Skip to main content

anime/ andere conventies

• December 29, 2025
  • 17 reacties
  • 182 × bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi iedereen,

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn op dit forum die wel eens naar anime of andere conventies gaan. Zo ja, welke?

Bij mij is dit bijna niet meer het geval, omdat de vriendengroep uit elkaar is. Wellicht is het leuk om samen een keer te gaan.

17 reacties

GinKage
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 2, 2026

Hoi

ik ga best wel elk jaar naar deze 2 conventies  
 tomocon/fair en naar heroes dutch comic con  winter editie 

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Ik ben vorig jaar naar de zomer en winteredities geweest van Heroes Dutch Comic Con en deed voor de eerste keer aan cosplay (Disney Twisted Wonderland). Binnenkort ga ik een heel weekend naar Heroes Made In Asia, wat ook een con is, op dezelfde plek waar Heroes Dutch Comic Con wordt gehouden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • January 3, 2026

@The Ineffable Bookworm
Is Heroes Made in Asia leuk voor een heel weekend? ook als je geen bestaande groep hebt om er naar toe te gaan ?Wat ik zoek is eigenlijk meer cons zoals Abunai. Ik vind bij Abunai altijd de sfeer fijner dan bij andere cons, mede omdat deze niet in een grote zaal of hal is.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

@The Ineffable Bookworm
Is Heroes Made in Asia leuk voor een heel weekend? ook als je geen bestaande groep hebt om er naar toe te gaan ?Wat ik zoek is eigenlijk meer cons zoals Abunai. Ik vind bij Abunai altijd de sfeer fijner dan bij andere cons, mede omdat deze niet in een grote zaal of hal is.

Geen idee, denk het wel. Denk ook wel dat het ietwat rustiger is dan Heroes Dutch Comic Con, maar zeker weten doe ik het niet. Dit is de eerste keer dat ik er heen ga, zeer waarschijnlijk alleen want voor zover ik weet zijn de tickets zo goed als uitverkocht mits ze de laatste tickets ergens deze of volgende maand nog aan gaan bieden.

Ben met de zomereditie van Heroes Dutch Comic Con ook alleen gegaan. Al mogen ze gedurende de zomer wel even de airco aanzetten… Het is daar dan snikheet dan. Waar zit Abunai? Want ik ga meestal naar cons in midden nederland.

Moet wel zeggen dat ik de drukte van Heroes Dutch Comic Con af en toe best vervelend vind. Er zijn daar ontzettend veel bezoekers en dan kom ik daar aanzetten met mijn 1.60 cm lang haha.

Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • January 4, 2026

Ik ga er eigenlijk nooit heen, is het leuk?

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • January 4, 2026

@Damian200199 

@GinKage 

Zelf ga ik altijd naar Abunai. Vergeleken met andere cons heeft het voor mijn gevoel een hele gezellige sfeer en veel chill plekken, met van alles te doen overal. Andere cons voelen voor mij niet zo knus aan.

Als je van games, anime enzovoort houdt, zou ik het zeker eens bezoeken. Moet wel zeggen, in een groepje is het leuker, maar ik heb bij Abunai ook al meegemaakt dat ik random mensen joinde.

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • January 4, 2026

Lijkt me ook leuk om te gaan. Ik zoek ook anime vrienden

Sunflower
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • January 6, 2026

Ik ben vorig jaar naar 2 conventies gegaan, ga in maart naar heroes made in Asia! Vind het echt superleuk daar te zijn, zelfs als je alleen bent. Als je een interessante cosplay draagt zal je vanzelf wel aanspraak hebben! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • January 14, 2026

Ik ben zelf naar comic con gegaan all 3 keer

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • January 18, 2026

@Daphnedaffie
Dit Jaar nog ander op de planning staan?

Esmé
Forum|alt.badge.img
  • Master
  • January 24, 2026

hey, ik ga naar best veel conventies, namelijk: heroes made in asia (belgie en nederland), heroes dutch comic con, facts, gameforce en comic con Holland staat ook op de planning,  als je wil mag je me wel een privé bericht sturen of via discord: didi_x

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 24, 2026

Het lijkt mij echt vet om een keer naar een conventie te gaan alleen heb ik nooit echt iemand daarvoor gehad en alleen gaan lijkt mij ook niet zo leuk dus als je een keer samen wilt gaan stuur maar een berichtje!

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • January 24, 2026

@Gertjan112 

Hoi weet niet uit welke regio je komt, maar ik doe bij abunai nu ook vrijwilligers werk echte leuk als je geen groep hebt om bij aan te sluiten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 24, 2026

@Gertjan112 

Hoi weet niet uit welke regio je komt, maar ik doe bij abunai nu ook vrijwilligers werk echte leuk als je geen groep hebt om bij aan te sluiten.

Ahaaa oke ik zal wel even kijken en woon zelf in de regio van Gelderland!

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • January 25, 2026

Hoi iedereen,

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn op dit forum die wel eens naar anime of andere conventies gaan. Zo ja, welke?

Bij mij is dit bijna niet meer het geval, omdat de vriendengroep uit elkaar is. Wellicht is het leuk om samen een keer te gaan.

Jazeker, ​@loudark ik ga altijd in de winter naar Comicon op de Zaterdag

Herfstkonijn
Forum|alt.badge.img+1
  • Contributer
  • January 26, 2026

Ik ben nooit naar een convention geweest (geen tijd gemaakt), maar zou wel naar een paar willen gaan. Als mensen open en comfortabel zijn als kleine groep te gaan. 😁

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • January 27, 2026

@Daphnedaffie
Dit Jaar nog ander op de planning staan?

Dit jaar weer ga ik op 20 juni weer naar comic con