Skip to main content

Meest waardevolle les van 2025

• December 31, 2025
  • 10 reacties
  • 92 × bekeken

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Nu we op de laatste dag van het jaar zitten is het tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar. 
Wat waren de hoogtepunten en wat waren de dieptepumten?

Wat was voor jou de meest leerzame les van 2025 die je wil delen?🙂

10 reacties

Diego
Community Coördinator
Forum|alt.badge.img+15
  • Community Coördinator
  • December 31, 2025

Je eigen geluk niet in de weg staan om andere te pleasen, je eigen geluk op de eerste plaats zetten.

Dalhzura
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • December 31, 2025

Had eerder dit jaar een klant uit Turkije, eerste keer dat hij binnenkwam zeiden we niet veel naast het basic gesprek van “hallo, hoe kan ik u helpen?” etc. Hij kwam later die dag terug om nog wat te halen, toevallig op een rustiger moment waardoor we konden praten! Uiteindelijk tijdens het betalen viel mij iets op: hij gaf per ongeluk een Turkse Lira. Ach kan gebeuren, maar vond het stiekem wel interessant! Uiteindelijk mocht ik het houden als bedankje voor de goede hulp en gezelschap. 1 Lira is nog geen 2 cent waard, het is dus geen fooi te noemen. En toch heeft het veel waarden, het is een mooi aandenken. Dankzij hem is een fascinatie voor geld begonnen! Drukjaar en land, de afbeelding en tekst etc. Heb nu Zweedse Kroon, Turkse Lira, Japanse Yen, Colombiaanse Peso en Hongaarse Forint. Vind het leuk alles te verzamelen! 

De les hieruit? Heel cliché: Zelfs iets wat in de ogen van de maatschappij waardeloos is kan waardevol zijn! Het is maar net hoe je er zelf naar kijkt 

Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 31, 2025

Diepste punt: mijn opa is vorige maand overleden.

Hoogste punt: voor het eerst gevlogen (naar Gran Canaria)

Leermoment alles aan doen en vol houden om te slagen tot het niet meer is. Dan zie je later wel of je slaagd of helaas niet slaagd.

@patjevoordesfeer wat zijn die van jouw?

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Had eerder dit jaar een klant uit Turkije, eerste keer dat hij binnenkwam zeiden we niet veel naast het basic gesprek van “hallo, hoe kan ik u helpen?” etc. Hij kwam later die dag terug om nog wat te halen, toevallig op een rustiger moment waardoor we konden praten! Uiteindelijk tijdens het betalen viel mij iets op: hij gaf per ongeluk een Turkse Lira. Ach kan gebeuren, maar vond het stiekem wel interessant! Uiteindelijk mocht ik het houden als bedankje voor de goede hulp en gezelschap. 1 Lira is nog geen 2 cent waard, het is dus geen fooi te noemen. En toch heeft het veel waarden, het is een mooi aandenken. Dankzij hem is een fascinatie voor geld begonnen! Drukjaar en land, de afbeelding en tekst etc. Heb nu Zweedse Kroon, Turkse Lira, Japanse Yen, Colombiaanse Peso en Hongaarse Forint. Vind het leuk alles te verzamelen! 

De les hieruit? Heel cliché: Zelfs iets wat in de ogen van de maatschappij waardeloos is kan waardevol zijn! Het is maar net hoe je er zelf naar kijkt 

Zo is het zeker, mooi dat je uit zo iets kleins en toevallig dan zoveel kunt halen!.

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Diepste punt: mijn opa is vorige maand overleden.

Hoogste punt: voor het eerst gevlogen (naar Gran Canaria)

Leermoment alles aan doen en vol houden om te slagen tot het niet meer is. Dan zie je later wel of je slaagd of helaas niet slaagd.

@patjevoordesfeer wat zijn die van jouw?

@avatar Tano mooi  je er ondanks moeilijke gebeurtenissen er toch op zo een manier naar kijkt. Als je iets wilt dan zul je hoe dan ook een manier vinden om dat te bereiken.

voor mijzelf zou ik als dieptepunt zien, het moment dat ik te horen kreeg dat mijn oogoperatie mislukt is, en daarna merken welk zichtverlies en pijn dit meebrengt.

als hoogtepunt heb ik in mijn eentje een lange interrail gemaakt, de gesprekken en ervaringen die ik uit die reis gehad heb neem ik altijd mee.

als belangrijke les zou ik zeggen dat iets wat eindigt ook weer een nieuw begin betekend en dat zelfs vervelende gebeurtenissen nieuwe deuren kunnen openen en je kunnen laten genieten van kleine dingen die soms vanzelfsprekend lijken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • January 4, 2026

Ja mn dieptepunt was toch wel mn depressie, die nog niet over is.

Heeft verschillende oorzaken 

𝑩𝒓𝒊𝒕𝒕.𝒐𝒏.𝒕𝒐𝒖𝒓
Forum|alt.badge.img+8

Mijn grootste les van 2025 is om meer te genieten van het leven, aangezien het in bepaalde gevallen door ziekte zomaar ineens voorbij kan zijn

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Ja mn dieptepunt was toch wel mn depressie, die nog niet over is.

Heeft verschillende oorzaken 

Vervelend om te horen, ik hoop dat je houvast vindt en dat er snel betere tijd aanbreekt!

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Mijn grootste les van 2025 is om meer te genieten van het leven, aangezien het in bepaalde gevallen door ziekte zomaar ineens voorbij kan zijn

Dat is zeker waar, geniet en haal er uit wat er in zit! :)

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • January 25, 2026

Mijn grootste les van 2025 is:

Dat je gevoelens niet moet onderdrukken, maar juist er over moet praten.