Skip to main content

Het Grote Vakantietopic ;)

Melany
Forum|alt.badge.img+3

Hi allemaal,

Door een gesprek op Discord heb ik inspiratie gekregen voor misschien wel een leuk onderwerp. Dat is Het Grote Vakantietopic geworden, haha! 

Het is nu natuurlijk zomer (al lijkt het er door het weer niet altijd op in de afgelopen maand), en veel mensen hebben vakantie. Wat zijn de vakantieplannen? Waar ga je heen of ben je naartoe geweest? En als je niet op vakantie gaat, waar kijk je nog naar uit deze zomer, wat ga je doen of heb je gedaan? Wat is een land of plek waar je ooit écht nog naartoe wil?

Ik ga naar Vorarlberg, Oostenrijk aan het eind van deze maand. Ik ga naar een regio die nieuw is voor mij, en kijk erg uit naar de wandelingen die je daar kan maken en een cursus die ik ga doen. Ik hoop dat het weer een beetje gaat meewerken. Mocht iemand er al eens geweest zijn in de zomer en tips hebben, let me know! Ik zou graag een keer door Zwitserland reizen (Grindelwald, Matterhorn, die toeristische plekjes) en naar IJsland gaan.

Ik ben benieuwd!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

21 reacties

• 85 reacties
  • 1 augustus 2023

Het was het plan om op vakantie te gaan in Ieper in Belgie van donderdag tot zondag maar vanwege het weer hebben we dit geannuleerd. in plaats daarvan gaan we dagjes weg of eens ergens lunchen. we zijn aan het denken om een arrangement te gaan doen om met een stoomtrein van de miljoenenlijn mee te gaan in combinatie met een rondleiding en bierproeverij bij de brand bierbrouwerij.

piLot_Lasse
Forum|alt.badge.img+3
  • Socializer
  • 5 reacties
  • 2 augustus 2023

Ik ga, als het allemaal doorgaat, 10 daagjes naar Zwitserland. We gaan daar bergen beklimmen en gewoon een hele leuke tijd beleven. Ik ben er nog nooit geweest en heb er heel veel zin in.

Ik zit ook erover na te denken om in mijn eentje naar Hongarije te gaan. Ik heb daar familie wonen en vind het leuk om die weer eens op te zoeken.

En los daarvan ga ik de komende tijd sparen om weer te gaan vliegen, wat ook heel leuk zal gaan worden.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Was van plan dagjes weg te gaan met mijn ouders omdat broer en zuslief de deur uit waren voor een tijdje maar daar kwam het dus niet echt van omdat de vakanties anders lopen of mensen hier waren ziek, etc. 

Lig nu voornamelijk op m'n bedbank te lezen ofzo, beetje te gamen of ik binge Good Omens Seizoen Twee op Amazon Prime tot ik er genoeg van heb (haalt me tenminste uit mijn vakantiesleur wanneer ik niks te doen heb)

Dat of ik speel Dungeons & Dragons met een aantal Join Us Community leden van hier wat erg leuk is, de resterende weken.

Al had ik mijn vakantie net even iets anders voor ogen en had ik gehoopt dat mijn meet up topics net wat meer vruchten zouden werpen. Moet er trouwens nog steeds op reageren. 

Ach ja. It is what it is. 🤷‍♀️ Niet de meest leuke vakantie maar je moet er wat van maken. 

Hopelijk zijn de vakanties volgende jaar wat... Actiever in de zin van de deur uitgaan, want mijn slaapkamermuren heb ik onderhand wel gezien en ken ik nu wel.

Rick_97
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • 59 reacties
  • 5 augustus 2023

Ik ben afgelopen weekend teruggekomen van vakantie en heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Ik ben 10 dagen op groepsreis geweest in zuid Frankrijk. In een groep van 32 mensen, die ik vooraf niet kende, heb ik een hele actieve vakantie gehad. We zijn wezen raften, kanoën, canyoning, hiken en via ferrata (klim route door de bergen). Ik kan een groepsreis heel erg aanraden mocht je graag op vakantie willen maar niemand kennen om mee te gaan.

JoeySoup
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 31 reacties
  • 5 augustus 2023

Ik ben net een weekje terug uit Oostenrijk, was echt prachtig daar! Heb helaas wel vier blaren opgelopen maar het was het zeker wel waard :) Ik zou echt supergraag naar Mexico willen om daar de oude tempels te zien. Kan alleen heel slecht tegen de hitte dus dat blijft voorlopig maar gewoon een droom haha

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 5 augustus 2023

@Roy1996 Lunchen is altijd goed, toch? Help me ff: wat is de stoomtrein van de miljoenenlijn? Klinkt alsnog als een strak plan, ondanks dat België 'm dan niet geworden is door het slechte weer.

Roy1996 schreef:

Het was het plan om op vakantie te gaan in Ieper in Belgie van donderdag tot zondag maar vanwege het weer hebben we dit geannuleerd. in plaats daarvan gaan we dagjes weg of eens ergens lunchen. we zijn aan het denken om een arrangement te gaan doen om met een stoomtrein van de miljoenenlijn mee te gaan in combinatie met een rondleiding en bierproeverij bij de brand bierbrouwerij.

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 5 augustus 2023

@piLot_Lasse  10 dagen naar Zwitserland klinkt erg goed! Weet je ook naar welke regio je gaat? Zwitserland is top als je bergen wil gaan beklimmen, keus genoeg daar. Ik hoop dat het doorgaat, en indien dat zo is, veel plezier alvast! Succes met je verdere plannen, maar dat gaat vast lukken.

piLot_Lasse schreef:

Ik ga, als het allemaal doorgaat, 10 daagjes naar Zwitserland. We gaan daar bergen beklimmen en gewoon een hele leuke tijd beleven. Ik ben er nog nooit geweest en heb er heel veel zin in.

Ik zit ook erover na te denken om in mijn eentje naar Hongarije te gaan. Ik heb daar familie wonen en vind het leuk om die weer eens op te zoeken.

En los daarvan ga ik de komende tijd sparen om weer te gaan vliegen, wat ook heel leuk zal gaan worden.

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 5 augustus 2023

@The Ineffable Bookworm  Jammer dat het dagjes weg gaan niet gelukt is. Verveel je je snel tijdens een vakantie? Leuk dat je kan gamen met een aantal leden! De serie die je noemde ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Goed dat je er alsnog wat van probeert te maken, maar ik snap dat de muren toch wel een beetje op je af komen na een paar weken. Weet je wat je volgend jaar bijvoorbeeld zou willen doen? Heb je plekken waar je graag ooit eens heen zou willen gaan?

The Ineffable Bookworm schreef:

Was van plan dagjes weg te gaan met mijn ouders omdat broer en zuslief de deur uit waren voor een tijdje maar daar kwam het dus niet echt van omdat de vakanties anders lopen of mensen hier waren ziek, etc. 

Lig nu voornamelijk op m'n bedbank te lezen ofzo, beetje te gamen of ik binge Good Omens Seizoen Twee op Amazon Prime tot ik er genoeg van heb (haalt me tenminste uit mijn vakantiesleur wanneer ik niks te doen heb)

Dat of ik speel Dungeons & Dragons met een aantal Join Us Community leden van hier wat erg leuk is, de resterende weken.

Al had ik mijn vakantie net even iets anders voor ogen en had ik gehoopt dat mijn meet up topics net wat meer vruchten zouden werpen. Moet er trouwens nog steeds op reageren. 

Ach ja. It is what it is. 🤷‍♀️ Niet de meest leuke vakantie maar je moet er wat van maken. 

Hopelijk zijn de vakanties volgende jaar wat... Actiever in de zin van de deur uitgaan, want mijn slaapkamermuren heb ik onderhand wel gezien en ken ik nu wel.

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 5 augustus 2023

@Rick_97  Wat vet dat je dat gedaan hebt, zeg! Hoe was het met zo'n grote groep onbekenden? Zag je er van tevoren tegenop of viel dat mee? Klinkt als een enorm toffe reis die je gemaakt hebt. Groepsreizen heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik kan het ook aanraden om eens alleen te gaan als je niemand hebt om mee te reizen, want dat kan ook heel leerzaam zijn als het ware. Nu lekker nagenieten van je vakantie! 

Rick_97 schreef:

Ik ben afgelopen weekend teruggekomen van vakantie en heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Ik ben 10 dagen op groepsreis geweest in zuid Frankrijk. In een groep van 32 mensen, die ik vooraf niet kende, heb ik een hele actieve vakantie gehad. We zijn wezen raften, kanoën, canyoning, hiken en via ferrata (klim route door de bergen). Ik kan een groepsreis heel erg aanraden mocht je graag op vakantie willen maar niemand kennen om mee te gaan.

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 5 augustus 2023

@JoeySoup  Oooh nice. Waar in Oostenrijk ben je geweest? In veel delen was het volgens mij de afgelopen tijd erg regenachtig. Die vier blaren gaan wel weer weg, maar de herinneringen blijven, en dat lijkt me het belangrijkst.😄  Ah, ik ben zo te zien niet de enige die slecht tegen hitte kan. Is er in Mexico geen seizoen waarin het wat koeler is? Ik zeg soms: dromen zijn er om waar te maken ;) 

JoeySoup schreef:

Ik ben net een weekje terug uit Oostenrijk, was echt prachtig daar! Heb helaas wel vier blaren opgelopen maar het was het zeker wel waard :) Ik zou echt supergraag naar Mexico willen om daar de oude tempels te zien. Kan alleen heel slecht tegen de hitte dus dat blijft voorlopig maar gewoon een droom haha

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11
Melany schreef:

@The Ineffable Bookworm  Jammer dat het dagjes weg gaan niet gelukt is. Verveel je je snel tijdens een vakantie? Leuk dat je kan gamen met een aantal leden! De serie die je noemde ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Goed dat je er alsnog wat van probeert te maken, maar ik snap dat de muren toch wel een beetje op je af komen na een paar weken. Weet je wat je volgend jaar bijvoorbeeld zou willen doen? Heb je plekken waar je graag ooit eens heen zou willen gaan?

The Ineffable Bookworm schreef:

Vond ik ook @Melany. Maar ja, vakanties lopen langs elkaar heen door m'n werk. Hier ben ik niet blij mee, maar mijn ouders ook niet.

Ja ik verveel mij redelijk snel gedurende vakanties zoals deze wanneer ik niks te doen heb en met name in de sleur kom van hobbies die ik in mijn eentje kan uitoefenen. Al helemaal nu ik mijn opleiding sinds een jaar heb afgerond en werk, wat niet veel is en waar ik sinds een aantal maanden inmiddels ook op uitgekeken ben ook al heb ik het zoveel kans gegeven. Mijn hele team is toch echt ouder dan ik ben, dus ik zit daar nog steeds als een vreemde eend. Veel contact heb ik niet met ze en mijn sociale netwerk is ontzettend klein als het gaat om mensen van een beetje dezelfde generatie, zelfde leeftijdscategorie. 

Ja, het gamen & Dungeons & Dragons zijn erg leuk, maar toch zou ik graag wat meer de deur uit willen. De motivatie om zelfs iets te ondernemen is weinig aanwezig, zelfs lezen doe ik niet meer zoveel als eerst en een vriendenkring, tja.. Da's ook niet mega of íets. 

De serie waar ik het over had (Good Omens) is gebaseerd op een boek met dezelfde titel uit 1990. Hier is seizoen één uit 2019 op gebaseerd. Seizoen twee gaat voorbij het boek en het potentiële sezoen 3 is gebaseerd op het onafgemaakte vervolg, dit als gevolg van Alzheimer waar een van de co-auteurs, Terry Pratchett (bekend van DiscWorld, ook was hij fan van Tolkien en kende de twee elkaar) aan leed. Neil Gaiman, de andere co-auteur en zijn beste vriend, had het boek met hem besproken maar het is nooit daadwerkelijk afgemaakt. 

Tot zover hebben seizoen één en twee 6 afleveringen. Seizoen drie als die er komt, wanneer er afspraken komen om de stakingen in Hollywood sussen; producers, serie-schrijvers, acteurs etc doen daar allemaal aan mee, zal seizoen 3 ook 6 afleveringen krijgen. Er komt ook nog een graphic novel gebaseerd op het Good Omens boek. Betreft de serie is deze vrij goed en zeker het kijken waard. Al heb ik sinds seizoen een van Good Omens het boek gekocht in zowel het Engels als de Nederlandse vertaling. Er missen best wel wat momenten uit het boek, maar zulke momenten waren onmogelijk te verfilmen. 

Volgend jaar zou ik niet zo goed weten wat ik zou willen doen, ook omdat ik mij ervan bewust ben dat het een gepuzzel gaat worden betreft in hoeverre werk mij vakantie geeft en helaas is dit in mijn werkveld minder dan 6 weken, waarbij ik een week eerder begin, waar ik enorm van baal. Dan moet er nog gekeken worden naar hoe de andere vakanties hier lopen. Mijn vader heeft al gezegd "waarom ga je niet zelf op vakantie?" maar dat zie ik niet zitten en heb ik ondanks mijn leeftijd nog niet de juiste hoeveelheid zelfredzaamheid voor, waar ik mij kapot voor schaam. Nu heb ik het wel met mijn ouders gehad over Engeland of Schotland (filmlocatie van Outlander en Good Omens Seizoen Twee), maar het is de vraag of allemaal dat doorgaat. 

Zou ook naar Indonesië willen gaan ooit, maar dat lijkt me net iets te vochtig en warm, kijkend naar mezelf. Daarnaast kom ik nauwelijks buiten en zie ik amper zonlicht. Ik ga alleen naar buiten als ik naar werk moet of als ik ergens anders heen moet of als ik weet af te spreken met iemand van de community, wat niet al teveel gebeurd lijkt het.

Helaas heb ik deze vakantie nogal last gehad van verkoudheid, voor de vakantie had ik hier ook al last van, echt om de week zowat. Dus van echt vakantie vieren, naast niet echt dagjes weg kunnen zoals eerder benoemd is het niet gekomen en inmiddels zit ik al tegen mijn laatste paar vakantiedagen aan en heb ik echt zo van "was dit nou mijn vakantie?".

JoeySoup
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 31 reacties
  • 6 augustus 2023

Ik zat in Fiss! Echt een supergezellig dorp, heel veel mountainbikers! De hagel is ons gelukkig bespaard gebleven, we hadden wel soms wat regenbuien. Gelukkig hadden we er ook genoeg gezellige restaurantjes waar je lekker kon zitten en uitzicht had op de bergen, dus dat kwam mooi uit! Volgens mij is Mexico iets minder warm in de wintermaanden, dus ik wie weet! 

Visje
Forum|alt.badge.img+4
  • Supercharger
  • 20 reacties
  • 8 augustus 2023

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen op vakantie! Hoewel ik ook wel weer graag naar het buitenland op vakantie zou willen begin ik met een weekje Nijmegen, voelt toch iets minder eng. Tips voor activiteiten, restaurants, cafeetjes die goed te doen zijn als je er in je eentje heen gaat zijn welkom😊 

@Rick_97 Supertof dat je zo'n groepsreis hebt gedaan! Ik heb er ook naar zitten kijken, maar vond het toch nog te spannend, maar denk dat het misschien wel iets is wat ik komend jaar zou willen doen. En ik weet niet of het van de community regels mag, maar met welke organisatie ben je weggeweest? 

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 9 augustus 2023

@Visje  Een goed begin is het halve werk, zullen we maar zeggen. Of het nou dichtbij is of ver, het is sowieso knap dat je de stap maakt om alleen weg te gaan! En mocht het niet bevallen, ben je vanuit een plek in Nederland net wat sneller thuis dan wanneer je verder weg zit. Ik ben verder niet zo bekend in Nijmegen, dus ik hoop dat iemand anders nog tips voor je heeft. Veel plezier alvast!

Visje schreef:

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen op vakantie! Hoewel ik ook wel weer graag naar het buitenland op vakantie zou willen begin ik met een weekje Nijmegen, voelt toch iets minder eng. Tips voor activiteiten, restaurants, cafeetjes die goed te doen zijn als je er in je eentje heen gaat zijn welkom😊  

Rick_97
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • 59 reacties
  • 9 augustus 2023
Melany schreef:

@Rick_97  Wat vet dat je dat gedaan hebt, zeg! Hoe was het met zo'n grote groep onbekenden? Zag je er van tevoren tegenop of viel dat mee? Klinkt als een enorm toffe reis die je gemaakt hebt. Groepsreizen heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ik kan het ook aanraden om eens alleen te gaan als je niemand hebt om mee te reizen, want dat kan ook heel leerzaam zijn als het ware. Nu lekker nagenieten van je vakantie! 

Visje schreef:

@Rick_97 Supertof dat je zo'n groepsreis hebt gedaan! Ik heb er ook naar zitten kijken, maar vond het toch nog te spannend, maar denk dat het misschien wel iets is wat ik komend jaar zou willen doen. En ik weet niet of het van de community regels mag, maar met welke organisatie ben je weggeweest? 

Het was erg gezellig met de groep. Iedereen boekt een groepsreis met ongeveer dezelfde insteek dus je maakt snel connecties. Van te voren kan je via Whatsapp al kennis maken met elkaar en eventueel afspreken. Ik heb vorig jaar ook een groepsreis gedaan maar dan naar Kroatië dus ik wist al wat te verwachten. De organisatie is simi reizen. Ik kan het zeker aanraden.

Koen007
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • 51 reacties
  • 14 augustus 2023

Vergeet zeker niet in Zwitserland om naar Luzern te gaan mocht dat op de route liggen. Erg mooi!

Deze zomer ga ik met een groepsreis naar Kroatie en op de heen en terugweg lekker overnachten in Oostenrijk, Slovenie en misschien ook nog Duitsland. Heb er erg veel zin in!

Eerste keer met een groepsreis dus ben benieuwd. Hoef gelukkig niet alleen te gaan en heb een collega meegenomen. Die zit een beetje in hetzelfde vaarwater en we kunnen het erg goed met elkaar vinden. :)

Visje
Forum|alt.badge.img+4
  • Supercharger
  • 20 reacties
  • 19 augustus 2023

@Melany Thanks! Inmiddels mijn week vakantie gehad en ondanks dat ik het soms best moeilijk vond om alles alleen te doen wel heel veel leuke dingen kunnen doen en lekker mijn eigen gang te kunnen gaan. Jij ook (alvast) een fijne vakantie! Oostenrijk is mooi, ben er vaak met mijn ouders geweest, heb alleen niet echt tips voor je want ik ging meer richting Salzburg en die omgeving.

@Rick_97 Dankje voor het delen van je ervaringen. Ik ga de reisorganisatie zeker onthouden voor het zoeken van mijn eventueel volgende vakantie.

Lonely One
Niet meer actief
Forum|alt.badge.img+3
  • Niet meer actief
  • 59 reacties
  • 20 augustus 2023

ik ga met een vriendin van 18-22sep naar Landal Het Vennenbos

• Socializer
  • 6 reacties
  • 25 augustus 2023
Rick_97 schreef:
Melany schreef:

Visje schreef:

Het was erg gezellig met de groep. Iedereen boekt een groepsreis met ongeveer dezelfde insteek dus je maakt snel connecties. Van te voren kan je via Whatsapp al kennis maken met elkaar en eventueel afspreken. Ik heb vorig jaar ook een groepsreis gedaan maar dan naar Kroatië dus ik wist al wat te verwachten. De organisatie is simi reizen. Ik kan het zeker aanraden.

Wat leuk dat jij ook met simi een groepsreis hebt gedaan! Ik ben nu net terug van de groepsreis naar Kroatië, deze was erg leuk en zit erover na te denken om ooit nog zo'n groepsreis te doen. Dan twijfel ik alleen wel tussen Slovenië en Zuid-Frankrijk, is die van Zuid-Frankrijk aan te raden? Zelf vond ik vooral het cannoyingen erg leuk, is deze in Frankrijk moeilijker dan Kroatië? Zo'n groepsreis is zeker aan te raden omdat je zoveel nieuwe mensen leert kennen die een beetje dezelfde ideeën hebben van de vakantie. Zo kan je je eigen vakantie houden en hoef je dus geen rekening te houden met je hele vriendengroep waar iedereen wat anders wilt, maar natuurlijk wel met de planning van Simi zelf. Ik vond het ook erg mooi om te zien hoe hecht je met iedereen wordt binnen één weekje dus er is ook nog kans dat je er leuke contacten aan over houdt! 

Rick_97
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • 59 reacties
  • 27 augustus 2023
Linda1234 schreef:

Wat leuk dat jij ook met simi een groepsreis hebt gedaan! Ik ben nu net terug van de groepsreis naar Kroatië, deze was erg leuk en zit erover na te denken om ooit nog zo'n groepsreis te doen. Dan twijfel ik alleen wel tussen Slovenië en Zuid-Frankrijk, is die van Zuid-Frankrijk aan te raden? Zelf vond ik vooral het cannoyingen erg leuk, is deze in Frankrijk moeilijker dan Kroatië? Zo'n groepsreis is zeker aan te raden omdat je zoveel nieuwe mensen leert kennen die een beetje dezelfde ideeën hebben van de vakantie. Zo kan je je eigen vakantie houden en hoef je dus geen rekening te houden met je hele vriendengroep waar iedereen wat anders wilt, maar natuurlijk wel met de planning van Simi zelf. Ik vond het ook erg mooi om te zien hoe hecht je met iedereen wordt binnen één weekje dus er is ook nog kans dat je er leuke contacten aan over houdt! 

Zuid Frankrijk is zeker aan te raden! Ik heb vorig jaar de Kroatië deluxe reis gedaan en die was helaas zonder canyoningen dus ik weet niet hoe die vergelijkt. Het canyoningen was wel erg leuk om te doen net zoals alle andere activiteiten. Mijn favoriet was de (optionele) via ferrata. Slovenië vond ik er ook interessant uit zien maar ik heb uiteindelijk voor Frankrijk gekozen omdat die meer activiteiten had die mij aanspreken. Wellicht dat ik volgend jaar wel naar Slovenië ga. Het is inderdaad heel leuk hoe snel je het naar je zin heb met iedereen in zo een groep.

Melany
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 30 augustus 2023
Visje schreef:

@Melany Thanks! Inmiddels mijn week vakantie gehad en ondanks dat ik het soms best moeilijk vond om alles alleen te doen wel heel veel leuke dingen kunnen doen en lekker mijn eigen gang te kunnen gaan. Jij ook (alvast) een fijne vakantie! Oostenrijk is mooi, ben er vaak met mijn ouders geweest, heb alleen niet echt tips voor je want ik ging meer richting Salzburg en die omgeving.

@Visje  Ik ben inmiddels ook terug. Hoe was het om alleen te zijn? Ik heb afgelopen week in Oostenrijk ervaren hoe open de mensen soms zijn als jij dat ook bent. Dan ben ik wel alleen op vakantie, maar heb me bijna geen moment alleen gevoeld. Is het voor jou voor herhaling vatbaar om ergens alleen heen te gaan, bijv. ietsje verder weg? Ik ben benieuwd!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen