diepgang

  • 10 October 2023
  • 5 reacties
  • 335 × bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi allemaal,

 

Ik wil dit topic graag starten om te kijken of er meer jongeren zijn die dezelfde struggle hebben als ik. 

 

Ik ben Femke en ik ben 22 jaar. Op dit moment heb ik eigenlijk geen vrienden (meer), omdat ik steeds tegen hetzelfde probleem aan loop. Veel leeftijdsgenootjes zitten voor mijn gevoel op een ander level en hebben geen behoefte aan diepgang, waar ik zelf zo naar opzoek ben. 

Het gevoel dat ik de enige ben die dit ervaart, motiveert mij juist om het te delen, omdat er toch ergens mensen zullen zijn die zich hier ook in kunnen vinden.

Mijn doel is om met mensen in contact te komen die dit ook graag willen om hopelijk nieuwe vriendschappen te kunnen sluiten. 😊

 

Mijn persoonlijke struggle is dat ik het heel leuk vind om drankjes te doen en om zo nu en dan uit te gaan. Genieten van mijn jonge jaren, om het zo te noemen. Maar ik wil naast dat dus ook de diepte in kunnen duiken. 

Ik vind het leuk om te praten over hoe je bent geworden tot wie je nu bent, om levensdoelen te bespreken, dingen waar je tegenaan loopt of bang voor bent, een beetje te filosoferen over het leven, elkaar helpen groeien als persoon, moeite doen om elkaar te begrijpen en van elkaar te leren. Dat soort dingen. 

Het maakt me niet uit of je 'ervaring' hebt met dat soort onderwerpen of helemaal niet. Interesse is voor mij het belangrijkst! 😇

 

Ik ben benieuwd of er reacties zullen komen op dit topic en voel je vrij om een berichtje te sturen. Ik ben niet altijd even actief op de website🙈 maar zal mijn best doen om snel te reageren!

 

 

Liefs, Fem

 

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi Fem!

Dit probleem is heel herkenbaar voor mij. Ik denk dat het voor veel mensen, of in ieder geval voor mij, lastig is om de diepte in te duiken met iemand. Vaak zijn de plekken waar je met iemand in contact komt niet de beste context om elkaar goed te leren kennen.

Maar ik ben het er ook mee eens dat het met veel mensen lijkt te ontbreken aan interesse. Mensen zijn gigantisch interessant, maar je moet wel bereid zijn een beetje energie erin te steken 😁.

Maar ik ben altijd in voor een praatje, ik wil ook graag mensen op een dieper niveau leren kennen.

Reputatie 3
Badge +4

Hoi allemaal,

 

Ik wil dit topic graag starten om te kijken of er meer jongeren zijn die dezelfde struggle hebben als ik. 

 

Ik ben Femke en ik ben 22 jaar. Op dit moment heb ik eigenlijk geen vrienden (meer), omdat ik steeds tegen hetzelfde probleem aan loop. Veel leeftijdsgenootjes zitten voor mijn gevoel op een ander level en hebben geen behoefte aan diepgang, waar ik zelf zo naar opzoek ben. 

Het gevoel dat ik de enige ben die dit ervaart, motiveert mij juist om het te delen, omdat er toch ergens mensen zullen zijn die zich hier ook in kunnen vinden.

Mijn doel is om met mensen in contact te komen die dit ook graag willen om hopelijk nieuwe vriendschappen te kunnen sluiten. 😊

 

Mijn persoonlijke struggle is dat ik het heel leuk vind om drankjes te doen en om zo nu en dan uit te gaan. Genieten van mijn jonge jaren, om het zo te noemen. Maar ik wil naast dat dus ook de diepte in kunnen duiken. 

Ik vind het leuk om te praten over hoe je bent geworden tot wie je nu bent, om levensdoelen te bespreken, dingen waar je tegenaan loopt of bang voor bent, een beetje te filosoferen over het leven, elkaar helpen groeien als persoon, moeite doen om elkaar te begrijpen en van elkaar te leren. Dat soort dingen. 

Het maakt me niet uit of je 'ervaring' hebt met dat soort onderwerpen of helemaal niet. Interesse is voor mij het belangrijkst! 😇

 

Ik ben benieuwd of er reacties zullen komen op dit topic en voel je vrij om een berichtje te sturen. Ik ben niet altijd even actief op de website🙈 maar zal mijn best doen om snel te reageren!

 

 

Liefs, Fem

 

 

Hoi Femke jou bericht spreek mij erg aan.  Als   Ik woon helaas alleen beetje ver uit de richting alleen het lijkt me gezellig om in contact te komen met je.  Ik ben namelijk ook op zoek naar mensen waar ik beetje wat diepere gesprekken mee kan hebben, en evt iets leuks mee kan doen.  Gr Jonas! 

Reputatie 4
Badge +6

Mooie vraagstelling @Fem391 

 

Mag ik vragen welke ervaringen voor jou het meest aanwezig zijn die jou de persoon maken wie jij nu bent?

Wat zijn voor jou verbindingen in ervaringen waar je diepgang in zou willen vinden? 

Lastige vragen die ik misschien stel. Dat vind ik zelf wel. Wel heb ik gemerkt vanuit mijn ervaring dat ik ook naar diepgang in contact zoek. En deze ook vindt. Alleen vaak genoeg houdt het dan weer op.

Ik voel mij daarin ook schuldbewust. Ik heb zelf een ASS diagnose. Dat zorgt bij mij ook voor beperkingen in sociaal contact. 

Alleen dan soms ook nieuwsgierig of andere mensen dat ook ervaren. Dat er in het begin wel sprake is van diepgang in contact. En op een gegeven moment verwaterd het. Ik merk ook een zekere mate van online contact het ook lastig maakt om echt verbinding te maken met anderen. 

Reputatie 7
Badge +11

Hee @Fem391, dit spreekt mij ontzettend aan.

Ben ook een voorstander van diepgang en geef de voorkeur aan dit type gespreksstof, al gaat daar wel enig openstellen aan vooraf. 

We wonen best ver uit elkaar, maar voel je vrij mij een berichtje te sturen.

Kan dat ik wellicht iets laat reageer erop want ik ben de afgelopen dagen echt ontzettend moe vanwege omstandigheden. 

Groetjes, 

The Ineffable Bookworm (25)

Reputatie 3
Badge +4

Heey Fem.

 

ik heb daar zelf ook problemen mee ik heb zelf autisme wat ik dan mee maak is dan leer je inderdaad iemand kennen alleen na 1 a 2 keer dan hoor je niks meer van die gene en dan valt het stil ik denk dat het ook heel moeilijk is om zeg maar vriendschap te sluiten ik zelf wil ook meer diepgang om dat ik het prettig vind om gehoord te worden en ik vind het ook fijn als je bijvoorbeeld iets heb bereikt om daar heel diep op in tegaan dat is precies de soort vrienden wat ik ook zoek dus misschien als je meer wil weten van mij kan je me altijd een prive berichtje sturen.

Reageer