Skip to main content

Eindelijk komt ie dan... Mijn eerste cosplay voor m'n eerste Heroes Dutch Comic Con (Ruggie Bucchi van Disney Twisted Wonderland)

• May 30, 2025
  • 2 reacties
  • 60 × bekeken

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Het was even een dingetje, mijn cosplay van Ruggie Bucchi voor m'n eerste Dutch Comic Con deze aankomende juni 2025.

Mijn rekwisieten (ben niet in staat zelf een cosplay te maken) van hem/de Savanaclaw slaapzaal gebaseerd op Disney's '’De Leeuwenkoning'’; zijn toverstok - pen en toverstok-pen houder, net zoals de pruik (nog altijd geen idee hoe ik al mijn lange haar eronder ga wegstoppen haha, hoop nog naar de kapper te kunnen) waren ruimschoots op tijd qua verzending en levering, zelfs nog ruim voor de leverdatum wat echt top was.

Maar tja, dan kom je dus aan bij de cosplay zelf; hyena oren haarpinnen, hyena staart en z'n slaapzaal outfit….Die ik zeer waarschijnlijk gewoon lekker thuis aantrek en anders op de Con zelf, al wil ik voor die tijd wel even een test fit doen om te kijken hoe het zit en staat.

Alles 14 mei besteld, denkend '’ik ben ruim op tijd en het wordt op tijd verstuurd'’. Nou niet dus. Heb de verkopers van zowel de cosplay als de oren en staart echt achter hun broek aan moeten zitten. Nu wil ik natuurlijk geen vervelende klant zijn en bleef ik gedurende de berichtenuitwisseling zo respectvol en kalm mogelijk, terwijl ik wel de urgentie van het verzenden overduidelijk maakte.

Nou mijn volhardende assertiviteit heeft gewerkt hoor! Mijn oren en staart zijn gisteren eindelijk verzonden en ik kwam er vanochtend achter dat de cosplay; nog wel het meest belangrijke deel van het totaalplaatje, dan eindelijk ook is verstuurd. Zou ook contactlenzen (Ruggie's ogen zijn blauw/grijs) willen doen, maar ik draag zelf een bril en heb nog nooit contactlenzen gedragen. Voor mijn gevoel gaat dat ietwat te ver.

Nu nog alles zien aan te trekken straks ruim voor de con om er een testrondje mee te lopen in mijn kamer (buren aan de directe overkant van mijn raam kunnen mij waarschijnlijk gaan zien rondlopen...), maar daar heb ik m'n jongere zus voor. Die wil mij vast wel een beetje helpen, voornamelijk met de pruik, oren en staart

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • June 1, 2025

Ken de character zelf niet, maar klinkt al een hele leuke cosplay

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Ken de character zelf niet, maar klinkt al een hele leuke cosplay

@Melissa.123 Oh hij is gebaseerd op de drie hyena's Shenzi, Banzai en Ed uit '’De Leeuwenkoning'’; een van mijn favoriete films toen ik opgroeide. Vind het nu nog altijd leuk. 

Hij is een karakter uit een Japanse mobiele game genaamd '’Disney Twisted Wonderland'’ wat ik via de QooApp speel om het regioslot stilletjes te omzeilen (kan namelijk alleen in Japan & Amerika worden gespeeld).

Maar ja dat het een leuke cosplay gaat worden heb je zeker gelijk in!