Vakantie Engeland

  • 23 January 2024
  • 1 reactie
  • 123 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hoewel het nog maar het begin van het jaar is, willen mijn moeder en ik samen met zijn tweeën later dit jaar én voorafgaand aan mijn nieuwe studie tot HBO Engels docent Tweedegraads, of zoals het eigenlijk heet "Teacher Education In English" (dit wordt 100% in het Engels gegeven en in de meeste gevallen door docenten die oorspronkelijk uit het Verenigd koninkrijk & Amerika komen, zó gaaf...) naar Londen toe voor een kleine vakantie, hooguit één weekeindje. Om te "oefenen" voor mijn studie uiteraard en gewoon omdat zij daar graag ooit nog een keer heen wilde (ik trouwens ook). Voorwaarden die ik naar haar toe heb gesteld is wel dat we alleen gaan als ik genoeg schat over te houden voor die studiereizen want dat is prioriteit nummer één omdat ik gedurende mijn studie niet meer zal werken. Misschien dat daar de laatste studiejaren verandering in gaat komen, maar de eerste twee studiejaren niet, kijkend naar wat ik heb vernomen betreft de studiezwaarte gedurende zeker de eerste twee jaar van de studie.

Aangezien ik momenteel dus nog mega hard aan het doorsparen ben voor mijn twee verplichte studiereizen aansluitend op bovenstaande studie en niet al teveel kwijt wil zijn aan deze reis vroeg ik mij het volgende af:

 

Is er al eens iemand van jullie in Londen geweest en zo ja, hoe pakte je de reis ernaartoe toen aan? Hoe zouden mijn moeder en ik een beetje goedkoop en betrouwbaar kunnen reizen (liefst per trein of boot vind het idee van vliegen nogal spannend, heb nóóit eerder gevlogen, vandaar) en overnachten?

 

Mijn moeder en ik hebben namelijk besproken dat we ieder de helft betalen kijkend naar de reis.

Daarnaast zal ik voor die tijd nog een paspoort aan moeten vragen waarschijnlijk in verband met Brexit.

 

Welke bezienswaardigheden raden jullie mijn moeder en mij aan?

Ik wil sowieso wanneer ik daar ben de boekenwinkels langs aangezien die zo goed als een walhalla voor boekenwormen zijn, althans dat is wat ik erover heb gehoord en de gigantische boekenwinkels die ze daar hebben, hebben ze in Nederland helaas niet.

 

Alvast bij voorbaat dank!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

1 reactie

Badge

Het is toevallig dat ik vorig jaar met mijn moeder naar London ben geweest. Dus ik kan wat goede tips geven!

Wij hadden het via een reisbureau de vlucht + hotel geregeld. Het kost wel meer maar een reisbureau kan goed meekijken wat je budget en wensen zijn voor je trip. Wij bleven 5 dagen, maar London is het beste inderdaad voor een weekend en misschien als je echt veel wilt zien 3 á 4 dagen goed te bezichtigen.

Daarnaast is het heel erg aangeraden om een Oyster kaart te regelen voor de Underground. De metrosysteem in London is goedkoop en heeft stations overall! Je kan echt supersnel op je gewenste plaatsen zijn.

Wat ik aanraad om te bezoeken is sowieso de beroemde toeristplekken, zoals Westminster met Westminster Abbey, Buckinham Palace en natuurlijk the London Tower met de Tower Brigde ernaast.

Ik zie ook dat je een boekenwinkel wilt bezoeken. Hierbij kan ik sterk Waterstones bij Picaddily Circus aanraden. Het heeft maar liefst 5 verdiepingen! Met Fantasy en Comics en Manga op 1 hele verdieping. Ik was zelf als een kind in een snoepwinkel daarbinnen! ;)

London gewoon een leuke plek waar je ook in veel parken kan wandelen of als het in het budget past ook de London Zoo bezoeken.

 

Ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft!