Skip to main content

Weekly Mission: Denk mee!

Weekly Mission: Denk mee!
Tom
Oud-Community Manager
Forum|alt.badge.img+12
  • Oud-Community Manager
  • 176 reacties

Goedemaandag en welkom bij de eerste Weekly Mission van 2023! De afgelopen twee weken vroegen we je naar jouw goede voornemens voor dit nieuwe jaar, deze week vragen we jou om je hulp bij de vraag wat jij graag voor activiteiten zou willen doen op/met de community.

Het nieuwe jaar is begonnen, allereerst natuurlijk de beste wensen! 🎆 Onze nieuwjaarswens is het organiseren van meer toffe activiteiten op de community. Naast de Hang Out iedere woensdagavond willen we dit jaar namelijk nóg meer (online) events organiseren. Maar wat voor events? Dat bepaal jij!

Welke activiteiten zou jij graag willen ondernemen samen met alle andere community-members? Drop al jouw ideeën in dit topic zodat wij aan de slag kunnen met een planning voor de komende maanden.

Vond je dit bericht interessant?

15 reacties

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Hier zijn mijn ideeën: 

• Sowieso zou ik weer wat vaker willen gamen met community gebruikers; ik moet hier wel weer een Nintendo Online abonnement voor aanschaffen maar goed, die heb ik ook voor meerdere games nodig.
  • Movie nights online; ik sloot hier altijd graag bij aan maar de laatste aantal keer werd dit helaas afgelast.
  • Een keer naar de film gaan; bioscoop, wat een beetje makkelijk te bereiken is voor iedereen en redelijk betaalbaar is. Ook ben ik van mening dat de film echt goed moet worden afgestemd en dergelijke. Welke tijd we gaan, hoe de betaling van de reserveringen in zijn werk gaat. 
  • Een boekenclub; liefst een fysieke op dagen dat iedereen een beetje kan. Als het echt niet anders kan dan online. 
  • Naar de stad gaan en een drankje doen of iets, na afloop eventueel nog wat anders doen daar.
  • Naar een musical gaan; zolang deze betaalbaar is; beste is om te kijken en eventueel te bespreken betreft bestellen op dagen waarop hoge kortingen worden gegeven zoals Black Friday. Ik ben hier laatst heen geweest met leden van mijn eigen fysieke Join Us groep voor een wat betere prijs dan 81 euro.
  • Naar een museum gaan.
  • Eventueel escaperoom; zolang het voor mijzelf ook te doen is wat er daar gebeurt, anders heeft het heel weinig zin voor mij om überhaupt mee te gaan.

Dit zijn de ideeën tot nu toe. Wellicht dat mij op een later moment nog meer dingen te binnen schieten.

Nick
Forum|alt.badge.img+11
  • Genius
  • 440 reacties
  • 2 januari 2023
The Ineffable Bookworm schreef:

Hier zijn mijn ideeën: 

• Sowieso zou ik weer wat vaker willen gamen met community gebruikers; ik moet hier wel weer een Nintendo Online abonnement voor aanschaffen maar goed, die heb ik ook voor meerdere games nodig.
  • Movie nights online; ik sloot hier altijd graag bij aan maar de laatste aantal keer werd dit helaas afgelast.
  • Een keer naar de film gaan; bioscoop, wat een beetje makkelijk te bereiken is voor iedereen en redelijk betaalbaar is. Ook ben ik van mening dat de film echt goed moet worden afgestemd en dergelijke. Welke tijd we gaan, hoe de betaling van de reserveringen in zijn werk gaat. 
  • Een boekenclub; liefst een fysieke op dagen dat iedereen een beetje kan. Als het echt niet anders kan dan online. 
  • Naar de stad gaan en een drankje doen of iets, na afloop eventueel nog wat anders doen daar.
  • Naar een musical gaan; zolang deze betaalbaar is; beste is om te kijken en eventueel te bespreken betreft bestellen op dagen waarop hoge kortingen worden gegeven zoals Black Friday. Ik ben hier laatst heen geweest met leden van mijn eigen fysieke Join Us groep voor een wat betere prijs dan 81 euro.
  • Naar een museum gaan.
  • Eventueel escaperoom; zolang het voor mijzelf ook te doen is wat er daar gebeurt, anders heeft het heel weinig zin voor mij om überhaupt mee te gaan.

Dit zijn de ideeën tot nu toe. Wellicht dat mij op een later moment nog meer dingen te binnen schieten.

is het eventuele leuk om een spelletjes avond te organiseren? ik weet een online platform waar veel bordspellen online te spelen zijn 

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11
Nick schreef:

is het eventuele leuk om een spelletjes avond te organiseren? ik weet een online platform waar veel bordspellen online te spelen zijn 

Ligt eraan wat voor bordspellen het zijn. Ikzelf ben niet zo van de bordspellen. 

• 0 reacties
  • 2 januari 2023

Bordspellen of kaarten spellen zou wel een leuk idee zijn inderdaad!

Dani
Forum|alt.badge.img+1
  • Contributer
  • 2 reacties
  • 3 januari 2023

Kampeerweekend in de zomer!

Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 326 reacties
  • 3 januari 2023

@Nick Ik ben in voor de bordspellen! Zowel fysiek als online lijkt mij dat wel een mooi evenement om dat te plannen. 

@Dani Ik ken iemand die dat vroeger wel eens heeft georganiseerd voor een community als deze. Dat was echt zo’n succes dat het een jaarlijks terugkomende activiteit werd. Leuk! 

Ik ben een beetje vroeg dit jaar, maar misschien is het leuk om met kerst en/of oudejaar iets te ondernemen? Een leuke kerstmarkt of winterwonderland, want dat was dit jaar ook erg in trek. Ik denk dat het ook best een geschikte periode kan zijn. 

Misschien iets met Comic Con? 

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 3 januari 2023

@Naoomi @Dani 

Ik weet niet of je op mij doelt maar ik heb idd een kampeer weekend voor een lokale Join Us groep georganiseerd. Zijn er afgelopen jaar erg goed bevallen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 326 reacties
  • 3 januari 2023

@Quinty nee, eigenlijk niet. Ik wist niet dat jij dat ook gedaan had. Maar leuk om te horen! 

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 3 januari 2023

@Naoomi zijn vorig jaar aantal kampen georganiseerd, 3 groepen bij 1 in omgeving vegel en 1 groep in omgeving Amersfoort beide waren goed bevallen. =)

• 54 reacties
  • 4 januari 2023

Als ik kijk naar wat ik graag zelf zou willen doen dan kom ik uit op:

- Een (digitale) (pub)quiz

- Een leuke groepsactiviteit met eventueel voorafgaand of aansluitend eten, zoals bowlen, minigolf of andere laagdrempelige activiteiten waaraan iedereen mee zou kunnen doen of alleen mee zou kunnen eten.

- Uit enige ervaring kan ik wel spreken dat het leuk is om met een groepje in het echt Weerwolven van Wakkerdam te spelen, in een parkje of ergens binnen. Je bent een spel aan het spelen maar eigenlijk ben je ook continu met elkaar aan het praten, wat het wel erg sociaal maakt.

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11
Mees schreef:

Als ik kijk naar wat ik graag zelf zou willen doen dan kom ik uit op:

- Een (digitale) (pub)quiz

- Een leuke groepsactiviteit met eventueel voorafgaand of aansluitend eten, zoals bowlen, minigolf of andere laagdrempelige activiteiten waaraan iedereen mee zou kunnen doen of alleen mee zou kunnen eten.

- Uit enige ervaring kan ik wel spreken dat het leuk is om met een groepje in het echt Weerwolven van Wakkerdam te spelen, in een parkje of ergens binnen. Je bent een spel aan het spelen maar eigenlijk ben je ook continu met elkaar aan het praten, wat het wel erg sociaal maakt.

Oh ja Weerwolven Van Wakkerdam ben ik ook echt voor en ik kan wat dat betreft mega fanatiek zijn met dat spel. Heb het zo vaak gespeeld op de middelbare jaren geleden dat ik er redelijk goed in ben. Weet niet hoe dat fysiek in zijn werk gaat want iedereen zit met reisafstanden, tijden, andere dingen. Dan zou er echt gekeken moeten worden of dat mogelijk is tijdens een weekeind ofzo, @Mees 

• 0 reacties
  • 5 januari 2023

@Mees Dat lijkt mij eigenlijk een heel goed idee! Weerwolven van Wakkerdam komt mij ook erg bekend voor en we kunnen dat inderdaad gemakkelijk spelen met een redelijk grote groep mensen. Misschien ergens in laat middag spelen om zo nog een spannende sfeer te creëeren haha.

Tom
Oud-Community Manager
Forum|alt.badge.img+12
  • Auteur
  • Oud-Community Manager
  • 176 reacties
  • 5 januari 2023

Ik heb het draadje over het Hollywood Café in Rotterdam even verplaatst om dit topic on-topic te houden.

https://community.join-us.nu/meet-up-125/hollywood-cafe-rotterdam-1578

• 0 reacties
  • 7 januari 2023

Mij lijkt het heel erg leuk om een 'soort spel' te ondernemen. Iedere deelnemer kijkt naar de letter van zijn of haar voornaam en bedenkt daar een werkwoord bij dat passend voor diegene is. Belangrijk is dat het woord vóór de voornaam benoemd gezegd wordt. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik ben luisterende Lisa." Ander voorbeeld: "Ik ben spontane Joke."  Nadat het zinnetje uitgesproken is wordt door de deelnemer verteld waarom hij/zij vindt dat het werkwoord bij zichzelf past. Als iedereen geweest is, wordt er een 'testronde' gedaan en krijgt iedereen een keer de kans om de naam en het bijpassende woord van een deelnemer te benoemen.  

Tom
Oud-Community Manager
Forum|alt.badge.img+12
  • Auteur
  • Oud-Community Manager
  • 176 reacties
  • 9 januari 2023

Wow, wat een hoop suggesties! Bedankt allemaal! We gaan hier zeker mee aan de slag 💪

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen