Skip to main content

Hoeveel geld zouden jullie uitgeven aan een nieuwe telefoon?

• June 7, 2025
  • 5 reacties
  • 80 × bekeken

IndiraEmma
Forum|alt.badge.img+3

Vandaag is mijn nieuwe Iphone 16 Pro Max aangekomen en ik ben echt super excited! Tegelijkertijd ervaar ik echter best wel wat twijfels en schaamte: waarom heb ik in vredesnaam bijna 1300 euro uitgegeven aan een telefoon?

Ik ben erg benieuwd welk standpunt jullie innemen over geld bij de aanschaf van een nieuwe telefoon. Gewoon omdat ik nieuwsgierig en geïnteresseerd ben, maar ook omdat ik me afvraag of ik niet beter een andere keuze kan maken nu het nog mogelijk is. Ik besef me ook ineens dat Apple voor mij altijd de standaard is geweest en ik andere merken niet eens meenam in mijn zoektocht, dus ik sta ook open voor tips op dat gebied.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Flowerrtje
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • June 8, 2025

Hoi Hoi,

Hmm we zijn allemaal gewoontedieren en blijven al snel bij het bekende. Ikzelf zou eerlijk gezegd nooit zoveel geld uitgeven voor een telefoon.. maar dat is omdat ik er nogal lomp mee om kan gaan. 

Wat maakt het dat je altijd voor een IPhone kiest? Vaak let ik op wat de telefoon voor functies heeft en a.d.h.v. ga ik kijken als er een andere smartphone is die dezelfde functies heeft en voor een wat goedkopere prijs.

Ik heb zelf vaak een Samsung, dit omdat ik het besturingssysteem fijner vind dan die van een IPhone.

Misschien kan je d.m.v. een vergelijkwebsite kijken welk toestel voor jou het beste is.

Groetjes Flowerr

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • June 22, 2025

Vandaag is mijn nieuwe Iphone 16 Pro Max aangekomen en ik ben echt super excited! Tegelijkertijd ervaar ik echter best wel wat twijfels en schaamte: waarom heb ik in vredesnaam bijna 1300 euro uitgegeven aan een telefoon?

Ik ben erg benieuwd welk standpunt jullie innemen over geld bij de aanschaf van een nieuwe telefoon. Gewoon omdat ik nieuwsgierig en geïnteresseerd ben, maar ook omdat ik me afvraag of ik niet beter een andere keuze kan maken nu het nog mogelijk is. Ik besef me ook ineens dat Apple voor mij altijd de standaard is geweest en ik andere merken niet eens meenam in mijn zoektocht, dus ik sta ook open voor tips op dat gebied.

Als ik er mee kan bellen/appen vind ik het al een deugdelijk product heb zelf een tel van zo'n €400,00 , uiteindelijk is het belangrijkste dat je er blij mee bent en het het doet.

Liona
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • June 23, 2025

Ik geef zelf niet in 1x een bedrag uit voor een telefoon. Ik heb een abbonement. 

Maar ja ik weet niet wat jij kan uitgeven voor een telefoon, de nieuwe iphones die zijn sws wel lekker duur haha. 

Iam Stefan
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • June 23, 2025

Ik snap je dilemma wel. 

Het is afhankelijk van de functies van de telefoon en wat heb je nodig. Heb je veel meer luxe dan je nodig bent of gebruik je de functies ook echt? 

Een klant van mij heeft een nieuwe tel gekocht van meer dan 1500 euro. Maar hij gebruikt de camera echt vaak en hecht veel waarde aan hele mooie foto's. Voor hem was t daardoor een goede prijs.  

Ik gebruik mijn telefoon camera ook veel, maar minder opslag en ben meer android fan. Daarom heb ik Samsung voor een lager budget. 

Welke functies en eisen heb jij bij een telefoon?

• June 24, 2025

IK heb destijds zelf de Iphone 14 pro max met 256 GB geheugen aangeschaft en dit was toen 1500 EUR. Ook in één keer betaald. Alhoewel ik het achteraf misschien een beetje zonde vond heb ik afgelopen 3 jaar mijn telefoon niet moeten vervangen, repareren of wat dan ook. Het is een groot bedrag maar je betaald gewoon voor kwaliteit zeker als het gaat om Iphone.

Je hebt nu een Iphone 16 pro max. Deze telefoon gaat kwa iOS updates ongeveer 5-7 jaar mee dus sws tot 2030 heb je in theorie geen nieuwe telefoon nodig. Daarnaast ga je pas na 2.5 a 3 jaar merken dat de batterij wat minder werkt.(Ik heb nu 83% batterij health).

al bij al heb je een goede investering gedaan en zou ik het ook zo doen.