Skip to main content

Bram (25) is aangesloten bij Join Us Veghel. Mijn zusje zat bij de locatie in Uden en raadde me Join Us aan toen ik naar Veghel verhuisde. Ik kende namelijk weinig mensen, omdat ik uit Breda kom en 3 jaar in Apeldoorn gestudeerd en gewoond heb. Daar had ik altijd vrienden om me heen, maar na mijn verhuizing naar Veghel voelde ik me vaak alleen. Ik ga wel vaak naar mijn zusje en ouders toe, maar met hen kan ik niet over alles praten. Ik miste vooral mensen om me heen met dezelfde hobby’s”, vertelt Bram.

De keuze om zich aan te melden was voor Bram niet makkelijk. “Ik twijfelde of het wel iets voor mij zou zijn. Maar tijdens de eerste avond, een soort speeddatesessie, merkte ik al snel dat er veel jongeren waren met dezelfde interesses. We wisselden telefoonnummers uit en voor ik het wist, had ik nieuwe contacten gelegd. Het ging allemaal sneller dan ik had verwacht.”

Samen gamen en anime kijken

Bram vindt de bijeenkomsten bij Join Us erg leuk, ook al zijn ze soms uitdagend. “Ik vind het soms moeilijk om overal in mee te komen tijdens de gesprekken, maar iedereen betrekt me er altijd bij. Dat waardeer ik enorm,” legt hij uit. “Met drie jongeren uit de groep heb ik goed contact. Met één van hen speel ik vaak op de Nintendo Switch, vooral Mario Party. De andere twee houden net als ik van anime. Soms komen ze bij mij thuis en kijken we samen een serie.”

Bram vertelt dat Join Us hem echt heeft geholpen om zich minder alleen te voelen. “Voordat ik me aansloot, had ik nauwelijks iemand om mee te praten. Nu heb ik jongeren om me heen die dezelfde dingen leuk vinden. Dat geeft me echt een boost. Zelfs mijn ouders merken dat ik veel vrolijker ben, omdat ik weer met mensen afspreek en makkelijker contact leg.”

Sociale groei

Join Us heeft Bram niet alleen geholpen om nieuwe vrienden te maken, maar ook op andere vlakken. “Voor Join Us vond ik het lastig om nieuwe contacten aan te gaan. Door de bijeenkomsten heb ik geleerd hoe ik dit beter kan aanpakken. Ook op mijn werk in de platenwinkel merk ik dat ik nu veel makkelijker gesprekken voer. Join Us heeft me echt geholpen om sociaal stappen vooruit te zetten.”

Wat mooi dat Join Us dit kan bieden aan jongeren :)

Reageer