Skip to main content

Weekly Mission: Grootste angst

• September 12, 2022
  • 2 reacties
  • 75 × bekeken
Weekly Mission: Grootste angst
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud-Community Manager

Welkom bij je Weekly Mission, deze week is je missie het delen van jouw grootste angst.

Iedereen is wel ergens bang voor; grote hoogtes, kleine insecten of de tandarts. Toch zijn angsten vaak te overwinnen. Wat is jouw grootste angst en heb je ook al eens een angst overwonnen?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+12

Mijn grootste angst(en) zijn of waren:

Het donker: Deze angst heb ik al heel lang geleden overwonnen, kwam erachter dat ik rustiger sliep zonder licht aan en begon er steeds meer aan te wennen dus die angst is verdwenen.

Onweer: Hetzelfde verhaal als hierboven, mede dankzij mijn moeder en wat ze mij lang geleden heeft verteld heb ik deze angst weten te overwinnen.

Heteluchtballonnen: Vanwege het harde geluid werd ik hier altijd angstig van, ook omdat er heteluchtballonnen dicht in de buurt van mijn oude huis stonden en hier zowat elke dag de lucht in gingen. Is sinds ik ben verhuisd lang geleden verdwenen. 

Vuurwerk: Tja, deze angst is er nog steeds en heeft ook puur te maken met het harde geluid met als gevolg een fysieke schrikreactie waarbij ik bijvoorbeeld opspring. Ik heb nou eenmaal een gevoelig gehoor en schrik snel van (onverwachte) geluiden die plots gebeuren, dat is een feit. Daarnaast heb ik niet zoveel met vuurwerk, behalve dan siervuurwerk. Dat kan ik wel enigszins verdragen.

De Kolder Kat: Ik weet niet zo goed waar deze angst nou vandaan kwam maar weet wel dat ik er tamelijk snel overheen groeide. Altijd wanneer ik toen ik nog klein was Disney's Alice in Wonderland zat te kijken zat ik met een kussen op schoot om mijn gezicht mee te bedekken bij alle Kolder Kat scenes.😂😅 Inmiddels is de Kolder Kat een van mijn favoriete boekpersonages.

Het programma '’Griezelverhalen Voor Ettertjes'’ : Vrij oud kinderprogramma (wat helemaal niet zo geschikt was voor kinderen en in verband met die reden van de buis was gehaald) wat ik nooit ben vergeten en mij de stuipen op het lijf joeg toen ik nog heel jong was met de verhalen die werden verteld + de beelden die erbij werden gebruikt. Heb totaal geen idee waarom ik hier überhaupt naar keek terwijl het mij angstig naar de keuken deed verdwijnen. Als ik het nu op Youtube zou opzoeken bij wijze van spreken zou dit mij nog net zo oncomfortabel maken. Is een angst waar ik uiteindelijk overheen groeide omdat het van de buis verdwenen was maar het is waarschijnlijk wel de aanleiding geweest waarom ik tegenwoordig angstig wordt van '’teveel'’ griezelige dingen. 😅

Wespen: Ben ik nog steeds angstig voor, vooral om gestoken te worden. Het gezoem is al genoeg om mij angstig te maken en dat terwijl ik juist rustig moet blijven. Ik heb gewoonweg een hekel aan wespen.

Injectienaalden: Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik vanaf jongs af aan al prikken moest halen en de naalden zag of wegens het feit dat ik vroeger veel naar het ziekenhuis moest in verband met redenen. Sommige scherpe dingen maken mij om een of andere reden ontzettend oncomfortabel. Ondanks dat heb ik wel genoeg moed kunnen verzamelen om de Covid - prikken te halen en daarmee mijn angst  ervoor een beetje onder ogen heb kunnen zien (en daarvoor te vragen of diegene die de injectie toediende mij af wilde leiden zodat niet al mijn aandacht naar de injectienaald ging). Sommige prikken heb ik uit deze angst zelfs overgeslagen.

Slangen: heeft te maken met het laten zien van hun giftanden, ik heb geen idee waar deze angst vandaan komt. Heb ik door de serie Good Omens een klein beetje overwonnen want daar komt ook een ontzettende grote slang in voor.

Grote honden: Ook bij deze angst geen idee waar het vandaan komt maar wanneer ik een hele grote hond zie ga ik er met een boog omheen. Daarnaast nemen grote honden daar waar ik nu woon de stoep zowat in beslag.

Ganzen/zwanen (zwanen een beetje): Toen ik jong was had ik een grote angst voor ganzen omdat ze naar mij bliezen op een kinderboerderij ofzo. Zwanen vind ik prachtige dieren maar ik kom er liever niet te dichtbij wanneer ze hier rondlopen maakt niet uit of ze jongen hebben of niet.

Spinnen: Niet heel erg angstig voor. Grondspinnen die in een keer onder het TV meubel vandaan schieten of dikke spinnen die vanachter je boekenkast vandaan kruipen zijn een ander verhaal. Vooral de Valse Wolfsspin die nu een opmars maakt wil ik liever niet tegenkomen in huis.

Forum|alt.badge.img+2
  • Hero
  • September 13, 2022

Ik was vroeger altijd enorm bang voor Michael Jackson…

Nu is dat weg (denk en hoop ik).