Waar ben jij trots op?

  • 9 November 2023
  • 4 reacties
  • 69 × bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hoi hoi!

Het einde begint te naderen voor het jaar 2023. Wellicht een leuke periode om eens terug te blikken op alle successen die je hebt behaald, of waar je echt trots op bent. 
Daarom denk ik dat het leuk is om al jouw successen eens te benoemen! Ik zal eens aftrappen.


Waar ben ik het meest trots op?

  • Mijn woning. Sinds september ben ik verhuist uit het mooie Schagen naar het lelijke Lelystad. Al is het geen mooie stad (naar mijn mening) ben ik toch enorm dankbaar voor het feit dat ik als eerste bewoner in een nieuwbouw appartement ben komen te wonen. Ik kom uit een studio waar ik weinig ruimte had om mijn kont te keren én nog eens een puntdak had waardoor ik geen hoge kasten kon plaatsen. Heel wat ruimte ging verloren.
    Nu woon ik in een appartement met een plafond van 2.80m hoog, alles nieuw en voorzien is van alle technologieën. Ik woon hier fantastisch en ondanks dit ook weer bij familie en vrienden in de buurt. Dat hecht voor mij meer waarde dan de locatie.
  • Mijn auto. Ook sinds september rij ik in een nieuwe auto. Van origine had ik een leaseauto via werk besteld in juli 2022. Echter duurde en duurde het bestellen maar en reed ik tijdelijk in huur auto's (eerst een Renault Clio 2019, daarna een Seat Ibiza 2023). De auto die ik orgineel had besteld was een Skoda Fabia automaat, echter door de oorlog in Oekraïne (waar de meeste onderdelen vandaan komen) kreeg ik maar geen update. Uiteindelijk met mijn werk besproken en een voorraad auto besteld. Het is een Hyundai Bayon geworden met automaat en een aantal leuke opties. Ik ga er zelfs op vooruit qua grootte en comfort dan de Skoda Fabia. Eind goed al goed dus.
  • As we speak heb ik eindelijk weer een leuke relatie waar de klik er dik in zit. 
  • Ik ben 23 kilo's afgevallen! Voor afvaltips stuur gerust een bericht haha!
  • Weer gestart met sporten. Eerst 2x per week met de personal trainer maar nu zelfs een 3e keer met een kennis. Het gaat onwijs goed. Bijvoorbeeld een buikspier apparaat waar ik 5 kilo al zwaar vond… na een maand lukt zelfs 20 kilo. Merk dat ik beter in mijn vel zit en ik langzaam steeds sterker wordt. Hoeeeeaah! 

Dit waren mijn belangrijkste successen. Wat zijn de jouwe?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Tof topic, ik deel graag mijn trots momentjes.

 

  • Interview Eindhovens Dagblad, mijn ervaring rondom eenzaamheid, over eenzaamheid bij jongeren en Social Friday het initiatief van Join Us.
  • Persoonlijke groei en ontwikkeling.
  • Meer planning en dagstructuur, dit is wel eens anders geweest door mijn spierziekte
  • De kansen en ervaringen die ik op doe als vrijwilliger bij Join Us.
  • Als laatste maar zeker niet de minste, natuurlijk op deze kleine spruit.
  •  

Reputatie 3
Badge +4

ik ben trots op

  • ik heb weer werk
  • ik ben gaan fitnessen
  • ik ben voor het eerst begonnen met joinus online en realife dit was een hele grote stap.  maar helaas is de groep afgelopen dus.. ik ga waarschijnlijk nog een keertje mee doen om dat dit mij zo goed bevalt. joinus realife is net begonnen dus lekker allemaal gezelligheid.
  • ik ben ondertussen bijna volleerd icter computer
Reputatie 6
Badge +7

Ik ben trots op:

• Hoe ik mijn examen heb aangepakt en toch door heb kunnen gaan. 

• Deze opleiding heb gestart en goed bezig ben.

• Lekker aan het werk

• Enigsinds aan het lezen geslagen, mede door mijn Nederlands docent

• De groei in het vertrouwen in rekenen, en het beter beheers

• Dat ik mijn eigen gang ga in de lessen van autotheorie en praktijk

 

Ik ben er nog lang niet met mijn doelen, maar wel goed opweg!

Reputatie 7
Badge +11

Waar ik trots op ben:

 

Dat ik tijdelijk werk heb per toeval sinds februari dit jaar na 7 maanden werkloos te zijn geweest vanaf de zomer van 2022 en dat dit dit jaar enigzins wordt verlengd én uitgebreid. Heb een mega toffe, ontzettend empathische leidinggevende die er ook nog eens extra vaart achter zette wegens onderstaand.

 

Hoe ik heb gehandeld toen mijn moeder dit jaar een tweede keer terugval (voor mijn jongere zus, broer en ik, was de zesde keer ofzo voor mijn vader) kreeg met haar manische depressie type 2 / (chronische) bipolaire stoornis, ondanks mijn angst, veel slapeloze nachten, emotionele pijn. Was doodeng en zwaar traumatisch (alweer... gaat nóóit echt wennen...) maar heb het alsnog gedaan.

 

Dit geldt voor volgend jaar hopelijk maar ach; dat ik volgend jaar de HBO opleiding tot Engels docent Tweedegraads ga volgen. Mijn huidige beroep is namelijk verreweg van toereikend voor mij en ik zie het mezelf niet mijn hele leven lang uitoefenen. Ik hoop de kans te krijgen méér te kunnen doen en te studeren voor een baan waarvan ik gewoon dondersgoed weet dat ik het leuk ga vinden en dat er meer dan genoeg baankans is wat mijn toekomst hopelijk een heel stuk zekerder maakt dan dit nu.

 

Reageer