Wat doen jullie tijdens de vakantie?

  • 15 November 2023
  • 4 reacties
  • 99 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Tis natuurlijk veel leuker om samen op vakantie te gaan. Gaan jullie wel eens met vrienden op vakantie? En hoe zouden jullie dat dan doen?


4 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Huilen 😎

Reputatie 1
Badge +3

Ik hoop over een paar maanden een rijbewijs en auto te hebben en dan ga ik door europa touren met iedereen die mee wilt

Reputatie 7
Badge +11

Goede vraag, meeste van mijn vakantietijd breng ik toch echt thuis door, slapend in mijn bed of op mijn kamer, veel alleen, kan me deze dagen snel en veel gaan vervelen ondanks dat ik bijvoorbeeld graag lees, game of series kijk, maar het ligt eraan wat ik op dat moment doe. 😅 Dungeons & Dragons verveelt mij niet alleen speel ik het al een tijdje niet meer wat ik ontzettend jammer vind. 😕

Of mijn ouders slepen me mee naar of een stad of een land waar ik persoonlijk voor mijn gevoel al veel te vaak geweest ben en wat onderhand toch écht mijn neusgaten uitkomt.

Vorige zomer bijvoorbeeld heb ik ook nee gezegd toen mijn ouders vroegen of ik mee wilde op vakantie. 

Wanneer we naar een stad gaan hangt het echt af van de winkels en wat er te doen is of ik mee ga ja of nee. Zijn er weinig boekwinkels, stripboekwinkels of andere dingen die mij interesseren daar, dan zal ik geheid thuisblijven. 

Vrienden om mee op vakantie te gaan heb ik (momenteel) niet en om heel eerlijk te zijn zou ik het op dit moment ook erg awkward en onwennig vinden om met vrienden die ik niet bepaald heb, op vakantie te gaan. 

Alleen op vakantie gaan doe ik ook niet aan. Ondanks mijn leeftijd is zoiets en veel andere dingen trouwens wat voor iemand anders misschien van zelfsprekend is, onbekend terrein voor mij. Zoals autorijden waarvan ik weet dat ik het waarschijnlijk, kijkend naar mezelf, nooit zal en ga kunnen. Helaas heb ik daardoor nogal een bloedhekel aan het reizen met OV en irriteer ik mij snel wanneer het druk is in de bus of op het treinstation en men mij of onderhand omver loopt, of veel te dicht bij mij staat in mijn personal space, of op mijn voeten staat, mij duwt richting de ingang van een bus omdat diegene gewoon geen greintje geduld had (is één keer gebeurd, zo eng die hand van een onbekende op mijn rug, als ik het had gezien had ik meteen aangifte gedaan, echt van, waarom wordt er zomaar aan mij gezeten??) Wil gewoon graag een auto en er niet constant afhankelijk van zijn, maar dat gaat 'm niet worden denk ik zo. Daarnaast kost het klauwen met geld, eerst een rijbewijs en daarna een auto, na een tweedehands auto.

Volgend jaar hoop ik een HBO studie te doen tot Engels docent Tweedegraads en dan moet ik tot twee keer toe, helemaal alleen, voor de éérste keer naar het buitenland. Geen medestudenten, niks. Ik zal dus in het diepe gegooid gaan worden en het is de vraag hoe ik daar op ga reageren. Denk dat het een vrij grote schok voor mij gaat zijn eventueel maar dat het daarna bevrijdend voelt. Maar dat is lastig te zeggen, zie dat tegen die tijd wel...

 

Reputatie 1
Badge +2

Ik reis het liefst zo veel mogelijk! Dit jaar alleen al heb ik bijna 30 landen bezocht. Veel hiervan is wel Interrail, waardoor je in een hele korte tijd heel veel kan zien. Maar ik heb ook een paar verre reizen gepland staan, zoals Brazilië, Amerika en Japan! 

Ook ga ik vaak op vakantie met vrienden, maar dat is dan meestal wat dichterbij (altijd binnen Europa). Veel van die vriendinnen zijn nu afgestudeerd en die zie ik nu heel weinig, dus nu heb ik nog een vriendin over waar ik veel mee reis. Helaas gaat ze binnenkort naar Australië en dan zal ik waarschijnlijk een heel stuk minder gaan reizen.

Reageer