Solo travel

  • 11 April 2024
  • 3 reacties
  • 125 × bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hallooooooo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met solo-travel? Ik ben zelf op het moment op zoek naar leuke manieren om andere landen in Europa te bezoeken, dus roadtrips, treinreizen, naar een bestemming toe vliegen etc.

Ik ben een 20-jarige jongen en heb nog niet zoveel ervaring hiermee, dus ik kan wel wat hulp gebruiken. Reacties hierop zouden erg fijn zijn.

Groetjes, Lasse


3 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoii ik heb skiles gegeven in Oostenrijk, zoiets is misschien een idee om een land uit te zoeken dat je leuk lijkt en dan les te geven in een sport of excursies te geven in iets buiten dat je interessant vindt, te werken in de horeca of bij een winkel die sportartikelen o.i.d. verkoopt of om vrijwilligerswerk te doen. Vaak zijn er dan ook andere mensen vanuit andere landen die ook jong zijn en daar vrijwilligerswerk komen doen.

Het ligt er een beetje aan waar je heen wil en waar je interresses liggen want voor veel sporten heb je een papiertje nodig om les te mogen geven of aantoonbare ervaring in die sport dat jij goed genoeg bent om les te leren geven, ligt aan de sport of het halen van een certificaatje o.i.d. duur is, maar bijvoorbeeld snorsportsacademy, bikesportsacademy en surfsportsacademy zijn voorbeelden die dat soort opleidingen aanbieden en zelf ook allerlei bedrijven kennen die mensen zoeken en dat je dan iets minder betaald krijgt door dat bedrijf, maar dat je dan korting krijgt op de opleiding.

Of je kan leren zeilen en dan bij Amorgos gaan schipperen binnen Europa.

Daarnaast zijn er veel hotels binnen Europa die het hartstikke top vinden als iemand die Engels spreekt bij ze komt werken, in je sollicitatiebrief aangeven dat je het leuk zou vinden als hun personeel al mensen van rond jouw leeftijd heeft en of het personeel buiten werk om ook goed met elkaar omgaat.

Verder ken ik nog EBS, de European Bartending School. Ik heb zo'n cursus gedaan binnen Amsterdam en daar kwamen heel veel jongeren vanuit andere landen om die cursus te doen. Het zit door heel Europa dus je kunt een stad naar keuze kiezen en buiten de cursus om organiseren ze ook activiteiten om die klas te leren kennen en de barscene van die stad. Het ligt er dus een beetje aan waar je interesses liggen maar misschien kun je uit deze opties inspiratie halen :)

Badge

Hey, ik heb nu twee keer voor ongeveer drie weken solo gereisd. Ik heb dit gedaan met de trein (interrailen) en vond dat ontzettend fijn, omdat je dan makkelijk verschillende plekken in een land of heel Europa kunt bezoeken. 
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, om te kiezen op welke manier je wilt gaan reizen. Als je meerdere plekken wilt proberen, vind ik interrail heel fijn. 

Ik heb zelf in een combinatie van hostels en hotels geslapen. Hostels is heel fijn om andere mensen op een makkelijke manier te ontmoeten, vooral als er een bar bij zit of een andere plek om te hangen. Bij een hotel heb je iets meer de luxe en privacy, doordat je dan een eigen kamer hebt. Dit kan in de meeste hostels trouwens ook. Hostels zijn ook iets goedkoper. 
 

Hoop dat je hier wat aan hebt, anders mag je me altijd een berichtje sturen 😊

Badge

Heyy, zelf ben ik in de zomer 2 weken solo gaan wildkamperen in Zweden en Noorwegen. Ben toen met de auto daar naartoe gereden en heb een tussenstop gemaakt in Denemarken. Had thuis al best veel dingen voorbereid zoals de route die wou gaan rijden en wat ik onderweg wou gaan zien. Spullen mee genomen zoals een water filtratie systeem, zodat je water gewoon uit de meren kon drinken. En natuurlijk een goede tent, slaapzak, gasbrander om eten te maken enz. Zoals je misschien weet kan je overal in Zweden of Noorwegen in de natuur je tent neerzetten. Had daarom ook geen vaste planning waar in mij aan moest houden dus dat was erg fijn. 

 

Doel van deze trip was om zo veel mogelijk te "overleven” zonder de stad in te gaan. Daarom had ik in Nederland veel inkopen gedaan zoals eten wat je niet gekoeld hoefde te bewaren, denk daarbij aan eten in verpakt of in blik.

 

Als je dit zou willen doen lees je dan goed in over verschillende Survival tips want uiteindelijk zit je ergens in de middle of nowhere zonder hulp. Zeker in de avond is dit best wel even spannend zo alleen in een groot bos. Maar het mooie aan Zomer in Zweden/Noorwegen is hoe meer je naar het Noorden gaat hoe langer het licht blijft. Zelf had ik namelijk dat het maar een paar uurtjes ging schemeren, dus ook een slaapmasker mee dus. Mij zelf schoonmaken deed ik in de morgens in de meren, en controleer je wel op teken beestjes elke dag.

 

Maar als je je goed hebt voorbereid is dit echt wel een ervaring die je ooit wel eens moet gaan beleven. Prachtig land wat een echte wildernis ervering geeft. Pas dan kom je er achter wat puur natuur is ;)

 

Als er mensen zijn die dit ook eens willen doen en met vragen zitten, stuur mij gerust een pb.

Reageer