Koningin Máxima: 'Niet elke dag hoeft een 10 te zijn'

  • 7 November 2022
  • 4 reacties
  • 107 × bekeken
Koningin Máxima: 'Niet elke dag hoeft een 10 te zijn'
Badge +9
  • Community Manager
  • 174 reacties

De mentale gezondheid van jongeren staat flink onder druk. Jongeren maken zich druk over grote maatschappelijke onderwerpen en ervaren veel druk om optimaal te presteren. Om alle jongeren een hart onder de riem te steken schreef Koningin Máxima hierover een brief in het AD.

Samen met MIND Us strijdt Koningin Máxima voor meer aandacht voor de mentale gezondheid van jongeren. Praten over hoe je je voelt is volgens de koningin de eerste stap naar verbetering. Ook schrijft ze dat niet elke dag een 10 hoeft te zijn: ‘Soms is een dag gewoon minder leuk. Soms komt je verwachting niet uit. En dat is niet erg.’.

Wil je de hele brief lezen? Klik dan hier door naar het artikel op AD.nl.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoognodig dat hier eindelijk meer aandacht voor komt, had jaren geleden al meer aandacht voor moeten komen als je het mij vraagt. Tegenwoordig wordt er zo ontiegelijk veel van ons verwacht als de nieuwe generatie dat het echt geen '’gezonde'’ verwachting meer is. Soms heb ik het idee dat men alleen een uiterst perfecte, '’volmaakte'’ samenleving wil met alleen torenhoge opleidingen en mooie papiertjes in plaats van de persoon zelf bijvoorbeeld.

Ikzelf kamp met veel faalangst, stress; waarvan ik dacht dat deze verdwenen bleek te zijn nadat ik mijn studie als onderwijsassistent eindelijk had afgerond maar inmiddels weer sterk aan het terugkomen is, tegenwoordig toch echt een beginnende depressie als gevolg van een te krappe en oververhitte arbeidsmarkt op het moment gepaard met het feit dat ik tot nu toe alleen maar afgewezen wordt, dus ik ben er wel bekend mee. Ik probeer hoop te hebben voor mijn toekomst, die naar mijn levenservaring en zoals de koningin ook zegt '’niet altijd rozengeur en maneschijn hoeft te zijn'’, wat het in mijn geval nooit echt is geweest. 

Vind het goed dat dit initiatief er komt en dat het de aandacht gaat krijgen die het verdient. Hopelijk wordt de rest van de samenleving wakker geschud en hun doen ze eindelijk hun oogkleppen af.

Reputatie 7
Badge +10

Wat knap dat je er open over bent @The Ineffable Bookworm gaat het nu okey met je?

Reputatie 7
Badge +9

Wat knap dat je er open over bent @The Ineffable Bookworm gaat het nu okey met je?

Nou nee niet echt, @Quinty, zou willen dat het wel oké met me ging op het moment. 

Reputatie 7
Badge +10

@The Ineffable Bookworm 

 

wat vervelend ik heb je een DM gestuurd 

Reageer