Zelfliefde

  • 15 January 2023
  • 3 reacties
  • 73 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Wie is het belangrijkste in mijn leven? Ik

Wie laat mij nooit in de steek? Ik

Wie weet dat ik goed ben zoals ik ben? Ik

 

Even een stukje zelfliefde voor mezelf, maar ook om ander te inspireren. Het valt mij op dat veel mensen hun geluk laten afhangen van anderen. Als ik een relatie heb, ben ik gelukkig. Als ik een grote vriendengroep heb, ben ik gelukkig. Als ik meer vrienden heb, ben ik meer waard. Als ik met meer mensen afspreek, wordt ik niet meer als raar of eenzaam gezien. Dit soort gedachten maken je kapot. Jarenlang heb ik mijn geluk laten afhangen van anderen. Ik was zelfs bereid om mezelf te veranderen, omdat ik super onzeker was. Waar heeft het me gebracht? Niet ver. Ik durfde steeds minder mezelf te zijn, want zo vinden mensen mij toch leuk? Achterlijke gedachte, want het gaat niet om wie jou leuk vindt, maar om jezelf. Vind jij jezelf leuk? Wat zie je wanneer je in de spiegel kijkt? Wat voel je wanneer je over jezelf moet vertellen? Het is heel erg belangrijk om er af en toe eens bij stil te staan. Het geeft niet wanneer je af en toe onzeker bent, want dat zijn we allemaal. We zijn hier op aarde om te leren van de levenslessen en om waar mogelijk gelukkig te zijn. Gelukkig zijn begint bij jezelf. Vergeet niet: minder gelukkige momenten mogen er ook zijn. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Mooie post! Gelukkig zijn begint inderdaad bij jezelf, maar vergeet ook niet dat andere mensen daarin ook kunnen bijdragen. Zij kunnen je immers ook nog gelukkiger maken, mits je natuurlijk wel de juiste mensen ervoor hebt : ). Heel af en toe moet me het nog denken aan de persoon met wie ik een mooie band heb, maar ook daar heb ik iets van kunnen leren.

Wat ontzettend mooi om te lezen dat jij deze prachtige groei in zelfliefde hebt mogen doormaken. En ik ben het helemaal met je eens en zelf zit ik ook op het punt dat ik mijn eigenwaarde niet meer laat afhangen van anderen en dat geeft zoveel vrijheid

Reputatie 7
Badge +10

Mooi omschreven. Ik denk persoonlijk wel dat dit een proces is die iedereen op een bepaalde manier doormaakt of ziet. Het hoeft namelijk niet verkeerd zijn om zo te denken, wanneer je nog niet zo ver bent in een proces.