Toerist in eigen land; geef je toptips!

  • 2 October 2023
  • 5 reacties
  • 97 × bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Zoals jullie weten is Nederland echt een super gaaf land. Maar als toerist in eigen land: wat is / zijn je favoriete plekken? Dat mag een stad, strand, natuurgebied; wat dan ook zijn!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De hoge veluwe! Met name de Posbank, prachtige heide daar om rond te lopen en ook grote zandvlaktes die eruit zien als steppes. Ook zit daar een lekker restaurant waar ik graag na een grote wandeling chocomel kan drinken.

In september & augustus staat de heide in bloei💜🍇

Reputatie 5
Badge +10

De Veluwe !!

Reputatie 2
Badge +2

Binnen het tuincentrum Steck in Utrecht zit echt een mega leuk lunch tentje. In de herfst kun je daar ook een doolhof in gaan en in de lente/zomer hebben ze een pluk tuin waar je je eigen bos wildbloemen kan plukken. Mega cute :)

Reputatie 3
Badge +6

Oeee dit topic ga ik zeker in de gaten houden! Ik zit bijna in de eindfase van het schrijven van mijn boek over het nemen van een tussenjaar in Nederland (kort gezegd is het een boek met vrijwel alle info die je nodig hebt als je een tussenjaar in nl neemt). Zo staan er tips in over de financiële kant, gaat het over zelfontwikkeling, werken, vrijwilligerswerk, reizen, ervaringen van anderen etc etc)

Een heel hoofdstuk gaat over het reizen door Nederland. Per provincie staan er tips in voor leuke dingen om te doen, de leukste steden en dorpen, mooie natuurgebieden, restaurantjes en eetplekjes en verschillende budget en originele plekken om te overnachten. 
Nederland heeft echt heel veel mooie plekken en verborgen parels! 
Wellicht kom ik nog iets tegen hier en kan het nog toegevoegd worden aan mijn boek :)) 
 

Reputatie 2
Badge +2

Oeee dit topic ga ik zeker in de gaten houden! Ik zit bijna in de eindfase van het schrijven van mijn boek over het nemen van een tussenjaar in Nederland (kort gezegd is het een boek met vrijwel alle info die je nodig hebt als je een tussenjaar in nl neemt). Zo staan er tips in over de financiële kant, gaat het over zelfontwikkeling, werken, vrijwilligerswerk, reizen, ervaringen van anderen etc etc)

Een heel hoofdstuk gaat over het reizen door Nederland. Per provincie staan er tips in voor leuke dingen om te doen, de leukste steden en dorpen, mooie natuurgebieden, restaurantjes en eetplekjes en verschillende budget en originele plekken om te overnachten. 
Nederland heeft echt heel veel mooie plekken en verborgen parels! 
Wellicht kom ik nog iets tegen hier en kan het nog toegevoegd worden aan mijn boek :)) 
 

 Wat een interessant en leuk onderwerp om een boek over te maken! Ik geef gelijk nog wat tips voor dit topic en voor je boek ;)

  • Vestingsteden: Deze zijn vanuit vroegen bedoeld om een stad veilig te houden. Lekker klein, erg gemoedelijk, heerlijk om te wandelen en in de winter vaak Gluwein of ertwensoep te krijgen op straat. Mijn fave is Elburg
  • In Utrecht: elke laatste zondag van de maand rommelmarkt op Beton T terrein. Fietsen van Utrecht naar de Loodsdrechtse plassen. Eten bij de Streetfoodclub (hier kun je ook Bingo Brunchen met drag queens), brunchen bij Teds of shared dining bij STAN.
  • Popronde: is helemaal gratis, is van begin oktober tot eind november elke keer in een andere stad. Kleine artiesten treden op op verschillende locaties. Van poppodia tot tweedehands winkels.
  • Foodhallen: ik ben zelf heel erg fan van die in Eindhoven en Rotterdam, maar bijna elke grote stad heeft een foodhal met stands met verschillend aanbod.

Reageer