New York vakantie

  • 28 November 2023
  • 4 reacties
  • 64 × bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoi allemaal!

 

27 december (net na kerst) ga ik op vakantie naar Brazilië. We hebben dan eerst een tussenstop in New York en we hebben geregeld dat we hier een aantal dagen kunnen blijven (van de 27 tm de 30e). Ik ben nog nooit in New York geweest en zou niet weten wat we in zo'n korte tijd allemaal moeten zien! 

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag,

 

Groetjes!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat ik echt super tof zou vinden als ik NY zou bezoeken is toch echt wel Time Square of Broadway. Zelf ben ik er nog nooit geweest helaas.

Reputatie 7
Badge +11

Het Metropolitan Museum Of Art kan een optie zijn?

Ben zelf nog nooit in New York geweest maar dit weet ik vanuit mijn favoriete boekenreeks "Reckless" / Mirrorworld van Cornelia Funke. Schijnt een heel groot, mooi museum te zijn en als ik het mij goed herinner zit die in New York. 

 

Maar echt gaaf dat je dat gaat doen, naar New York onderweg!

 

Wou dat mijn ouders ooit verder zouden kijken dan Europa maar dat zie ik ze niet zo snel doen in tegenstelling tot mij, ik wil bijvoorbeeld graag naar Engeland, Schotland of Amerika. Echt de wereld een beetje meer verkennen. Zou mijn horizon en zelfstandigheid ook goed doen.

Nee bij hun is het altijd Kroatië, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Italië... Niks mis met de landen, maar als je er vaak komt, komt het je neus uit. Vandaar dat ik de vorige zomer ook heb gezegd "leuk dat we naar Kroatië gaan wéér, maar ik blijf liever thuis"

Ja misschien dat ze hooguit ooit naar Indonesië willen, want daar ligt een deel van mijn roots, maar dat is dan ook álles. 

Reputatie 1
Badge +2

Het Metropolitan Museum Of Art kan een optie zijn?

Ben zelf nog nooit in New York geweest maar dit weet ik vanuit mijn favoriete boekenreeks "Reckless" / Mirrorworld van Cornelia Funke. Schijnt een heel groot, mooi museum te zijn en als ik het mij goed herinner zit die in New York. 

 

Maar echt gaaf dat je dat gaat doen, naar New York onderweg!

 

Wou dat mijn ouders ooit verder zouden kijken dan Europa maar dat zie ik ze niet zo snel doen in tegenstelling tot mij, ik wil bijvoorbeeld graag naar Engeland, Schotland of Amerika. Echt de wereld een beetje meer verkennen. Zou mijn horizon en zelfstandigheid ook goed doen.

Nee bij hun is het altijd Kroatië, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Italië... Niks mis met de landen, maar als je er vaak komt, komt het je neus uit. Vandaar dat ik de vorige zomer ook heb gezegd "leuk dat we naar Kroatië gaan wéér, maar ik blijf liever thuis"

Ja misschien dat ze hooguit ooit naar Indonesië willen, want daar ligt een deel van mijn roots, maar dat is dan ook álles. 

 

Dankjewel voor je reactie! Ik zal het zeker checken.

Mijn ouders (vooral mijn vader) zijn ook totaal niet van het reizen. Hij komt hoogstens in Duitsland, maar zelfs dat is al een hele opgave voor hem. Gelukkig heb ik een vriend die heel reislustig is en gaan we meestal samen naar landen die wat verder weg zijn, vooral omdat hij zo goed is in het vinden van goedkope vluchten!

 

Indonesië lijkt me ook zo'n mooi land, zou er graag een keertje heen willen :)

 

Reputatie 7
Badge +11

Het Metropolitan Museum Of Art kan een optie zijn?

Ben zelf nog nooit in New York geweest maar dit weet ik vanuit mijn favoriete boekenreeks "Reckless" / Mirrorworld van Cornelia Funke. Schijnt een heel groot, mooi museum te zijn en als ik het mij goed herinner zit die in New York. 

 

Maar echt gaaf dat je dat gaat doen, naar New York onderweg!

 

Wou dat mijn ouders ooit verder zouden kijken dan Europa maar dat zie ik ze niet zo snel doen in tegenstelling tot mij, ik wil bijvoorbeeld graag naar Engeland, Schotland of Amerika. Echt de wereld een beetje meer verkennen. Zou mijn horizon en zelfstandigheid ook goed doen.

Nee bij hun is het altijd Kroatië, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Italië... Niks mis met de landen, maar als je er vaak komt, komt het je neus uit. Vandaar dat ik de vorige zomer ook heb gezegd "leuk dat we naar Kroatië gaan wéér, maar ik blijf liever thuis"

Ja misschien dat ze hooguit ooit naar Indonesië willen, want daar ligt een deel van mijn roots, maar dat is dan ook álles. 

 

Dankjewel voor je reactie! Ik zal het zeker checken.

Mijn ouders (vooral mijn vader) zijn ook totaal niet van het reizen. Hij komt hoogstens in Duitsland, maar zelfs dat is al een hele opgave voor hem. Gelukkig heb ik een vriend die heel reislustig is en gaan we meestal samen naar landen die wat verder weg zijn, vooral omdat hij zo goed is in het vinden van goedkope vluchten!

 

Indonesië lijkt me ook zo'n mooi land, zou er graag een keertje heen willen :)

 

Graag gedaan hoor, geen probleem!

Da's jammer maar wel fijn dat je een vriend hebt die erg reislustig is en goed weet hoe je goedkoop kan vliegen. 

Zelfde hier, afgezien van de tropische, waarschijnlijk vochtige warmte. Mijn ouders hebben het er verschillende keren over gehad maar of het ook ooit gaat gebeuren is een tweede. 

Volgens mij is het ook een ongelofelijk mooi land en ik ben er best een beetje trots op dat een deel van mijn roots daar toch echt liggen, ondanks wat er in de geschiedenis allemaal is gebeurd met Indonesië.

Mijn opa en oma hadden daar ooit per ongeluk een vliegende vos (grote vleermuis die daar onder andere voorkomt) in huis volgens mijn ouders dacht ik. 

Reageer