Wat gaan jullie stemmen?

  • 22 November 2023
  • 4 reacties
  • 140 × bekeken

Reputatie 6
Badge +11

Hoi Hoi 

 

vandaag is het een belangrijke dag in het politiek. Ik denk dat het voor de meeste van ons een belangrijke dag is Want  het politiek is eigenlijk voor ons allemaal van belang ongeacht of je er mee bezighoudt of niet.

 

Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie gaan stemmen of gestemd hebben vandaag En hebben jullie gebruik gemaakt van de stemwijzer bij jullie keuze? 

Dit is een vrij persoonlijke vraag dus je hoeft het ook niet te delen.

 

Discussie/Debat is toegestaan maar houd het voor iedereen Leuk en gezellig!!!!

 

 

 

 

waar gaan jullie op stemmen?


4 reacties

ik heb groenlinks pvda gestemd.

Reputatie 7
Badge +11

Heb na lang twijfelen tussen Groenlinks-PVDA & Volt toch maar op Volt gestemd. Dit onder andere vanwege het stukje inclusie en het feit dat ze er een specifieke minister voor willen hebben waar ik het mee eens ben. Voor mij persoonlijk is dit ontiegelijk belangrijk dat dit stukje meer erkenning krijgt, al helemaal op de arbeidsmarkt/werkvloer in mijn geval bijvoorbeeld. Maar ook binnen de maatschappij vind ik het stukje begrip ervoor belangrijk. Want ik heb soms heel sterk het gevoel dat ik gewoon niet volledig behoor tot de maatschappij, die overigens kei en keihard is.

Groenlinks-PVDA had ook best wel goede punten als het gaat om inclusie en een gelijkwaardige samenleving, betere toekomst als het om studeren gaat, meer en betere stageplekken, hoger minimumloon, huisvesting en OV bijvoorbeeld daar niet van.

Maar dat Volt bijvoorbeeld een specifieke minister wil aanstellen tegen rascisme, discriminatie en vóór meer inclusie moet staan binnen deze samenleving vind ik alleen maar mooi meegenomen. 

Heb twee stemwijzers van te voren gedaan en ingevuld. Eerste keer kwam er SP uit. Tweede keer Groenlinks-PVDA (62%), SP (54%) en Volt (51%). Daarna nog een hele uitleg van een uur of meer zelfs gekeken betreft de partijen en hun standpunten. Dit was de éérste keer in 7, bijna 8 jaar dat ik heb gestemd. Voorgaande jaren interesseerde ik mij niet zo voor de politiek.

Van mij mag Volt er best een aantal zetels bij hebben binnen de Tweede kamer. Wordt hoog tijd dat onze generatie ook een wat luidere stem krijgt en een beter toekomstperspectief dan nu met de woningnood waardoor vele van ons, ikzelf meegerekend noodgedwongen bij hun ouders moeten wonen tot ver boven de 20 onderhand om als voorbeeld te noemen, wat ik echt te zot voor woorden vind. Ja oké het heeft voordelen maar er kleven ook nadelen aan zoals steeds minder privacy en steeds meer op elkaars lip gaan zitten. Of dat MBO stages half niet zoveel lonen als HBO stages als het gaat om  stagevergoeding. Wat helaas nog steeds nogal het geval is. 

Reputatie 1
Badge +3

Partij voor de Dieren! al ben ik kritisch op hun radicalere standpunten rond dingen als het 75% verminderen van de vee (voornamelijk in de zin van hoe snel dit moet gebeuren, en in het algemeen het getal), ben ik van mening dat dierwelzijn in Nederland te weinig aandacht krijgt! de partij is voor LGBT+ rechten (wat helaas zwaar onder druk zal staan met de huidige peilingen), voor een sterk klimaatbeleid, voor dierenrechten en voor een algemeen socialer land! een sterke Links progressieve oppositiepartij als dit is belangrijk in een land waar zwaar conservatief rechts aan de macht zal komen. en ik maak me over het algemeen zorgen over bestaanszekerheid van veel mensen om mij heen, waaronder mensen met een immigratieachtergrond en hun geloof 

Reputatie 7
Badge +7

PVV heeft gewonnen met 37 zetels 

Reageer