Skip to main content

Wonen in een tinyhouse

• 12 februari 2025
  • 3 reacties
  • 59 × bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

Ik woon sinds twee maanden samen met mijn vriendin in een tinyhouse in Eindhoven en ik wil hier graag mijn ervaringen over delen. Hiervoor woonde ik met mijn vriendin in een heel klein studio appartement maar nu zijn we dus verhuisd naar een tinyhouse. Hoewel het wel klein is (30 m²) zijn we er heel blij mee en het zorgt ervoor dat je bij alles moet na denken qua ruimte en hoe je moet in richten. Ondanks dat het zo klein is heb ik niet echt het idee dat ik nou echt ruimte te kort kom. Alles is van hout en dat geeft samen met de grootte van het huis een heel knus en gezellig gevoel. Ik ben in een tinyhouse gaan wonen omdat we eigenlijk geen andere plek konden vinden. De wachttijden voor sociale huur zijn veel te lang en particulier is te duur daarom hebben de ouders van mijn vriendin dit gekocht en huren wij het van hun. Wij zijn ze ook heel dankbaar en heel blij dat wij nu hier in kunnen wonen. Ik heb ook een foto van mijn tinyhouse toegevoegd. Zou jij in een tinyhouse willen wonen?

Mijn huis

Achterkant

Morze72
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 12 februari 2025

Hey emiel!

ik zou hier zeker naar kijken, ik ben nog lang niet bezig met op mezelf wonen, maar als het betaalbaar is en niet een driehoek maar bijvoorbeeld een redelijk normale vorm voor een huis dan zou ik het denk ik zoiezo doen!

heb je een ervaring uit je tiny house wat echt heel anders is dan een normaal huis?

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 12 februari 2025
Morze72 schreef:

Hey emiel!

ik zou hier zeker naar kijken, ik ben nog lang niet bezig met op mezelf wonen, maar als het betaalbaar is en niet een driehoek maar bijvoorbeeld een redelijk normale vorm voor een huis dan zou ik het denk ik zoiezo doen!

heb je een ervaring uit je tiny house wat echt heel anders is dan een normaal huis?

Ik denk dat ik constant na denk over hoe ik het ga inrichten. Zo heb ik rekjes aan het plafond hangen in de keuken om mijn wijn glazen aan op te hangen en al mijn kruiden zitten in rekjes om zo kast ruimte te besparen. Op deze manier ben ik constant aan het na denken over mijn inrichting.

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 12 februari 2025

om je vraag te beantwoorden: ja zou het zo willen, sterker nog, ik woon momenteel in ééntje, wel (tijdelijke, sociale) huur dus geen koop. inderdaad alles van hout, wat ik overigens niet mag verven of behangen, maar is beter dan een gipswand i guess. het is een gloednieuw huis uit 2018 dus geen zorgen over degelijkheid van essentiële voorzieningen zoals badkamer, verwarming of stroom, alles is gloednieuw, dat is vaak wel anders bij sociale huur, waar ook woningen uit de jaren 50 op staan. 

verder qua ruimte is het natuurlijk beperkt, maar met slim inrichten en “tiny denken” kom je een heel eind, isolatie is ook top. dus heb van niemand last, en anderen hebben geen last van mij. verder zijn de kosten erg laag waardoor sparen voor iets groters prima te doen is. tuurlijk zitten er ook nadelen aan, samenwonen in zo'n klein hokje moet ik persoonlijk niet aan denken, maar daar moeten mensen natuurlijk hun eigen afweging in maken. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen