Skip to main content

Dagelijkse vraag ~ #29

• April 26, 2026
  • 2 reacties
  • 17 × bekeken

KitCat
Forum|alt.badge.img+8

Als je een nul aan een cijfer in je leven kon toevoegen, wat zou je kiezen?

2 reacties

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

100

Rob.B
Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • April 26, 2026

Goeie vraag KitCat,

De eerste vraag zou zijn of je de 0 direct moet toevoegen of dat je deze nog kunt bewaren om deze in de toekomst in te zetten.

-Eerste idee is om de 0 toe te voegen achter je huidige totale vermogen of banksaldo. (Maar dan wil je liever eerst meer sparen, later inzetten lever 10X zoveel op).

-Je kunt het ook achter het getal van je maandloon toevoegen (met behoud, niet dat je bij nieuwe sollicitaties het weer kwijt bent) dan heb je er de rest van je werkzame leven iets aan maar moet je wel blijven werken.

Dat zijn mijn financiële gedachten. 

Out of the box denkend kun je de 0 ook achter je levensverwachting zetten. Maar de vraag is of je dat wel zou willen (10X zo oud worden). Met een gemiddelde levensverwachting van ongeveer 80 wordt dit opeens 800 (hopen dat je dat dat gezonde levensjaren zijn dan).

In het thema dichter bij de oorsprong van Join-Us zou je er ook voor kunnen kiezen om de 0 te plaatsen achter het aantal mensen waar je dagelijks (actief) contact mee hebt, je aantal (goede) vrienden of het aantal mensen dat vraagt hoe het net je gaat. Maar wellicht is 10X zoveel van dit soort contact ook wel direct een hele grote sprong en iets te veel van het goeie.

In mijn persoonlijke situatie zou ik lekker blijven werken en de 0 achter mijn maandloon zetten (als dit blijvend zou zijn en geen negatieve gevolgen voor de werkgever oplevert) op deze manier heb je er elke maand wat aan inplaats van 1X. 

Ik ben benieuwd of andere nog originele plekken weten om de 0 toe te voegen.