groepsreis of andere vakantie activiteiten

  • 5 February 2024
  • 21 reacties
  • 426 × bekeken

Reputatie 5
Badge +5

heyhey!

zijn er hier mensen die wel is op groepsreis zijn geweest of over nadenken om een keer te doen?

zelf zou ik in de zomervakantie graag op reis willen (binnen europa)! maar ik heb helaas niemand om mee te gaan… dus zat ik na te denken over een groepsreis en zou het ook leuk vinden nieuwe vrienden te maken:)

dus weet iemand leuke groepsreizen? of eventuele andere leuke tips voor de vakantie?

ik ben nog beetje aan het zoeken, ik vind het wel leuk om iets actiefs te doen namelijk maar af en toe lekker chillen is ook goed!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ja! Ik ga op jongeren reis, georganiseerd door een medewerker van Join Us. Dit is zijn eigen idee though, dus niet gemanaged vanuit Join Us. We gaan naar Slovenië. 

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben nu een paar keer met reis organisatie: Simi reizen meegegaan die bieden reizen voor jongeren aan en de meeste mensen die daar aan meedoen reizen ook alleen.

Reputatie 5
Badge +5

Hey, ik wil misschien ook ooit eens een groepsreis overwegen. Ik ben alleen nog nooit echt in het buitenland geweest en heb sowieso nog nooit gevlogen. In mijn geval zal het dan waarschijnlijk een bus- of treinreis worden.

 

Ik vind het wel een hele stap hoor :$ Leuk om dit forum even te volgen en inspiratie op te doen!

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben nu een paar keer met reis organisatie: Simi reizen meegegaan die bieden reizen voor jongeren aan en de meeste mensen die daar aan meedoen reizen ook alleen.

oeh oke klinkt interessant! en was het een leuke ervaring?? en waar ben je geweest?

Reputatie 5
Badge +5

Hey, ik wil misschien ook ooit eens een groepsreis overwegen. Ik ben alleen nog nooit echt in het buitenland geweest en heb sowieso nog nooit gevlogen. In mijn geval zal het dan waarschijnlijk een bus- of treinreis worden.

 

Ik vind het wel een hele stap hoor :$ Leuk om dit forum even te volgen en inspiratie op te doen!

dat klinkt dan inderdaad wel als een grote stap!

ik ben zelf ook nog nooit alleen weg geweest, maar daarom leek me juist een groepsreis leuk omdat je eigenlijk niet helemaal alleen gaat:)

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben destijds met Travel Active geweest naar Thailand erg goed geregeld allemaal :)

Reputatie 5
Badge +5

Hey, ik wil misschien ook ooit eens een groepsreis overwegen. Ik ben alleen nog nooit echt in het buitenland geweest en heb sowieso nog nooit gevlogen. In mijn geval zal het dan waarschijnlijk een bus- of treinreis worden.

 

Ik vind het wel een hele stap hoor :$ Leuk om dit forum even te volgen en inspiratie op te doen!

dat klinkt dan inderdaad wel als een grote stap!

ik ben zelf ook nog nooit alleen weg geweest, maar daarom leek me juist een groepsreis leuk omdat je eigenlijk niet helemaal alleen gaat:)

Leuk idee inderdaad :D Ben benieuwd of er meer mensen zijn met leuke ervaringen.  Zou jij wel met het vliegtuig willen gaan en waarheen?

Reputatie 5
Badge +5

Ja! Ik ga op jongeren reis, georganiseerd door een medewerker van Join Us. Dit is zijn eigen idee though, dus niet gemanaged vanuit Join Us. We gaan naar Slovenië. 

Wat een superleuk idee!

Reputatie 5
Badge +5

Hey, ik wil misschien ook ooit eens een groepsreis overwegen. Ik ben alleen nog nooit echt in het buitenland geweest en heb sowieso nog nooit gevlogen. In mijn geval zal het dan waarschijnlijk een bus- of treinreis worden.

 

Ik vind het wel een hele stap hoor :$ Leuk om dit forum even te volgen en inspiratie op te doen!

dat klinkt dan inderdaad wel als een grote stap!

ik ben zelf ook nog nooit alleen weg geweest, maar daarom leek me juist een groepsreis leuk omdat je eigenlijk niet helemaal alleen gaat:)

Leuk idee inderdaad :D Ben benieuwd of er meer mensen zijn met leuke ervaringen.  Zou jij wel met het vliegtuig willen gaan en waarheen?

ik zou met vliegtuig niet erg vinden. maar ik weet ook nog totaal niet waarheen, waarschijnlijk wel binnen Europa in ieder geval. 

Reputatie 5
Badge +5

Hey, ik wil misschien ook ooit eens een groepsreis overwegen. Ik ben alleen nog nooit echt in het buitenland geweest en heb sowieso nog nooit gevlogen. In mijn geval zal het dan waarschijnlijk een bus- of treinreis worden.

 

Ik vind het wel een hele stap hoor :$ Leuk om dit forum even te volgen en inspiratie op te doen!

dat klinkt dan inderdaad wel als een grote stap!

ik ben zelf ook nog nooit alleen weg geweest, maar daarom leek me juist een groepsreis leuk omdat je eigenlijk niet helemaal alleen gaat:)

Leuk idee inderdaad :D Ben benieuwd of er meer mensen zijn met leuke ervaringen.  Zou jij wel met het vliegtuig willen gaan en waarheen?

ik zou met vliegtuig niet erg vinden. maar ik weet ook nog totaal niet waarheen, waarschijnlijk wel binnen Europa in ieder geval. 

Ah tof, de keuze is reuze. Er zijn ook zoveel partijen waarbij je een groepsreis kunt boeken.

Reputatie 6
Badge +7

Hoii, ik ben een x met slangenreizen naar Londen (een dagje) & Parijs (2 dagen) geweest. We gingen in de avond naar het ophaal-breng punt. Toen de bus kwam werd het bagage in het ruim gelegd en klein spul kon je meenemen, ik had zelf ook een kussen mee, ligt een stuk beter (ook lekker mee geslapen in het hotel in Parijs). Eerst gaat de bus naar verschillende ophaal locaties volgens een bepaalde route. We hebben een aantal tussenstops gehad om even te rekken en strekken. De volgende ochtend rond een uur of 9 gearriveerd, dan heb je een dag voor jezelf (vrije tijd). Als je een dagje hebt ga je daarna al weer terug naar Nederland (zoals ik had vanaf londen), maar als je 1 overnachting hebt geboekt (Bij mij zoals Parijs) word je rond dat moment (Bij Parijs komt in dit geval de bus vanaf Disney, dus zonder Disney moet je wel even wachten ivm vertraging) opgehaald en gebracht naar het hotel. Je krijgt dan ook een tijd als de chauffeur gaat vertrekken, wij zijn vanaf het hotel naar sacre couer gebracht, want het centrum hadden wij al op dag 1 gehad. Tegen de middag zijn we weer naar de afgesproken plek gegaan en ging de bus terug naar Nederland (met de nodige stops) ondertussen natuurlijk eerst langs een aantal ophaal-breng punten gegaan tot wij de bus mochten verlaten 

Reputatie 7
Badge +7

Ohh, slangenreis. Dat klink alleen al spannend XD

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben nu een paar keer met reis organisatie: Simi reizen meegegaan die bieden reizen voor jongeren aan en de meeste mensen die daar aan meedoen reizen ook alleen.

oeh oke klinkt interessant! en was het een leuke ervaring?? en waar ben je geweest?

Was een actieve reis naar Bali een andere naar Sri Lanka en laast een weekje naar Lapland Sweden

En is allemaal steeds goed bevallen er staat een dag tot dag op de site als je dat wilt lezen van de reis en paklijst eventueel vaccinaties alles is altijd wel duidelijk geweest 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben net pas terug van mijn derde vakantie met Simi reizen naar Costa Rica. Deze organisatie biedt verschillende soorten vakanties aan, zoals actieve vakanties en rondreizen. Ik ben ook naar Zuid-Frankrijk en Slovenie geweest. Al deze vakanties waren leuk en gezellig. Op de website van Simi Reizen staat alles duidelijk uitgelegd. 

Reputatie 4
Badge +5

Ja! Ik ga op jongeren reis, georganiseerd door een medewerker van Join Us. Dit is zijn eigen idee though, dus niet gemanaged vanuit Join Us. We gaan naar Slovenië. 

klinkt leuk, veel plezier alvast dan

Reputatie 3
Badge +6

Ik dacht letterlijk een paar dagen geleden om een keer een groepsreis te doen dus ik simp ook even mee voor ideetjes😊 vind het zelf eigenlijk wel een (misschien iets te) grote stap, maar wellicht voor in de toekomst dat ik het ook ga uitproberen 😌

Reputatie 5
Badge +5

Ik dacht letterlijk een paar dagen geleden om een keer een groepsreis te doen dus ik simp ook even mee voor ideetjes😊 vind het zelf eigenlijk wel een (misschien iets te) grote stap, maar wellicht voor in de toekomst dat ik het ook ga uitproberen 😌

ja is het voor mij ook hoor! maar het lijkt me ook heel gaaf! ik ben al een beetje naar de simi reizen aan het kijken dus wie weet ga ik het echt doen :D

Reputatie 4
Badge +5

Ik ben net gisteren terug gekomen van groepsreis naar Zweden. Ook via simi reizen zoals andere hebben benoemd. Dit was voor mij de 3de keer. Vorige zomer ben ik met dezelfde organisatie naar Frankrijk geweest en het jaar daar voor naar Kroatië. Ik kan een groepsreis heel erg aanraden als je graag op vakantie wilt maar niemand hebt om mee te gaan. Vrijwel iedereen die een groepsreis boekt doet dat met vergelijkbare redenen en mindset dus het klikt snel en is erg gezellig. Bij simi reizen kan je vooraf via whatsapp elkaar spreken en een kennismaking plannen zodat je er niet helemaal blind in gaat. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben net gisteren terug gekomen van groepsreis naar Zweden. Ook via simi reizen zoals andere hebben benoemd. Dit was voor mij de 3de keer. Vorige zomer ben ik met dezelfde organisatie naar Frankrijk geweest en het jaar daar voor naar Kroatië. Ik kan een groepsreis heel erg aanraden als je graag op vakantie wilt maar niemand hebt om mee te gaan. Vrijwel iedereen die een groepsreis boekt doet dat met vergelijkbare redenen en mindset dus het klikt snel en is erg gezellig. Bij simi reizen kan je vooraf via whatsapp elkaar spreken en een kennismaking plannen zodat je er niet helemaal blind in gaat. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

Ah goed om zulke ervaringen te lezen. Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Volgens mij zijn de reizen (voor zover ik zie) wel vrij duur bij Simi. Naast dat ik de stap al behoorlijk groot vind om te nemen, weet ik niet of zo'n dure reis geschikt is als eerste keer.

Reputatie 4
Badge +5

Ah goed om zulke ervaringen te lezen. Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Volgens mij zijn de reizen (voor zover ik zie) wel vrij duur bij Simi. Naast dat ik de stap al behoorlijk groot vind om te nemen, weet ik niet of zo'n dure reis geschikt is als eerste keer.

Een vakantie kost inderdaad wat. Bij een groepsreis wordt alles voor jou geregeld en hoef je daar zelf weinig in te doen. Daarnaast is het grote voordeel dat je samen met andere op reis kan. Veel mensen kiezen hiervoor omdat ze niemand hebben om mee op vakantie te gaan, vrienden niet in dezelfde periode kunnen / geen tijd hebben, of geen budget voor hebben. Ik weet niet in hoe verre simi duurder is dan andere organisaties, maar het is wel de populairste organisatie in de leeftijdscategorie 18-32. Andere partijen die ik had gevonden zit je al snel met 40 plussers, waar ik zelf niet op zit te wachten.

Je kan zeker ook zelf een vakantie plannen maar dan moet je hier wel de mensen voor kennen die mee willen en gaat er ook aanzienlijk wat tijd (=geld) in zitten.

Reputatie 3
Badge +2

Het is duur vooral in de zomervakantie.
Ik heb interesse in een reis (europa) met anderen die alleen gaan maar dan niet in de schoolvakanties. Iemand een idee waar ik dan zoeken moet?