Skip to main content

helpt kleding mee aan je humeur?

• 10 december 2024
  • 3 reacties
  • 25 × bekeken

Daanchocola
Forum|alt.badge.img+6

Het is een tijdje geleden dat ik een topic heb gemaakt. Als het in de verkeerde categorie staat of iets dan passen jullie toppers het maar aan😅😊.

Ik heb gemerkt aan mezelf dat als ik niet lekker in mijn vel zit dat ik dan vaak van nauwsluitende kleding/vrolijke kleding naar comfy kleding ga(zoals jogging broeken en truien) en meer zwarte kleding draag. Dit is vaak voor mij omdat ik ook gepest ben met hoe ik eruit zag op de basisschool en op begin middelbare en hierdoor onzekerder ben geworden. Door die onzekerheid vraagt mijn brein zich soms af of als je mooiere kleding draagt of je je dan ook meer beter/blijer voelt? Ik denk persoonlijk dat het ja en nee kan zijn. Ja omdat je naar mijn mening dan meer van jezelf kan gaan houden als je jezelf goed verzorgt en je mooier kleed dan comfy outfit,maar nee omdat je misschien ook kan denken van ik voel me chips en dat straal ik uit in kleding die mij mooi moet maken. Ik merk dat ik het soms ook lastig vind om me niet met andere te vergelijken zoals me zus die super slank is. Ik ben op dit moment weer stuk blijer met mezelf,maar mij kennende met de feestdagen komt dat strenge stemmetje sneller naar boven ook door de vele/niet gezonde eetmomenten. Kleding is daardoor extra belangrijk voor mij om die stemmetjes weg te houden,maar hoe?

Wat vinden jullie. Maakt kleding die je mooi staat gelukkiger of haalt dat je geluk juist naar beneden? Kies je in slechte tijden liever een comfy pak of juist een mooi kleding setje?

Ben benieuwd naar jullie meningen en reacties😊

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Robster
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 102 reacties
  • 10 december 2024

Ik merk dat het beide kanten op werkt. Als ik me slecht voel dan voel ik me vaak ook minder fijn in mijn leuke outfits, alsof ze ineens niet meer leuk staan. Dan ga ik inderdaad sneller iets simpels dragen, maar meestal voel ik me daar niet persé beter door.

Dus vaak blijf ik dingetjes proberen tot ik iets vind waar ik me wel goed in voel, en meestal merk ik dan ook dat daar een positief gevoel bij komt en meer zelfvertrouwen ^^

Eva011
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 84 reacties
  • 10 december 2024

Ik ben van mening dat kleding op zijn tijd super mooi mag zijn maar de rest van de tijd moet het gewoon comfortabel zitten. Dat het mooi is is alleen een bonus, maar als je heel de dag bezig bent met plukken en trekken omdat het precies goed moet zitten word je er echt niet gelukkiger van. Ik zou op de dagen dat je je wat slechter voelt gewoon een midden weg zoeken. Zoek iets dat je lekker en mooi vind zitten, waar je niet heel de dag aan hoeft te denken. Dat is mijn mening ten minste 🤷‍♀️

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 86 reacties
  • 11 december 2024

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Op het moment dat ik niet lekker in mijn vel zit heb ik vaak überhaupt minder zin om dingen te gaan doen en dat houdt dus ook in, moeite doen om leuke kleding uit te kiezen. Ik pak dan vaak het eerste beste wat ik kan vinden omdat ik toch weinig zin heb om de deur uit te gaan. Als ik me wat gelukkiger voel heb ik meer energie en vind het dan ook leuker om er mooi uit te zien. Nu heb ik ook ongeacht van mijn mood soms zin om wat minder aandacht te besteden aan het uiterlijk of juist wat meer.  Zo ben ik bijvoorbeeld iemand die in de winter ook minder aan leuke kleding denkt omdat ik het eigenlijk vooral lekker warm wil hebben. In de zomer trek ik daarom veel vaker leuke kleding aan maar ook omdat ik meer geïnteresseerd ben in zomerfashion :)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen