Skip to main content

hoi, ik merk de laatste tijd dat ik de behoefte heb om weer hobbies op te pakken. en zelfs aan nieuwe dingen te beginnen die ik al heel lang wil. het ging vanaf mijn vroege jeugd slecht met me, en hierdoor heb ik hobbies die ik op dat moment had laten vallen, omdat ik de energie er niet meer voor had. ik las bijvoorbeeld vroeger graag in boeken, en dan vooral informatieve boeken over bijvoorbeeld het menselijk lichaam/ziektes, dieren, de ruimte, dinosaurussen en de prehistorie, etc. ik zat al als kind in de dikke ouderwetse medische encyclopedie zonder te begrijpen wat er stond. ik tekende vroeger ook best wel wat. ik heb op mijn opleiding nog een beetje getekend, maar dat was ook gestopt. 

nu een tijdje gaat het beter, en ik begin sinds een tijdje te merken dat ik weer behoefte heb om sommige van deze dingen weer op te pakken. ik merkte ook dat ik weer interesse begon te voelen voor hobbies die ik nooit heb kunnen doen, maar wel altijd al had willen doen. ik merk vooral de behoefte om piano te gaan leren spelen, en dan lessen te gaan nemen. dit is iets wat ik van kinds af aan ook al wilde, maar heb weggestopt. helaas is dat in mijn huidige woning niet mogelijk, maar het is wel iets wat ik ineens weer heel graag wil. 

zijn er andere mensen die dit ook merken? vooral na een moeilijke periode? en welke hobbies zijn dat bij jullie?

Hoi Mace,

Bij mij ging het niet zozeer om een moeilijke periode maar meer om een drukke periode. Ik had meerdere dingen waar ik tijd aan wilde besteden en opgegeven moment moest ik toch de keuze maken iets te laten vallen. Dat werd voor mij destijds 'dansen'. Ik had het uiteindelijk in de corona periode weer opgepakt omdat ik toen meer vrije tijd had. Helaas kreeg ik het na corona weer drukker waardoor ik 1,5 jaar geleden toch weer de keuze moest maken om te stoppen. Ik denk nog steeds dat het mogelijk is om het met andere dingen te combineren maar ik vind het zelf erg lastig om mijn tijd op een goede manier in te delen😅

Reageer