Skip to main content

Mason, 22 jaar oud, is sinds een paar weken uitgestroomd bij Join Us online. “Vorig jaar meldde ik me aan bij Join Us omdat ik het moeilijk vond om contacten te leggen en te behouden. Een vriend wees me op Join Us nadat ik hem had verteld over mijn worstelingen met vriendschappen die vaak stukliepen door discussies of omdat het niet helemaal matchte,” vertelt Mason.

 

Toen Mason zich aanmeldde, werd die snel gebeld over het programma. “Ik moest ook stage lopen, dus ik moest kijken hoe ik dit allemaal kon combineren. Bij Join Us kwam ik erachter waarom het in mijn vriendschappen soms mis ging. Door gesprekken met andere deelnemers ontdekte ik dat ik mensen te vaak over mijn grenzen liet gaan. Uiteindelijk leidde dat tot spanningen en breuken. De tips en tricks van anderen hebben me geholpen om beter mijn grenzen aan te geven.”

 

De kracht van gelijkgestemden

Mason benadrukt hoe belangrijk de steun van de groep was. “Het is heel fijn dat je in een groep zit met allemaal gelijkgestemden die allemaal moeite hebben met het leggen van sociale contacten. Dat haalt de spanning weg. We spraken niet alleen online af, maar hebben elkaar ook fysiek ontmoet. Dat was ontzettend leuk!”

 

Door de bijeenkomsten van Join Us heeft Mason meer zelfvertrouwen gekregen. “Ik durf sinds Join Us online veel beter mijn grenzen te stellen en aan te geven waar ik behoefte aan heb in een vriendschap. Eerder deed ik dat niet. Iedere bijeenkomst van Join Us online was bijzonder. Iedereen was zo meegaand en wilden elkaar helpen. We kregen veel uitleg over gevoelens en emoties, waardoor ik mezelf steeds beter leerde begrijpen. We sloten altijd af met een spelletje om het luchtig te houden.”

 

“Ik heb nu de tools in handen om beter met mijn vriendschappen om te gaan.”

Mason raadt Join Us zeker aan. “Je haalt er stiekem toch wel veel uit en ik heb nu echt de tools in handen om beter met mijn vriendschappen om te gaan. Ik heb het zelfs al aan iemand aangeraden. Ik merk dat ik nu echt makkelijker contact leg met mensen. Toevallig kwam een collega van mij spullen ophalen voor een barbecue en uiteindelijk hebben we urenlang zitten kletsen. Als dit een half jaar geleden was gebeurd, had ik gewoon de spullen gegeven en was dat het geweest.”

 

Mason is dankbaar voor de ervaringen en contacten die die heeft opgedaan bij Join Us. “Join Us heeft me geholpen om mezelf beter te begrijpen en mijn sociale vaardigheden te verbeteren. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen en zou het iedereen aanraden die moeite heeft met sociale contacten.”

 

Om privacyredenen is de naam van deze persoon gewijzigd.

Geen reactie

Reageer