Wat doe jij om te ontspannen?

  • 28 February 2024
  • 3 reacties
  • 77 × bekeken

Reputatie 6

Soms heb je veel spanning en heb je even een ontlading moment nodig- wat doe jij om te ontspannen? Of wat heb jij recent ontdekt wat helpt om stress te verminderen? ✨

Zelf vind ik het fijn om yoga te doen, of even m'n ogen te sluiten en stil te staan bij hoe ik me op dat moment voel. Dat noem je ook wel "aarden". Het leven gaat vaak zo snel dat je brein het letterlijk niet bij kan houden. Dan is het belangrijk dat je even stilstaat in het moment en jezelf herpakt. Een paar ademhalingsoefeningen doet, en dan weer bewust doorgaan met de dag. Het kan ook helpen om in je hoofd of hardop te benoemen wat je aan het doen bent, zodat je hoofd niet afdwaalt in gedachten, angsten, dingen die je nog allemaal moet doen etc. Bijvoorbeeld: "Ik ben nu een boterham aan het smeren, met mijn mes, ik ga nu de jam pakken." Zo blijf je echt in het moment, en kun je je brein trainen om meer in het hier en nu te zijn!

 

Verder houd ik van af en toe te tekenen of te kleuren, want dan heb ik afleiding en kan ik mijn gedachten uitzetten. Bullet Journaling is ook prettig, of vermaak jezelf met een blije netflix serie zoals verschrikkelijke Ikke 3! 😎✨

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Om te ontspannen ga ik vaak een stuk lopen of naar het zwembad. Wat ook nog wel eens werkt is een stuk rijden met de auto en dan de muziek lekker aan. Dan kom ik altijd wel zen thuis. 

Reputatie 4
Badge +3

Om te ontspannen ga ik vaak een stuk lopen of naar het zwembad. Wat ook nog wel eens werkt is een stuk rijden met de auto en dan de muziek lekker aan. Dan kom ik altijd wel zen thuis. 

je mag wel naar mij rijden dan 😋

Reputatie 7
Badge +11

Ik doe aan journaling, Dungeons & Dragons (ontiegelijk leuk kan ik je vertellen, lekker je gedachten op 0 en in de huid kruipen van je eigen karakter die onderdeel is van een groep avonturiers, een party), Baldur's Gate 3 (heeft redelijk veel weg van D&D), gedichten schrijven, fanfics schrijven,  lezen, lezen en nog eens lezen. Mijn kamer ligt vol met boeken, een van mijn favoriete series kijken zoals The Legend Of Vox Machina (opnieuw op D&D gebaseerd, animatieserie voor volwassenen), Delicious In Dungeon (D&D - achtige anime gebaseerd op de gelijknamige manga), The Sandman, Good Omens, Outlander