Alles komt goed

  • 7 January 2023
  • 5 reacties
  • 107 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Wanneer iemand mij verteld dat alles goed komt, voel ik vanbinnen een innerlijke rust omhoog komen. Net zoals wanneer iemand ervoor kiest om mij een knuffel te geven. Het lijkt alsof de gebroken stukken weer even bij elkaar komen en ze gelijmd zijn. Gelijmd met liefde. Liefde is vooral nu belangrijk. In de tijd van oorlog, Corona en andere zaken die mij zwaar tegen zitten. Ik heb soms het gevoel dat de wereld ten opzichte van jaren geleden erg veranderd is en niet op een positieve manier. Gedachten spoken dan door mijn hoofd. Waar gaat de wereld heen? Ontstaat er een nieuwe wereld waarin angst het nieuwe normaal is en de afstand tussen mensen steeds groter wordt? Mensen denken weleens dat ik te jong ben om mij over dit soort dingen zorgen te maken en ik geef ze gelijk. Ik zou meer moeten genieten van datgeen wat er wel is. Toch denk ik af en toe na, ookal heb ik totaal geen invloed op de verdere ontwikkeling van de wereld. Het gaat hier wel om mijn toekomst. Mijn toekomst waarin ik gelukkig wil zijn. Samen met de liefde van mijn leven, mooie sociale contacten, een leuke baan en gezondheid: mentaal en fysiek. Komen die dromen uit? Niemand kan gelukkig bewijzen dat het onmogelijk is en dus blijf ik hopen, ookal dwaal ik soms af en is er behoefte aan de woorden: alles komt goed. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Lisa.B. 

 

Ik lees ook erg terug dat je bezig bent met die levensvraag (vragen) rondom gelukkig zijn. Hoe zou je zelf die vraag omschrijven als iemand aan jou zou vragen of je nu gelukkig bent? Of is dat een staat van zijn, wat eigenlijk een illusie is. 

 

Dat sommige mensen het net wat makkelijker in hun leven hebben dan anderen. Althans zo voelt of is dat van een buitenkant bekeken.

 

Heb je momenteel een vraagstuk waarop je zou willen zeggen dat het goed zou komen? En dat je daar dan ook sterk in mag en kunt geloven?  

@Lisa.B. kippevel van jouw berichtje. Ik ervaar precies hetzelfde dus je bent niet de enige.

 

Heel interessant om je topics te lezen! De laatste tijd probeer ik ook tegen mezelf te zeggen dat alles wel goed gaat komen en op zijn beurt gaat gebeuren. En het krijgen van goede knuffels kan ik me ook heel goed in vinden! Het is namelijk heel fijn om een goede knuffel van iemand te krijgen. Soms komt het er ook op neer dat je kan genieten van dingen die je nu hebt en ook al lijkt het erg lastig.

Wat heb je dit mooi opgeschreven! 
 

Ik herken een hele hoop wat je je afvraagt en verteld. Zeker het gevoel wat je beschrijft. 
Als je er ooit behoefte aan hebt om erover te praten of the filosoferen, dan mag je altijd een berichtje sturen 🥰

Reputatie 2
Badge +2

Mooi geschreven. Altijd als het wat minder met me gaat dan blijf ik ook wel denken aan alles wat al goed is gegaan in mijn leven en vooral ook dat alles wel goed komt. Diep van binnen weet ik ook wel dat alles goed komt 😊