Wat was jullie belangrijkste levensles in 2023?

  • 2 January 2024
  • 9 reacties
  • 197 × bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi allemaal! Allereerst: De beste wensen voor iedereen! Veel geluk tijdens het realiseren van jullie doelen. Jullie kunnen dit!

Levenslessen uit 2023

Iedereen leeft een compleet ander leven met betrekking tot je werk, school, hobby's, gezondheid, religie, vriendengroep, familie, enz. Echter vragen we elkaar nooit (of niet vaak genoeg) naar belangrijke levenslessen die je hebt geleerd, en wellicht wilt delen met anderen. Doe dit gerust onderaan. Ik ben super benieuwd!

Mijn levensles

Samengevat: Alles is tijdelijk. Letterlijk alles.

Enkele weken terug ben ik vanuit het niets ontslagen van mijn werk. Het was een vrijdagmiddag nog wel! Rondom 16:00 uur werd ik naar het kantoor van mijn baas geroepen, waarna hij het vertelde. De reden: bezuinigingen…. Na een heftig weekendje nadenken besloot ik het te accepteren en 'vredig’ uit elkaar te gaan. Ik realiseerde me: Waarom zou je vechten voor iemand die jou niet wilt hebben?

Dus ja…. Dat was dat. Alle leuke collega's… Weg. Alle leuke teamuitjes… Weg. Financiële zekerheid… Weg. Visie voor mijn toekomst… Onzeker. Maar goed. Dit is geen slachtoffer-verhaal, dus maak je geen zorgen. Ik vind ongetwijfeld wel wat anders en laat me niet klein krijgen. Echter blijft de les aanhouden: Alles is tijdelijk.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dat is wel erg vervelend ja. Ik heb zelf geen levenslessen. Ik kijk wel waar het leven me brengt.

Reputatie 2
Badge +3

@LunaXD Ook prima!

Reputatie 7
Badge +11

Mijn levenslessen van 2023:

 

Ook al kun je nog zoveel opleidingen op je naam hebben staan, zonder ervaring kom je er niet (ook een uit 2022 eigenlijk; ik word ook wat vaker geweigerd wegens een andere reden). Dit is ook de reden waarom ik en mijn ouders, maar voornamelijk ik, samen hebben besloten dat ik na mijn landurige werkloosheid van zomer 2022 tot begin vorig jaar, door ga studeren als Engels docent Tweedegraads, een HBO studie.

 

Je kan beter iets bereiken met veel moeite in plaats van dat dingen komen aanwaaien, je bepaalde dingen makkelijk bereikt. Dit is een levensles die ik in principe al jaren met mij mee draag.

 

Je kan beter een kleinere sociale kring hebben en hier waarde aan hechten in plaats van sociale contacten in overvloed hebben. 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi allemaal! Allereerst: De beste wensen voor iedereen! Veel geluk tijdens het realiseren van jullie doelen. Jullie kunnen dit!

Levenslessen uit 2023

Iedereen leeft een compleet ander leven met betrekking tot je werk, school, hobby's, gezondheid, religie, vriendengroep, familie, enz. Echter vragen we elkaar nooit (of niet vaak genoeg) naar belangrijke levenslessen die je hebt geleerd, en wellicht wilt delen met anderen. Doe dit gerust onderaan. Ik ben super benieuwd!

Mijn levensles

Samengevat: Alles is tijdelijk. Letterlijk alles.

Enkele weken terug ben ik vanuit het niets ontslagen van mijn werk. Het was een vrijdagmiddag nog wel! Rondom 16:00 uur werd ik naar het kantoor van mijn baas geroepen, waarna hij het vertelde. De reden: bezuinigingen…. Na een heftig weekendje nadenken besloot ik het te accepteren en 'vredig’ uit elkaar te gaan. Ik realiseerde me: Waarom zou je vechten voor iemand die jou niet wilt hebben?

Dus ja…. Dat was dat. Alle leuke collega's… Weg. Alle leuke teamuitjes… Weg. Financiële zekerheid… Weg. Visie voor mijn toekomst… Onzeker. Maar goed. Dit is geen slachtoffer-verhaal, dus maak je geen zorgen. Ik vind ongetwijfeld wel wat anders en laat me niet klein krijgen. Echter blijft de les aanhouden: Alles is tijdelijk.

dat ik heb gemerkt dat vrienden niet bestaan

Reputatie 6

Levenslessen van 2023:

1 // Dat emoties komen en gaan, zelfs als het lijkt alsof er geen einde aan komt aan de minder prettige emoties. Je bent een mens, geen robot 🤖

2// Wanneer het "de tijd" ervoor is komt hetgene waar je naar op zoek bent op je pad! 

3// Volg vooral je intuïtie, ga af op je gevoel en doe vooral iets niet als het vanbinnen niet goed aanvoelt.

4// Doe afstand van de dingen/personen die je energie kosten, focus je op de dingen die je energie geven en je blij laten voelen! Dat is de sleutel tot een positievere kijk op het leven.

 

Reputatie 5
Badge +5

Levenslessen van 2023:

1 // Dat emoties komen en gaan, zelfs als het lijkt alsof er geen einde aan komt aan de minder prettige emoties. Je bent een mens, geen robot 🤖

2// Wanneer het "de tijd" ervoor is komt hetgene waar je naar op zoek bent op je pad! 

3// Volg vooral je intuïtie, ga af op je gevoel en doe vooral iets niet als het vanbinnen niet goed aanvoelt.

4// Doe afstand van de dingen/personen die je energie kosten, focus je op de dingen die je energie geven en je blij laten voelen! Dat is de sleutel tot een positievere kijk op het leven.

 

ik vind dit hele goede punten! het past ook wel weer bij dat alles tijdelijk is.

zeker het eerste punt! ik struggle altijd heel erg met mijn emoties en kan er totaal niet mee om gaan. maar zolang ik onthoud dat het niet blijft, kan ik het meer accepteren. 

dit blijven goede levenslessen <3 dank voor het delen!

Reputatie 2
Badge +2

mijn levens lessen :

mensen willen je graag gebruiken en kwetsen je heel gemakkelijk helaas 

een papiertje van een opleiding is leuk maar een bedrijf ziet liever werkervaring

vrienden gaan makkelijk en snel weg maar nieuwe vrienden komen niet snel terug 

 

 

Mijn levenslessen 

1 er zijn mensen die het beste met je willen hebben en je hun compleet vertrouwd en als ze echt goed leert kennen ben je bedankt en hoort en ziet ze nooit meer 

2 je hebt vrienden die jij lang trouw blijven maar uiteindelijk alsnog je als een baksteen laat vallen en dat nieuwe vriendschappen aan te gaan moeilijk zijn 

Reputatie 2
Badge +3

@Juco Superleuk! Vooral punt 4 kan ik mezelf in herkennen. Ik kijk bijv. een stuk minder nieuws nu, omdat het zoveel onnodige negativiteit in je hoofd zet. Dingen waar je letterlijk niks aan hebt.

@isj.01 Gaaf!

@Jordivdp Interessant! Punt 2 zie ik ook regelmatig terug in m'n broer. Hij is pas afgestudeerd en de sollicitaties zijn echt afwijzing na afwijzing na afwijzing. Zeker lastig ja.

@Joost260 Zeker waar! Volgens mij zijn vriendschappen maken gewoon super lastig tegenwoordig, omdat er zoveel keuze is. Vroeger groeide je op in een dorp met vaste contacten, terwijl je nu van vaak verwisseld van klas, school, werk, stad. En lange termijn vrienden maken een uitdaging is.

Reageer