Skip to main content

Vakantie Dilemma | Dilemma Donderdag

  • 6 June 2024
  • 6 reacties
  • 80 × bekeken
Vakantie Dilemma | Dilemma Donderdag

Stel je voor, je bent op vakantie en deze donderdag gaat er iets mis. Maar als je de keuze hebt, wat zou je dan liever meemaken?

  1. Verdwaald raken in de Egyptische woestijn met voldoende water bij je? 🏜️💧
  2. Gestrand zijn op de Atlantische Oceaan met genoeg voedsel aan boord? 🚤🍲

Wat zou jij doen? Deel je keuze en vertel ons waarom! 👇

6 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Optie 2

Reputatie 4
Badge +6

Dit vind ik wel een lastig maar optie 2 klinkt beter dan kan ik op boord teminste nog schuilen voor de zon

Reputatie 5
Badge +5

2

Reputatie 3
Badge +3

Ik zou zowiezo voor optie 2 gaan. Strand pakt mij altijd wel en de hoge temperaturen van Egypte weerhouden mij: ‘)

Reputatie 3
Badge +3

Misschien denk ik er iets te lang over na maar als ik de keuze had tussen verdwaald raken in de Egyptische woestijn met voldoende water bij me, of gestrand zijn op de Atlantische Oceaan met genoeg voedsel aan boord, dan zou ik kiezen voor het eerste scenario: verdwaald raken in de Egyptische woestijn met voldoende water.

Hier zijn mijn redenen:

  1. Overlevingskansen: In de woestijn heb ik ten minste vaste grond onder mijn voeten en voldoende water om uitdroging te voorkomen. Water is essentieel voor overleving, en zolang ik voldoende water heb, kan ik beter mijn energie en mentale helderheid behouden om een uitweg te vinden.

  2. Navigatie: Hoewel de woestijn een uitgestrekt en uitdagend terrein is, zijn er manieren om je te oriënteren, zoals het volgen van de zon of sterren, en zelfs het vinden van sporen of andere tekenen van leven. Dit is moeilijker op open water, waar navigatie zonder de juiste apparatuur zeer moeilijk is.

  3. Hulp zoeken: In de woestijn is de kans groter dat ik een weg, een dorp of een karavaan tegenkom. De woestijn is niet compleet verlaten en er zijn vaak routes die door nomaden of toeristen worden gebruikt. Op open zee ben je volledig afhankelijk van het toevallig passeren van een schip.

  4. Omgevingsomstandigheden: Hoewel de hitte van de woestijn intens kan zijn, vooral overdag, kan ik manieren vinden om mezelf te beschermen tegen de zon en de hitte. In de oceaan ben ik voortdurend blootgesteld aan de elementen, zoals de felle zon, golven en mogelijk stormen, wat de situatie veel gevaarlijker kan maken.

  5. Eigen vaardigheden en kennis: Ik heb meer vertrouwen in mijn vermogen om te overleven en te navigeren op het land dan op zee. Mijn kennis van eerste hulp, oriëntatie en zelfs basale overlevingstechnieken zijn toepasbaarder in een woestijnomgeving.

Kortom, hoewel beide situaties verre van ideaal zijn, zou ik me veiliger en meer in controle voelen in de woestijn met voldoende water, in vergelijking met het gestrand zijn op de uitgestrekte en onvoorspelbare Atlantische Oceaan.

Badge

Optie 2:

Even los van het feit welke overlevings kans groter is, zou ik op het water zitten leuker, mooier vinden

Reageer