Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

  • 20 November 2023
  • 8 reacties
  • 49 Ɨ bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Van mijn oma leerde ik lekkere jam te maken :)

En wat leerde jij?


8 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Koken over het algemeen! Thai's potje, Zwarte kip HEEEEEEERLIJK!

Reputatie 7
Badge +11

Van een van mijn twee oma's heb ik een aantal Indonesische woorden geleerd. Weet ze alleen niet meer, is best lang geleden... Maar ik mis haar echt nog Ć©lke dag en de gezelligheid die ze altijd met zich meebracht ondanks de dementie, spelletjes doen, bitterballen eten...

Ze kon ongelofelijk goed koken. Zou veel vaker in de keuken moeten staan om te zien hoe mijn vader haar geheime Indonesische recepten maakt. Vooral die van Indonesische spekkoek en de Indonesische frikadelletjes/gehaktballen. Water loopt me in de mond als ik eraan denk.Ā 

Reputatie 4
Badge +3

Over bepaalde gerechten die je moet koken. Door mee te kijken heb ik daar wat van geleerd.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb niet echt iets geleerd van mijn oma.Ā Wij hebben niet zo veel contact met ze.Ā 

Reputatie 4
Badge +3

Helaas hetzelfde als Luna geldt voor mij. Echter heb ik wel veel geleerd van de mensen om me heen.Ā 

Reputatie 6

Oma en ik maakte altijd verse gehaktballen, die rolden we dan samen. Yummy! šŸ˜‹

Reputatie 2
Badge +2

Vals spelen met vrijwel elk bordspel dat ik ken, en ik heb samen met haar mijn eerste alcoholische drankjes ever gedronken.. toen we na de verjaardag op huis aan gingen zijn we met zā€™n 2en van de steile trap af gedonderd en al stuiterend onderaan beland šŸ˜‚

Reputatie 5
Badge +5

Dat je met pindakaas, kauwgom uit je haar kunt krijgen

Reageer