Skip to main content

contact maken

• October 2, 2022
  • 1 reactie
  • 37 × bekeken

xx_ro_smurf_xx
Forum|alt.badge.img+3

HeeHoi, 

Ik zit op dit moment in het buitenland (duitsland) voor een tussen jaar. Nu ben ik hier al bijna 3 maanden, maar begint het nu toch wel lastiger  te worden dat ik contstant alleen ben. 

Ik vindt het ontzettend lastig contact te maken hier met anderen onder andere omdat ik de taal niet zo goed spreek. Maar ook omdat ik het idee heb dat anderen me er liever niet bij hebben en ik denk dat ze me raar vinden om wie ik ben. 

Hoe zouden jullie daarmee omgaan? hebben jullie tips, ideeen wat ik bijvoorbeeld zou kunnen ondernemen om makkelijker contact te maken met leeftijdsgenoten of misschien om leeftijdsgenoten op te zoeken? 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

1 reactie

• October 2, 2022

Misschien helpt het, en die drempel kan ontzettend groot zijn om jouw gevoel te delen met de groep. 

Ze kunnen zich dan misschien ook beter inleven in hoe jij je soms voelt. En kunnen daar misschien extra rekening mee houden. 

En misschien is datgene wat jij denkt wat de andere denken over jou, helemaal geen waarheid! En zie het ook als iets tijdelijk. 

Het is een tussenjaar dus er is een soort van escape mogelijk. Niet te lang blijven rondlopen met waar je mee zit.