Skip to main content

Influencers

• 11 december 2024
  • 3 reacties
  • 53 × bekeken

Marijn Vriens
Forum|alt.badge.img+3

Ik las laatst op het nieuws dat influencers veel invloed hebben op hoe jongeren tegen zich zelf aan kijken.

Nou was ik benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Hebben influencers te veel invloed op jongeren en is dit op een positieve manier of toch vaker een negatieve manier? 

hier een bron die je wellicht kan doornemen: https://blogjeugdstudies.sites.uu.nl/2023/07/12/de-rol-van-influencers-in-het-leven-van-jongeren/

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 38 reacties
  • 11 december 2024

Je hebt goede en slechte voorbeelden, er zijn duidelijke regels opgesteld door het commissariaat van de media, waar ik vooral van schrik is hoe goedgelovig sommige jongeren zijn (geworden) ik wil hier geen complottheorieën of ongezond gedrag verspreiden of promoten en ook niet alle jongen over één kam scheren, maar wat vaker meerdere bronnen raadplegen liefst nog uit verschillende invalshoeken kan een hoop schelen, ook voor het mentale welzijn van jongeren en hoe zij naar de wereld kijken. 

Marijn Vriens
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Moderator
  • 20 reacties
  • 11 december 2024
Corné schreef:

Je hebt goede en slechte voorbeelden, er zijn duidelijke regels opgesteld door het commissariaat van de media, waar ik vooral van schrik is hoe goedgelovig sommige jongeren zijn (geworden) ik wil hier geen complottheorieën of ongezond gedrag verspreiden of promoten en ook niet alle jongen over één kam scheren, maar wat vaker meerdere bronnen raadplegen liefst nog uit verschillende invalshoeken kan een hoop schelen, ook voor het mentale welzijn van jongeren en hoe zij naar de wereld kijken. 

Heel mooie toevoeging, mooie

!

RooOObert Trompettist
Forum|alt.badge.img+6

Denk zelf dat heel veel problemen rondom social media, net zoals heel veel problemen rondom foutieve informatie, fraude, oplichting etc. Komen omdat de huidige regels niet gehandhaaft worden. Toen er eerst social media was is de handhaving overvallen en heeft zich niet voorbereid. Nu zijn we langzaam aan het proberen bij te benen maar een echte inslag word hier nog niet echt gemaakt naar mijn mening.

Daarnaast maar dit is meer beleidsmatig als in gemaakte regels, word ook vaak in dit vraagstuk de invloed van dictatoriale regimes op wat anders normale discussies zijn genegeerd. Die dictatoriale regeringen zijn vaak gericht op haatzaaien en mensen scheiden zodat de democratie niet meer kan werken. Door het promoten van racisme, homofobie, Links en rechts uit elkaar trekken enz. Terwijl ik gelukkig vaak merk dat heel veel mensen hetzelfde willen, ze zijn het alleen niet eens over het hoe maar gelukkig mag je hierover normale discussies te hebben zonder haat te zaaien. Die haat mag streng(er) worden aangepakt van mij.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen