eenzaamheid word niet minder

  • 28 March 2023
  • 5 reacties
  • 272 × bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Ik vind het erg spannend om dit te posten, maar ik ga het toch proberen.

Ik heb het gevoel dat is alles online en offline al het geprobeerd om contacten/vriendschap te vinden. Websites, apps, forums, sportclubs, Facebook, tiktok. Noem maar op. Heeft iemand misschien nog tips of weet iemand nog een plek om contacten/vriendschap op te bouwen?

Het eenzame gevoel doet echt pijn en ik zou graag willen dat het weggaat. Maar ik weet gewoon niet meer hoe. Het lijkt wel alsof er een taboe is op eenzaam zijn als je jong bent. En dat doet pijn. Ik zou willen dat het anders was.

(Mocht het wat toevoegen, ik ben een 22 jarige meid uit de omgeving Utrecht)


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Een tip die ik heb, ook al hebben we allang geen contact meer;

Geef mensen een kans, probeer ze te leren kennen en probeer jezelf ook wat meer open te stellen hoe moeilijk dat ook kan zijn.

 

Je bent heus niet de enige die zich eenzaam voelt en zou willen dat het anders was.

 

Facebook enzo is leuk maar daar doe je niet "echt" contact op, mits je uit dezelfde streek komt of het enigzins klikt en je elkaar in het echt ontmoet als hier de mogelijkheid voor is. Maar zoiets kost tijd en enige moeite. Online contact zal sowieso altijd anders aanvoelen dan offline contact. Die twee zijn moeilijk met elkaar te vergelijken. 

Reputatie 1
Badge +2

Heyy, ik snap hoe je je voelt ivm met het eenzaamzijn. Ik ben Sabine, ook 22 jaar. Ik kom niet uit de omgeving Utrecht maar misschien vind je het gezellig om wat te praten?, misschien worden we wel goede vriendinnen :) Stuur me maar een chattje als je wilt

Reputatie 5
Badge +7

Heyy, ik snap hoe je je voelt ivm met het eenzaamzijn. Ik ben Sabine, ook 22 jaar. Ik kom niet uit de omgeving Utrecht maar misschien vind je het gezellig om wat te praten?, misschien worden we wel goede vriendinnen :) Stuur me maar een chattje als je wilt

Waar kom je vandaan als ik mag vragen?

Reputatie 5
Badge +6

Beste Linde,

Ik herken je probleem erg,

Ik ga je proberen te helpen door middel van een vergelijking.

Zie het als voetbal. Je probeert constant een potje voetbal te winnen maar verliest steeds, wat je ook probeert. Soms lijkt de enige manier om verlies te voorkomen door niet eens mee te spelen. Toch wens je zo graag deze sociale overwinning. Je moet begrijpen dat FC Utrecht haast onmogelijk van FC Madrid wint, maar tegenover PEC Zwolle een goede kans staat. Gelijk moet je je slagveld uitkiezen, snap dat je niet met iedereen vrienden kan zijn en dat je niet tegenover iedereen kan winnen, probeer te ontdekken met wat voor mensen je het best contact hebt.
Als je al je voetbalspelers op aanval zet staat je doel leeg, zo moet je leren wat voor technieken sociaal contact het makkelijkst voor je maakt, als chatten niet werkt, ga dan naar bijvoorbeeld een sportvereniging of hobbyclub de activiteit maakt contact gemakkelijker en laagdrempeliger dan met je mond vol tanden geforceerd gesprekken via chat of eettafel te maken.
Teams doen het vaak veel beter op het thuisveld, dus vind de plaatsen waar jij je veilig voelt.
Je speelt niet elke dag een wedstrijd, als de spelers elke dag moeten spelen dan raken ze uitgeput, probeer niet wanhopig constant sociaal succes te verkrijgen, dat schrikt mensen af, laat spelers hebben ook nog tijd nodig om te trainen. En trainen is het allerbelangrijkste: leer alleen zijn, leer jezelf oké vinden, werk aan jezelf verkrijg hobby’s en interesses en leer van jezelf houden een goed getrainde speler maakt veel meer kans om te winnen namelijk. En begrijp hè het is maar een spelletje, leg de lat niet te hoog en probeer niet al jouw geluk en eigenwaarde te laten afhangen aan de hoeveelheid vriendjes die je hebt en hoe regelmatig je ze ziet. Maak het alsjeblieft niet te moeilijk voor jezelf.
mijn excuses voor deze rare vergelijking ik wist mezelf niet op een betere en duidelijker manier dan dit uit te drukken, ik houd niet eens van voetbal hahaha ik hoop dat je er iets aan hebt 

 

Houd je taai,
Hässlich 

@Hässlich wat een mooie omschrijving! Heel creatief en mooi gevonden.

 

@Linde5 heel vervelend dat je dit gevoel ervaart en wat goed van je dat je het durft uit te spreken! Je hebt echt al een hele grote stap genomen door dit gevoel uit te spreken en je hier aan te melden op de community. Op deze community vindt je anderen die dit gevoel ook ervaren of hebben gehad en samen zijn we heel sterk 💪. 

Iedereen voelt zich wel eens eenzaam, dat is normaal maar als je dit gevoel vaker ervaart dan kan dat zeker een negatief effect op je hebben.

Wellicht is het iets voor je om eens te kijken naar de groepsessies die Join us heeft? Dit kan online en tijdens deze sessies krijg je wat handvatten mee om sociale contacten op te doen/te onderhouden. Meer informatie kun je hier vinden. 


Laat je niet uit het veld slaan, je bent goed op weg en ik weet zeker dat je snel leuke contacten zult opdoen! 👍