Skip to main content

Reis door de seizoenen πŸŒ»β˜€οΈπŸ‚β˜ƒοΈ | Weekly Mission

  • 27 May 2024
  • 2 reacties
  • 92 Γ— bekeken
Reis door de seizoenen πŸŒ»β˜€οΈπŸ‚β˜ƒοΈ | Weekly Mission

Een jaar heeft vier seizoenen, en hoewel men zegt dat het bijna zomerΒ is, voelt dat niet altijd zo. Ieder seizoen brengt iets unieks met zich mee. Wat maakt elk seizoen voor jou speciaal? Denk aan een toffe winteractiviteit van vroeger of die ene lange zomeravond die maar geen einde leek te hebben.Β Deel een herinnering, foto, verhaal of iets anders leuks uit ieder seizoen.Β Laat weten waarom deze momenten belangrijk voor je zijn en hoe ze jeΒ jaar mooier maken. Sharing is caring! πŸŒΌπŸŒžπŸβ›„οΈ

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Lente 🌻 β†’Β In de lente zie je dat de natuur weer begint te bloeien, mooie gekleurde bloemen en vlinders die te voorschijn komen. Helaas heb ik hooikoorts, maar alsnog vind ik het fijn om te wandelen (zeker met mooi weer).

Zomer 🌞 β†’Β Ik houd van de zon, de zon geeft mij energie en alles ziet er vrolijker uit. Buiten zijn vind ik heerlijk en een beetje bijkleuren is altijd goed. Een avondwandeling bij de ondergaande zon, lekker slapen met het raam open, heerlijk.

HerfstΒ πŸβ†’Β Herfstkleuren zijn erg mooi, bijvoorbeeld in de bossen. De kleuren van de bladeren aan de bomen. En de geur van de natuur na een regenbui, heerlijk.Β 

WinterΒ β›„ β†’Β Lekker dik aankleden om een frisse neus te halen, het bezoeken van een kerstmarkt, mooie lampjes buiten en nadat je vanuit de kou weer binnenkomt, lekker opwarmen met een kop warme chocolademelk bij de openhaard / verwarming.

Toch zijn de lente en zomer wel mijn favoriet, van mij mag het iedere dag een graadje of 23 zijn 😎

Β 

Reputatie 7
Badge +7

De winter doet mij denken aan de besneeuwde bossen, herten en wolven met wintervacht. Wintersport in de Franse Alpen. Warme choco met slagroom, en vooral kou kleumen.Β 
Β 

De lente voelt altijd als een bevrijding, de verwarming hoeft niet meer aan. En al het groen buiten begint op te bloeien. Alles word veel vriendelijker buiten. De struiken groeien en takken worden groen. Maar vaak is het nog wel regenachtig. Vingerhoedjes in het bos beginnen met groeien.


De zomer vind ik heerlijk. Ik kan goed tegen warmte. De zomer betekent geen koude handen meer als ik te lang stilzit. Op vakantie gaan. Maar het heeft ook nadelen, soms als het te warm is kan ik niet lekker met de hond naar buiten want het is voor haar te heet. In de zomer zijn de nachten helder en staat er weer een andere sterrenhemel dan in de winter.

Β 

De herfst, alles veranderd weer. De blaadjes worden bruin en soms kan het savonds toch ineens fris zijn. Soms neem ik nog een te frisse zomerjas mee naar buiten terwijl ik al mijn winterjas had moeten aandoen. De zon gaat eerder onder en later op. Mijn zomer kleding gaat in een hoekje van mijn kleding kast en mijn warme hoodies haal ik er weer uit.

Β 

Ieder seizoen heeft zo zijn voor en nadelen, maar ik zou het niet anders willen. πŸ€—

Reageer