Wat maakt jouw gelukkig?

  • 9 October 2022
  • 10 reacties
  • 151 × bekeken

Hey allemaal! 

Via mijn werk volg ik een vitaliteitstraject en daarin kwam een mooi onderwerp naar boven. Het ging hierbij om het (bewust_ oproepen van positieve gevoelens. Zonder er een heel lang verhaal van te maken, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie gelukkig maakt of in ieder geval een positief gevoel geeft. 

Voor mij zijn dat verschillende dingen;
- Een muziekje (bijv. the crab rave) daar word ik altijd vrolijk van en krijg ik zin om te dansen 🦀

- Terugdenken aan een bepaald moment en jezelf weer echt op dat moment plaatsen; bijv. bij de gletsjers in Ijsland, het was zo mooi; de zon scheen en het was zo stil en kalm.. het ijs was zo ontzettend helder blauw.. geweldig! 😍
- En natuurlijk motor rijden. Het geeft mij zo’n gevoel van vrijheid, tijdens het rijden word mijn hoofd rustiger en ben ik eigenlijk alleen nog maar aan het rijden, i.p.v. over denken. 🏍


Hoe zit dat bij jullie?


10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Ik ben dit weekend lekker naar het strand geweest, dat geeft me altijd een goed gevoel 

Reputatie 2
Badge

Ik word blij als ik lekker voor mezelf heb gekookt, als het lekker weer is, van vrolijke muziek en als ik lekker uitgerust wakker word en zo’n energiek gevoel heb om de dag te starten! 

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb de afgelopen week (iets teveel) concerttickets gekocht. Ik word daar altijd heel blij van omdat er iets op de planning waar je naar uit kunt kijken. Eigenlijk ook de muziek die rust geeft  

Een goede dienst van werk en leuke collega’s word ik ook altijd heel vrolijk van. 
 

Er zijn wel meerdere dingen die mij blij kunnen maken.

I am happy when I walk my dog, because I like enjoying the  outdoors.

I love crafting, because once I get into it, it's the only thing I'll think about. I love working with my hands and just methodically thinking of solutions and purely focusing on my projects. 

I love listening to music, depending on what I'm in the mood for. Currently I get very happy listening to Wardruna and Heilung; Norse folk music and the soundtrack of God of War Ragnarok. I just feel transported.

Reputatie 3
Badge +3

Ik word gelukkig van leuke dagjes eropuit, een goede motorrit, een gezellige avond klimmen, een gezellige avond stappen of een leuk avond drinken met een groepje.

Wat een leuk topic!!

 

Onderstaand maakt mij blij:

- Hardlopen

- Muziek 

- Natuurwandelingen

- Rutger

- Medestudenten 

- Mijn lieve buren

- Mijn kat

- Autorijden

- Online winkelen

- Onverwachte berichtjes van mensen

- Zonsondergang

- Ouderwetse gezelligheid

- Goede cijfers voor school 

- Medestagiaires

- Herfst

- Lente

- Spontane uitjes 

- Dream School (programma)

- Project Rembrandt (programma)

Gewoon even stil staan op een random moment en alles even tot je nemen; gewoon even heel bewust worden waar je bent. 
 

Soms heel bewust de vrolijkheid opzoeken; lekker dansen in de keuken of een karaokesessie in de auto. 
 

Ik heb door de jaren heen geleerd door stukjes blijheid uit kleine momenten te halen (naast de obvious grote momenten)

Reputatie 5
Badge +5

Hey Rochella! Leuk om eens over na te denken.

Persoonlijk word ik gelukkig van het contact met dieren, ben erachter gekomen dat er veel meer rust in mijn leven is gekomen door het regelmatige contact hebben met dieren. Vooral knuffelen, borstelen, en natuurlijk veel snoepjes geven. Ik hoor ook van veel mensen in deze topic dat muziek gelukkig kan maken, daar sluit ik me 100% bij aan.

Reputatie 2
Badge +2

Ik word vooral heel gelukkig van muziek. Luister echt elke dag naar muziek en ga regelmatig naar concerten of festivals. Andere dingen waar ik gelukkig van word zijn mijn kat of wanneer ik met vrienden ben (bijv. naar een speciaalbier café / club of samen boulderen) 

Reputatie 4
Badge +4

Leuke topic!! 😄

Ik word altijd heel gelukkig van kerst. Lekker eten, gezelligheid met familie en schoonfamilie, rondom de kerstboom, vakantie, een nieuwe start na de jaarwisseling. Altijd jammer als dit weer voorbij is, kijk er elk jaar zo naar uit! 

Muziek, sneeuw, tijd spenderen met vrienden, mijn lieve kipjes, iets kunnen betekenen voor een ander, fitness. Het zijn de kleine dingetjes waar ik altijd blij van word :)

Reageer