Op 31 maart start de zomertijd

  • 27 March 2024
  • 8 reacties
  • 71 × bekeken
Op 31 maart start de zomertijd
Badge +9
  • Community Manager
  • 174 reacties

Het is bijna tijd voor de zomertijd 🌞! Op 31 maart 2024 gaat die weer van start: om 02:00 uur 's nachts schiet de klok een uurtje vooruit naar 03:00 uur. Dat betekent een uurtje minder slaap, maar ook extra daglicht om in de avond van te genieten.

Of nou ja, dat is het idee. Soms kan het hele gebeuren namelijk ook behoorlijk verwarrend zijn. Stel je voor: je hebt een belangrijke afspraak om 11:00 uur 's ochtends en je vergeet dat de klok een uur vooruit is gegaan. Voor je het weet, kom je te laat aan en moet je jezelf verontschuldigen voor de zomertijd-blunder!

 👉 Hoe zit het met jou? Ben je een voorstander van het tweemaal per jaar verzetten van de klok, of vind je het maar onzin? Laat het weten in de reacties!

 

Wist je trouwens dat er een handig ezelsbruggetje is om te onthouden welke kant de klok op gaat? In het voorjaar gaat de klok vooruit. ☝😎


8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Jaaaaa extra slapen, das altijd goed 😊 😴

Badge +9

@Starberry uurtje minder slapen juist! 🥹

Reputatie 7
Badge +5

@Starberry uurtje minder slapen juist! 🥹

Oh wait nevermind. Ik dacht meer slaap. R.I.P Ik wil meer slaap 😶. Nee dan hoeft die wisseling van mij niet hoor. Volgens mij is de wintertijd ook onze standaard tijd.

Reputatie 5
Badge +5

Nachtje slaap skippen kan altijd!

Reputatie 6

Thanks voor de reminder! ✨

Reputatie 7
Badge +5

Op de LAN-Party realiseer ik me dit altijd te laat, en dan denk ik huhhhh, is het nu al 03:00?😱

Reputatie 6
Badge +7

Sinds dat item van Arjen Lubach ben ik meer fan van de wintertijd dan van de zomertijd

Reputatie 7
Badge +9

Geef mij maar de wintertijd en laat de klok alsjeblieft daarop staan. Kijk totaal niet uit naar de zomertijd, rip m'n slaap. Heeft ook veel invloed op de biologische klok 

Reageer