Tips voor ADD

  • 9 October 2023
  • 4 reacties
  • 87 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Heey, heeft er iemand misschien tips voor het omgaan met ADD of eventueel ervaring? Alvast dank! :)


4 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Ik heb er qua werk en qua prive ervaring mee. Het is vooral verplaatsen in de ander. En begrijpen dat de afwas doen voor ons gewoon de afwas doen is. Maar voor iemand met ADD: naar de afwas lopen, voorwassen, sopje maken, afdrogen in de kast doen (even als voorbeeld).

Reputatie 3
Badge +6

Hey, wat wil je precies weten?

ik heb zelf al heel lang de diagnose AD(H)D samen met pdd-nos en waarschijnlijk daar boven op nog een hoop andere diagnoses die bij kunnen komen kijken dus ik weet soms niet zo goed wat bij wat hoort aangezien er ook heel veel overlappingen zijn.

Dus waar loop jij momenteel best wel veel tegen aan?

Reputatie 6
Badge +11

Hey Ella. 

 

Mag ik vragen hoelang je de diagnose ADD al hebt? En waar loop je precies tegen aan?

Reputatie 2
Badge +2

Helloo,

ADHD’er hier. Ik heb sinds kort groepsessies met zowel ADHD’ers als ADD’ers. Beste tips die ik tot nu toe heb gekregen:

  • Het boek “Druks” van Francine Regelink (ja zelfs als iemand met ook een korte spaningsboog heeft het boek in 3 dagen uit gelezen)
  • Planningsbuddy, iemand die je elke week vraagt wat taken zijn die je in een week moet doen, samen sparren over de beste planning en de week er op kunnen vertellen wat er wel of niet gelukt is en waarom.
  • Time dingen, zo weet je precies hoe lang iets duurt en of je er genoeg tijd voor in schat
  • Verdeel taken in A, B en C taken in mate van prioriteit en werk ze dan af
  • Mijn grootste tip; splits taken op. Vaak zie je door de grote taken niet waar je moet beginnen en hoeveel werk iets eigenlijk is. Door het opsplitsen zie je gelijk wat je moet doen, waar je moet beginnen en heb je telkens iets extra’s om heerlie af te strepen

Hoop dat het al wat kan helpen. De groepssessies helpen me enorm bij werk en huishoudelijke taken. Gelukkig hoeven behandelingen niet alleen met medicatie te zijn, of juist helemaal zonder. Schroom niet om professionele hulp in te schakelen, mocht het echt bij veel aspecten in de weg zitten. <3

Reageer