Sterren kijken Dark Sky Park Lauwersmeer

  • 8 April 2024
  • 1 reactie
  • 37 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik was benieuwd of er iemand is hier die wel eens naar het Dark Sky Park Lauwersmeer is geweest? 

Wat is een Dark Sky Park?
Een Dark Sky Park is vaak een (natuur) gebied waar het heel erg donker is. Verweg van steden en dorpen. Hier zijn bezoekers ‘nachts ook welkom, om de sterrenhemel te bewonderen. Als het compleet helder weer is dan is de Melkweg ook goed te zien. Het is bijzonder dat Lauwersmeer benoemd is, omdat Nederland een van de landen is met de meeste lichtvervuiling ter wereld. 

Ik wil deze zomer, wanneer het warm is in de nacht. Graag een keer daar heen om de sterren en de Melkweg te bewonderen. Een keer eerder heb ik de Melkweg ook gezien, dat was in een klein dorpje Andijk, waar ik op een dijk stond. En dan neem ik ook wel graag mijn camera mee om mooie foto’s te maken. Het lijkt me zo magisch om op een plek te staan waar het zo heel donker kan zijn. 

Wat mij nu erg tegenhoud is dat het in het puntje van het noorden van Nederland ligt, en niemand zo gek is om ‘even’ voor zoiets op en neer te rijden met mij. En in me eentje in het donker… nou nee dan sla ik over🤣.

Als je er ooit bent geweest, zou je dan je ervaring willen delen in de reacties🤗?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +11

Nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn maar het klinkt wel ontzettend gaaf om te doen en dan foto's te maken! 😱🤩

Reageer