Goeie vraag punt en L

  • 19 March 2024
  • 6 reacties
  • 68 × bekeken

Reputatie 5
Badge +9

Leer elkaar kennen door antwoord te geven op de volgende vragen!

1. Altijd honger hebben of altijd dorst hebben?
2. Doei tegen alle social media moeten zeggen of gigantisch allergisch zijn voor alle planten, grassen?
3. Zou jij je leeftijd vast willen kunnen zetten maar dat iedereen om je heen wel gewoon ouder wordt?
4. Schaamte-roze worden als iemand “hallo” zegt ovuur-rood en boos worden als iemand “gezondheid” zegt nadat je niest?
5. Altijd 100% batterij hebben op laptops, telefoons etc of altijd een volle benzine tank hebben?
6. Gratis entertainment & uitjes of gratis eten & drinken?
7. Een leuke baan en collega's hebben maar minder verdienen of veel verdienen maar geen leuke baan /  collega's


6 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Oh! Mijn antwoorden zouden zijn:

1. Altijd dorst hebben. Drinken kan ik de hele dag door zonder problemen, op de wc zitten doe ik toch al om het uur, en altijd eten om de honger te stillen lijkt mij niet zo goed voor de lijn
2. Doei tegen de socials. Ik zit er toch minder op dan dat ik aan tijd spendeer buiten en in de natuur
3. Nee. Ik leef liever mijn (tijdelijke) leven samen met de mensen om mij heen, dan dat ik steeds afscheid moet nemen van de mensen om me heen en weer nieuwe mensen moet zoeken
4. Schaamte-roze worden. Dit lijkt mij nog relatief makkelijk uit te leggen zijn dan al gelijk een “afknapper “ te zijn voor iemand die aardig is om gezondheid te zeggen
5. Volle benzine tank. Deze is redelijk makkelijk te bepalen voor mij, (yet again) ik zit niet zo veel achter mijn telefoon dat het mij echt uit maakt of deze nu altijd vol is of niet
6. Gratis eten & drinken. Als het eten en drinken gratis is heb je minder wekelijkse/maandelijkse kosten wat je kunt gebruiken om te sparen, en ook om leuke dingen te doen. gratis uitjes klinkt leuk maar dan denk ik dat het na enige tijd saai wordt.
7. Leuke baan en collega'sDoen wat je leuk vind en mentaal goed doet, niet wat je portemonnee goed doet is wat ik van kinds af aan al heb meegekregen van mijn ouders. hier houdt ik mij ook zeker in vast!

Reputatie 5
Badge +5

Oh! Mijn antwoorden zouden zijn:

1. Altijd dorst hebben. Drinken kan ik de hele dag door zonder problemen, op de wc zitten doe ik toch al om het uur, en altijd eten om de honger te stillen lijkt mij niet zo goed voor de lijn
2. Doei tegen de socials. Ik zit er toch minder op dan dat ik aan tijd spendeer buiten en in de natuur
3. Nee. Ik leef liever mijn (tijdelijke) leven samen met de mensen om mij heen, dan dat ik steeds afscheid moet nemen van de mensen om me heen en weer nieuwe mensen moet zoeken
4. Schaamte-roze worden. Dit lijkt mij nog relatief makkelijk uit te leggen zijn dan al gelijk een “afknapper “ te zijn voor iemand die aardig is om gezondheid te zeggen
5. Volle benzine tank. Deze is redelijk makkelijk te bepalen voor mij, (yet again) ik zit niet zo veel achter mijn telefoon dat het mij echt uit maakt of deze nu altijd vol is of niet
6. Gratis eten & drinken. Als het eten en drinken gratis is heb je minder wekelijkse/maandelijkse kosten wat je kunt gebruiken om te sparen, en ook om leuke dingen te doen. gratis uitjes klinkt leuk maar dan denk ik dat het na enige tijd saai wordt.
7. Leuke baan en collega'sDoen wat je leuk vind en mentaal goed doet, niet wat je portemonnee goed doet is wat ik van kinds af aan al heb meegekregen van mijn ouders. hier houdt ik mij ook zeker in vast!

Mijn antwoorden zijn precies hetzelfde met dezelfde argumenten 😯

Reputatie 7
Badge +7

1. Ook altijd dorst hebben. Ik drink sws weinig

2. Ik zou niet zonder discord kunnen, dus dan maar allergisch.

3. Ik zou niet voor eeuwig willen leven. Ik spendeer liever m'n leven met de vrienden/familie en dan uit eindelijk tevreden dood gaan. Dan dat ik altijd alleen blijf leven. 

4. Vuurrood worden als iemand hallo zegt. Want ja, ik word niet graag boos. 

5. Geen twijfel mogelijk: Altijd volle batterij. Ik heb namelijk geen auto lol

6. Ik zou gaan voor gratis eten en drinken. Dit gebruiken we namelijk elke dag. 

7. Ligt er aan, als het salaris van de baan met leuke collega's zo weinig is dat ik niet rond kan komen, ga ik toch liever naar de baan met meer salaris. Met vrienden kan ik altijd nog buiten werk ook afspreken

Reputatie 7
Badge +11

1​Altijd dorst hebben; ik drink weinig, dus altijd dorst hebben werkt alleen maar in mijn voordeel.

​​​​​​
2. Gigantisch allergisch zijn voor alle planten, grassen; heel eerlijk, ik kan bijna niet zonder m'n socials (Whatsapp & Discord, Facebook kan ik makkelijk een dag of week zonder). Ik heb er mijn boekenclubs op, mijn Dungeons & Dragons groep(en) en ik heb het vanwege nog een andere reden. Ik kom amper buiten dus dan ben ik maar allergisch. Al is het wel dat ik nou ook weer niet 24/7 op sociale media zit.


3. Nee; ik wil alles uit dit leven halen wat ik eruit kan halen, de doelen bereiken die ik al ontzettend lang hoop te bereiken en tijd spenderen met de mensen die er voor mij toedoen voor zolang mogelijk. Dit wilde ik vroeger als kind misschien (dacht dat we het eeuwige leven hadden en had een angst voor de dood) maar nu niet meer.


4. Schaamte-roze worden als iemand “hallo” zegt; ik ben van mezelf zelden boos mits iemand mij onrechtvaardig, respectloos behandeld, over mijn grenzen heengaat, mij in een hokje stopt en tegen mijn morele kompas ingaat.


5. Altijd 100% batterij hebben op laptops, telefoons; waarom zou ik een volle benzinetank willen hebben als ik nog niet rij en géén auto heb en überhaupt niet weet of ik dit ooit ga bereiken?


6. Gratis eten & drinken; dit is in principe van levensbelang volgens een van de lagen van de Pyramide van Maslow weet ik vanuit mijn studie als onderwijsassistent, dus die keuze is snel gemaakt. Daarnaast is het lekker en hoeft er niet constant gekeken te worden naar dingen in de aanbieding. Uitjes zijn leuk, als ze af en toe plaatsvinden. Dan kan je ernaar uitkijken tenminste in plaats dat je om de haverklap ergens heengaat en uiteindelijk alles tig keer hebt gezien en bepaalde dingen dus kent. 


7. Een leuke baan en collega's hebben maar minder verdienen; ik geef veel meer om een leuke baan dan om of ik tonnen met geld verdien ja of nee. Plezier hebben in je werk, ervaring opdoen, met een fijn gevoel naar werk komen en iets met passie beoefenen elke dag (werk daarnaast al jaren naar de HBO studie & uiteindelijk de droombaan Teacher Education In English / Engels  docent Tweedegraads toe), loont veel meer dan een bepaalde hoeveelheid geld en is naar mijn mening van onschatbare waarde dat niet zo een twee drie te koop is. Maar het hangt er wel vanaf want geld hangt ook weer samen met je toekomst / levensonderhoud dus denk dat ik voor 50/50 zou gaan van beide. Hierbij weegt het plezier (passie kunnen uitoefenen) wel iets meer dan het salaris voor mij persoonlijk, maar het ligt er alsnog aan hoeveel ik verdien. 

Maar een baan hebben waarbij je alleen maar geld binnenharkt en verder geen plezier hebt ga ik niet lang volhouden, misschien hooguit één maand maar da's ook alles.

Reputatie 5
Badge +6
  1. altijd honger hebben
    2. alle social media weg
    3. ik denk het wel
    4. Schaamte-roze worden als iemand “hallo” zegt 
    5. Altijd een volle benzine tank hebben want dat kost het meeste
    6. Gratis entertainment, want ik vind pretparken heel duur
    7. Een leuke baan en collega's hebben maar minder verdienen, ik kan echt niet werken bij een baan die ik niet leuk vind
Reputatie 1
Badge +2

Leer elkaar kennen door antwoord te geven op de volgende vragen!

1. Altijd honger hebben of altijd dorst hebben?
2. Doei tegen alle social media moeten zeggen of gigantisch allergisch zijn voor alle planten, grassen?
3. Zou jij je leeftijd vast willen kunnen zetten maar dat iedereen om je heen wel gewoon ouder wordt?
4. Schaamte-roze worden als iemand “hallo” zegt ovuur-rood en boos worden als iemand “gezondheid” zegt nadat je niest?
5. Altijd 100% batterij hebben op laptops, telefoons etc of altijd een volle benzine tank hebben?
6. Gratis entertainment & uitjes of gratis eten & drinken?
7. Een leuke baan en collega's hebben maar minder verdienen of veel verdienen maar geen leuke baan /  collega's

1. Altijd honger, moet ik maar meer sporten.

2. Bye bye socials, ben biologiestudente dus 't zou toch wat zijn als ik daardoor instantly voor de helft van mijn vakken zou zakken

3. Ja sure, kan ik mijn vriend nog meer met het leeftijdsverschil plagen hahaha. Maar nee, eigenlijk toch maar niet laat maar.

4. Vuur-rood en boos. Hoe grappig: "Hé denk je niet dat ik gezond ben ofzo?! Wat nou gezondheid!! 😡😡"

5. Altijd volle tank, dan had ik al lang al ergens een auto opgeduikeld.

6. Gratis entertainment en uitjes. Die veels te dure patat en festivalmunten bij de meeste evenementen zijn dan de kosten niet als het kaartje van 100+ euro al gratis was.

7. 100% de eerste, kan ik hopelijk nog een leuke vriendengroep aan over houden

Reageer