Stef's Bucketlist 01: Carolina Reaper peper

  • 12 October 2023
  • 0 reacties
  • 46 × bekeken

Reputatie 5
Badge +9

Welkom bij de eerste en waarschijnlijk laatste aflevering waar ik rauw een volledige carolina reaper naar binnen werk.

Ervaring? Eerste 5 seconden niets, 10 seconden, niets. maar dan. dan schiet de scherpte binnen alsof het een straaljager is die door de geluidsbarriere heen knalt. (Ik heb een hoge tolerantie van pepers omdat ik van kinds af aan al an die dingen zit, maar deze is me er toch eentje) En nee, ik ben niet zo'n persoon die dacht. oh die kan ik wel aan, je moet eens gewoon ervaren wat die kleine rode dingen voor een kracht hebben. Althans dat was mijn insteek.

Dan komen de vragen: Heb je hem uitgespuugd, nee. Hoeveel melk heb je op? 1 slok karnemelk. En eerlijk waar ik ben naar onder gerend want ik had geen melk klaargezet. Buiten die slok eigenlijk helemaal niets. De brandende zeur in je keel, neus en mond blijven zo'n 5-10 minuten hangen. Nu komt het echt werk pas. Het verteren van die bom!

Wat is die reaper? Even ter verduidelijking over wat die carolina reaper nu precies is. Zowat de heetste, maar dan ook echt heetste peper op de wereld. Scoville rang van 1.5M - 2.2M (wat betekend dat je tussen de 1.5 en 2.2 miljoen de capsaiene [de pittige stof in pepers] moet verdunnen om uiteindelijk bij een paprika uit te komen.) Kortaf gezegd. tussen de 1.5 en 2.2 miljoen keer de pittigheid van een paprika, en tussen de 300/600x scherper dan de jalapeño.

Raad ik je hem aan om te proberen, ja en nee. Ga je voor levenservaring op het gebied van eten. Dan ja. Wil je m gewoon proberen? Ja, zolang van pijn houdt. Algemeen gezegd? Nee, houdt het maar bij wat minder erge.

Bijgevoegd, een foto van deze peper.

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer