Wat vind je van de stad Parijs?

  • 30 January 2024
  • 13 reacties
  • 157 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Parijsssss de stad van de liefde… of juist niet?


Ooit vroeger ben ik wel in Parijs geweest. Ik vind de architectuur wel heel mooi. De oude gebouwen en de manier hoe de stad leeft. Ook overal kleine smart’s, of andere kleine autootjes. Franse bakkertjes op iedere hoek van de straat. En natuurlijk de EiffelToren. 

Nadeel is dat het zo toeristisch is jammer genoeg. Maar hey, dat heb je wel in iedere grote stad:).

Wat vind jij van Parijs? Ben je er wel eens op vakantie geweest?


13 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben er in '22 geweest eind oktober voor een weekend. Ik heb genoten van de Franse gebakje. Ook gestaan op de montparnasse, met uitzicht op de eiffeltoren. De 2e dag bij de sacre cour geweest en best wel wat gelopen

Reputatie 4
Badge +5

Ik ben alweer meer dan 10 jaar geleden in Parijs geweest, een midweekje toen. Ik vond het wel een mooie stad met een heerlijke sfeer, vooral in Quartier Latin. Daar leefde het echt en heb je ook tal van leuke eettentjes.

Verder vond ik de architectuur mooi. Zelf heb ik de Sacre Coeur en de Notre Dame bezocht. Eiffel Toren en Louvre ben ik wel bij geweest maar niet in geweest. Centre Pompidou was ook wel gaaf.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben nog nooit naar Parijs geweest. Maar het schijnt erg mooi te zijn.

Reputatie 1
Badge +2

Erg mooi, veel leuke dingen te zien. Alleen engels praten willen ze daar vaak niet, maar laat het niet weerhouden om naar een stad met veel cultuur te gaan.

Reputatie 4
Badge +5

Parijsssss de stad van de liefde… of juist niet?


Ooit vroeger ben ik wel in Parijs geweest. Ik vind de architectuur wel heel mooi. De oude gebouwen en de manier hoe de stad leeft. Ook overal kleine smart’s, of andere kleine autootjes. Franse bakkertjes op iedere hoek van de straat. En natuurlijk de EiffelToren. 

Nadeel is dat het zo toeristisch is jammer genoeg. Maar hey, dat heb je wel in iedere grote stad:).

Wat vind jij van Parijs? Ben je er wel eens op vakantie geweest?

1x geweest, ziet er mooi uit, jammer dat ik toen nog geen stranger things fan was anders had ik sws naar de stranger things store willen gaan. In de serie Lupin ziet parijs er ook heel mooi uit :)

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben zelf nog nooit in Parijs geweest maar ik zou alles aan de kant gooien om ooit die kans te mogen krijgen om er heen te gaan. Maar om nu in me eentje te gaan dood eng hihi. Who knows what the future brings 😊

Reputatie 3
Badge +2

Jaaaa Parijs! Laatste x was alweer in 2019 oktober (voor corona)

Eerste dag een lange rit en na bezoek aan hotel direct de stad in gegaan, Eiffeltoren weer gezien en Sacre Keur bezocht, daarna heel duur pizza gegeten daar in de buurt. Tweede dag naar Disneyland (omdat hotel niet in de buurt lag en druk op de weg kwam we daar om 12 uur pas aan) Wel tot het einde gebleven met een vuurwerkshow echt geweldig! Derde en laatste dag op de terugweg nog Parc Asterix gedaan (veel minder bekend, maar ook veel te doen)

Wil graag dit jaar weer naar Parijs (Disney) maar nog niemand om heen te gaan, helaas

Reputatie 7
Badge +11

Ben één keer naar Disneyland Parijs geweest (wat reteduur was) maar dat was dan ook alles qua Parijs. Ik ben ook een keer naar Normandië geweest. 

Als je het mij vraagt vind ik mensen uit Frankrijk nogal... Aan de chagrijnige kant?

Reputatie 6

In Parijs vind je veel toeristen. Heel veel toeristen. Zeker in de omgeving van de Notre-Dame. 

Een aanrader is de boekwinkel Shakespeare & Company- een boekwinkel waar het ook vaak druk is, maar het blijft genieten om hier binnen (en buiten) rond te lopen. Je waant jezelf even in een boekwinkel van 100 jaar geleden, deze boekwinkel is in 1919 opgericht en sindsdien niets van zijn charme verloren. Ambitieuze auteurs mogen hier bijvoorbeeld gratis blijven overnachten als zij overdag meewerken in de winkel. 

De bevolking daar was - zoals hierboven ook benoemd werd - vaak aan de chagrijnige kant (leek soms alsof ze haast hadden en een lachje kwam er niet vanaf), en je moest vooral in het centrum €3,60 ofzo betalen voor een mini flesje cola 🥤🥴.. er zijn ook wel vaak opdringerige oplichters die van die armbandjes verkopen, en de stad is op sommige plekken erg vuil. 

Nog een aanrader is om te ontbijten bij La Duree. Een echt Frans tentje waar je echte Franse lekkernijen krijgt. Ook is het leuk om eens door de wijk le Marais te lopen. Dit is een echte Franse wijk met veel modieuze winkels.

Al met al is Parijs wel een aanrader qua historie en gebouwen, maar duur - druk en de mensen zijn niet altijd vriendelijk. 

 

Au revoir~✨

 

​​​​​​

 

Reputatie 6
Badge +8

ik ben er best vaak geweest, ben al  6x naar disneyland parijs geweest en 2 keer gewoon op vakantie naar Parijs

Reputatie 5
Badge +5

Nog nooit geweest, maar het lijkt mij leuk om de Eiffeltoren in het echt te zien!

Reputatie 3
Badge +5

Is alweer 7 jaar geleden dat ik er geweest ben, zou er zo weer heen gaan.😎

Leuke sfeer en mooie oude architectuur zoals je al zei 😃

 

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben er helaas nog nooit geweest maar zou er graag een keer heen willen.  

Reageer