Skip to main content

Interrail inspiratievraag

• January 19, 2026
  • 15 reacties
  • 121 × bekeken

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Stel je voor: het is 06:12 uur, je zit half slapend in een nachttrein ergens tussen Oostenrijk en Italië. Je backpack ligt als kussen, buiten zie je bergen voorbijglijden en naast je zit iemand die je vijf minuten geleden nog niet kende, maar die nu al je reismaatje is.

Je weet niet precies waar je vanavond slaapt, maar dat maakt het juist leuk.

Vraag:

Heb jij ooit geïnterraild? Wat was jouw mooiste, grappigste of meest onverwachte moment?

Of: als je (nog) niet hebt geïnterraild, welke route, stad of ervaring móét volgens jou echt op de lijst?

Inspiratie en tips zijn welkom :)

15 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • January 19, 2026

Ja, al twee keer! De reis naar Montenegro was geweldig. Vanuit Servië stapte ik samen met een goede vriend op de trein.

We waren meer dan 12uur onderweg en hebben onderweg prachtige bergen en landschappen gezien.

Er is trouwens een goede verbinding tussen Servië en Montenegro per trein.

Forum|alt.badge.img+2
  • Socializer
  • January 19, 2026

Nog nooit gedaan en ben niet zo van het onzekere, maar misschien juist leuk zoiets.

Dan zou ik gaan voor de trans Siberië Express, lijkt me heel leuk en een avontuur.

Nu ga ik vaak met de auto, en hoewel, Duitsland prachtig is is het nooit ver weg.

Maar je hebt genoeg uitgestorven plekken in Duitsland waar je je ver weg kan wanen

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • January 19, 2026

Interrailen is een aanrader ​@Patrick100 

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Ja, al twee keer! De reis naar Montenegro was geweldig. Vanuit Servië stapte ik samen met een goede vriend op de trein.

We waren meer dan 12uur onderweg en hebben onderweg prachtige bergen en landschappen gezien.

Er is trouwens een goede verbinding tussen Servië en Montenegro per trein.

Wow, ik ben er zelf eigenlijk nog nooit geweest maar staat zeker al een flinke tijd op mijn lijstje om eens te bezoeken. Dank je wel je tips!

heb je zelf nog trips gepland staan?

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Nog nooit gedaan en ben niet zo van het onzekere, maar misschien juist leuk zoiets.

Dan zou ik gaan voor de trans Siberië Express, lijkt me heel leuk en een avontuur.

Nu ga ik vaak met de auto, en hoewel, Duitsland prachtig is is het nooit ver weg.

Maar je hebt genoeg uitgestorven plekken in Duitsland waar je je ver weg kan wanen

Interrailen is echt een aanrader, het maakt je zeer flexiebel en je kunt veel kanten op… je kunt ook met een korte trip van 3 dagen beginnen om het te ervaren :)

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Amsterdam-berlin en dan met overnachting door naar Polen.  Staat niet op welke planning dan ook, wel wat ik zou doen...

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Amsterdam-berlin en dan met overnachting door naar Polen.  Staat niet op welke planning dan ook, wel wat ik zou doen...

Leuk dat het iets is wat je misschien ooit zou willen doen, waarin Polen zou je dan misschien heen willen gaan?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • January 20, 2026

@patjevoordesfeer nou ik wil heel graag nog een keer de Balkan door reizen met de nieuwe hsl trein

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Leuk dat het iets is wat je misschien ooit zou willen doen, waarin Polen zou je dan misschien heen willen gaan? Dat weet ik nog niet.

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

@patjevoordesfeer nou ik wil heel graag nog een keer de Balkan door reizen met de nieuwe hsl trein

Schijnt ook een mooie route te zijn, heb hem zelf ook nog op mijn lijstje staan! :)

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Leuk dat het iets is wat je misschien ooit zou willen doen, waarin Polen zou je dan misschien heen willen gaan? Dat weet ik nog niet.

Toch leuk dat je er wat ideeën over hebt! :)

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • January 20, 2026

Gaaf! Is het geen idee om een groepsapp te maken en daarin ideeën uitwisselen voor wie dat wilt? ​@patjevoordesfeer 

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Als daar animo voor is dan sta ik daar zeker voor open, en anders kunnen we altijd ideeën uitwisselen voor wie dat wil, wellicht kunnen we in de toekomst ook iets ondernemen voor wie dat zou willen :)

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • January 20, 2026

Tuurlijk! Je hebt mij op de app

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Tuurlijk! Je hebt mij op de app

Leuk ik stuur je een bericht! :)