je nog niet genoeg+ ik heb geen studentenov want ik heb een ovpas(ovpay

Forum|alt.badge.img+3
  • Hero
  • March 23, 2026

Ik vindt je idee leuk maar kan helaas niet+ ik ken je nog niet genoeg+ ik heb geen studentenov want ik heb een ovpas(ovpay

Nee heb ook hetzelfde. Ik heb ook het nooit zo nodig gehad dus vandaar heb ik hem ook nooit geactiveerd. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Hero
  • March 23, 2026

Heeyy Dalan,

Groetjesss

Hoi, 

Ja, ik studeer al 4 jaar maar heb eigenlijk mijn studentenov nog niet veel gebruikt door het land. Ik heb nu toevallig een weekje vrij dus het leek mij een goed idee om het een keertje te gebruiken om te reizen. 

Ja ik begrijp dat bij afspreken dat het inderdaad eerst een goed idee is om iemand iets beter te leren kennen. 

Vind het ook niet erg om alleen te gaan op zich, heb ook niet vaak alleen gereisd.

Als je ervoor open staat kunnen we elkaar bijvoorbeeld wel leren kennen. Misschien kunnen we later dan een keer reizen. Ik vind het idee niet slecht.

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+7

Leuk idee, Ik kan zelf aankomende vrijdag niet helaas.

Het leuke van studenten OV is trouwens dat het ook geldig is in de Arriva trein Tussen Heerlen en Aken, je kunt dan gewoon uitchecken in de stationshal van Aken dus het aparte ticket van €8 heb je niet nodig!😉