Omgaan met innerlijke onrust/stress

  • 15 January 2023
  • 2 reacties
  • 44 × bekeken

Reputatie 4
Badge +11

Hey,

Ik voel mij toch vaak gespannen of onrustig. Wat voor mij dan helpt om te kalmeren is muziek opzetten of een meditatie-app te starten (Meditation Moments).

Wie ervaart hetzelfde en wat doe je dan om rustiger te worden? 

Hoop dat jullie met mooie of juist ingrijpende ervaringen komen en misschien anderen kunnen inspireren om hiermee om te gaan.

Peace


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Hey,

 

Ik denk dat iedereen wel van tijd tot tijd zich gespannen of gestressed voelt. Wat ik eraan doe is heel afhankelijk van wat de trigger is geweest. Soms is het een onopmerkbare spanning die opbouwt en tijdens een coachingsessie eruit komt en soms is het stress van bijv. een toetsweek. Wat bij mij altijd heeft geholpen is het er gewoon maar laten zijn en wat liever voor mezelf zijn gedurende de dag. En soms helpt het ook op ongecensureerd te journalen. Verder werkt muziek ook wel en ik heb ook een aantal sporten die ik doe die zorgen voor een stukje ontspanning

Reputatie 4
Badge +5

Hi,

Ik herken het onrustig zijn zeker en merk dat hoe sneller ik eraan werk hoe kleiner het blijft. Wat helpt verschilt per keer en afhankelijk van de soort spanning, onrust in lichaam of stress door piekergedachten. Voor mij helpen dansen en wandelen goed voor onrust in mn lichaam. Voor stress vanuit mn hoofd werkt koken of bakken goed, het liefst een nieuw recept want daar moet je je op concentreren omdat het nieuw is.

Hopelijk heb je er wat aan.