Wat is het laatste wat je hebt geleerd?

  • 28 October 2023
  • 7 reacties
  • 102 × bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey iedereen ! Het leek me leuk eens een topic te beginnen, beginnende met een interessante en oprechte vraag.

 

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik op allerlei aspecten mezelf verbeter en doorontwikkel.  Ik weet nu over mezelf dat ik eigenlijk veel socialer ben dan dat ik was. Als ik mezelf vergelijk met drie maanden geleden was ik bij elk één op één gesprek (en al helemaal met meerdere mensen) enorm zenuwachtig met de tranen in mijn ogen. Nu een vriendin van mij tegen mij zei dat de mensen om haar heen (en de mensen om mij heen) heel spraakzaam en optimistisch zijn en dat dit door mijn komst komt, liet mij dit helemaal bloeien. Er werd gezegd dat ik het beste naar boven kan brengen bij hun. Ongetwijfeld het mooiste compliment dat ik ooit heb gekregen.  

 

Dit is natuurlijk waanzinnig nieuws, maar dit wekte ook de nieuwsgierigheid wat anderen momenteel leren over zichzelf, over anderen, etc. Je kan iets hebben geleerd over jezelf, hoe jij als persoon in elkaar zit. Echter is er ook de kans dat je recentelijk iets hebt geleerd over bijvoorbeeld computers. Het kan van alles zijn ! 

Ik ben heel benieuwd. :)


7 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hé mereltje 

ik kan zeggen dat ik met mijn sociale  ontwikkeling ook iets heel belangrijks heb geleerd en dat is het belang naar het luisteren naar een ander.
 

Dit klinkt natuurlijk simpel je zou denken van ja dat kan iedereen maar elke keer als ik met iemand in gesprek was dacht mijn hoofd aan zowat twaalf dingen te gelijk en was goed luisteren niet mogelijk.

 

Nu heb ik geleerd met een paar mindfulness achtige technieken dat goed ademhalen en je echt focussen op geluiden in de omgeving om je heen mijn luistervaardigheid enorm heeft verbeterd.
 

Mensen zeggen regelmatig tegen mij dat ze zich echt gehoord voelen en dit trucje is ook ideaal voor sollicitatie gesprekken.

 

Dus ja dit is iets waar ik best wel trots op ben maar alle ontwikkeling is naar mijn mening mooi. Je kan in principe echt veel dingen leren als je consistent ben en nieuwe dingen probeert.

Reputatie 7
Badge +11

Het laatste wat ik heb geleerd loopt heel erg uiteen:

 

Hoe ik een onderwijsassistente moet zijn binnen het basisonderwijs en dat ik de afgelopen maanden heb ontdekt met mijn eerste tijdelijke baan dat dit eigenlijk niet echt bij mij past, het feit dat ik veelvuldig ben afgewezen heeft daar ook een handje in gehad, waardoor ik nu vanaf volgend jaar een HBO studie Tweedegraads Engels docent ga volgen waardoor ik hopelijk een betere toekomst krijg. 

 

Hoe ik Dungeons & Dragons moet spelen en dat ik dat ontzettend leuk vind.

 

Mij meer focussen op muziek/geluid om mij zo meer mentaal af te sluiten voor mijn huidige situatie. 

Reputatie 4
Badge +6

Het laatste wat ik heb geleerd:
Dat je een vaatwasser moet vullen met zout en glansspoelmiddel.

Schijnt blijkbaar te helpen om strepen in je vaat te voorkomen en zodat het beter/sneller droogt.

Reputatie 2
Badge +3

Wat ik geleerd heb is dat ik dingen niet moet uitstellen wat ik al een langere tijd wilde ondernemen.

Wat ik ook geleerd heb is dat ik me eigen niet gek moet laten maken door bepaalde dingen.

Reputatie 4
Badge +3

Inspirerend om al deze verhalen te lezen! Dit laat mij steeds meer nadenken over het feit dat er echt elke dag wel wat te leren valt. 

Reputatie 6
Badge +11

Ik heb afgelopen tijd geleerd dat ik veel leer door nieuwe dingen te doen en af en toe eens uit mijn confort zone te stappen. 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Dat als je pannenkoeken bakt dat je in het midden moet beginnen en dan helemaal over in de pan laten doen. Dat deed ik altijd iets anders dan dat.

Reageer