Skip to main content
Oud-Community Manager
March 27, 2024

Op 31 maart start de zomertijd

• March 27, 2024
  • 8 reacties
  • 93 × bekeken
Op 31 maart start de zomertijd

Het is bijna tijd voor de zomertijd 🌞! Op 31 maart 2024 gaat die weer van start: om 02:00 uur 's nachts schiet de klok een uurtje vooruit naar 03:00 uur. Dat betekent een uurtje minder slaap, maar ook extra daglicht om in de avond van te genieten.

Of nou ja, dat is het idee. Soms kan het hele gebeuren namelijk ook behoorlijk verwarrend zijn. Stel je voor: je hebt een belangrijke afspraak om 11:00 uur 's ochtends en je vergeet dat de klok een uur vooruit is gegaan. Voor je het weet, kom je te laat aan en moet je jezelf verontschuldigen voor de zomertijd-blunder!

👉 Hoe zit het met jou? Ben je een voorstander van het tweemaal per jaar verzetten van de klok, of vind je het maar onzin? Laat het weten in de reacties!

Wist je trouwens dat er een handig ezelsbruggetje is om te onthouden welke kant de klok op gaat? In het voorjaar gaat de klok vooruit. ☝😎

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Cat
    Moderator
    March 27, 2024

Jaaaaa extra slapen, das altijd goed 😊 😴

Join Us Community gaat stoppen! Je kan bij Here I Am terecht ter vervanging. Dit is een Discord community voor eenzame jongeren tussen de 16 - 30 jaar. Of je nu actief contacten zoekt of eerst alleen even mee leest, iedereen is welkom! Je vind ons op google: hereiam.nu
    TomOud-Community ManagerAuteur
    Oud-Community Manager
    March 27, 2024

@Starberry uurtje minder slapen juist! 🥹

Helaas niet meer werkzaam bij Join Us - Take care all!
    Cat
    Moderator
    March 27, 2024

@Starberry uurtje minder slapen juist! 🥹

Oh wait nevermind. Ik dacht meer slaap. R.I.P Ik wil meer slaap 😶. Nee dan hoeft die wisseling van mij niet hoor. Volgens mij is de wintertijd ook onze standaard tijd.

Join Us Community gaat stoppen! Je kan bij Here I Am terecht ter vervanging. Dit is een Discord community voor eenzame jongeren tussen de 16 - 30 jaar. Of je nu actief contacten zoekt of eerst alleen even mee leest, iedereen is welkom! Je vind ons op google: hereiam.nu
    RooOObert Trompettist
    Guru
    March 27, 2024

Nachtje slaap skippen kan altijd!

Vince
    Master
    March 27, 2024

Thanks voor de reminder! ✨

𐌆ᚢꓦ𐌆ᚢ𐌂𐌄-𐌀𐌁𐌋𐌄 ♾️
    Charlotte
    Genius
    March 27, 2024

Op de LAN-Party realiseer ik me dit altijd te laat, en dan denk ik huhhhh, is het nu al 03:00?😱

The risk I took was calculated but man, am I bad at math.
    Myth
    March 27, 2024

Sinds dat item van Arjen Lubach ben ik meer fan van de wintertijd dan van de zomertijd

The Ineffable Bookworm
    Myth
    March 30, 2024

Geef mij maar de wintertijd en laat de klok alsjeblieft daarop staan. Kijk totaal niet uit naar de zomertijd, rip m'n slaap. Heeft ook veel invloed op de biologische klok 

"Zelfs al loop je over een pad bedekt met rozendoorns waar je doorheen moet vechten, in plaats van een snel pad uit het doolhof dat 'leven' heet, je komt er veel sterker uit dan je ooit voor mogelijk had gehouden." - The Ineffable Bookworm