Recepten voor taart of cake

  • 13 November 2021
  • 15 reacties
  • 193 × bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Hebben jullie nog een goed recept voor een taart of cake?

 

Ik ben benieuwd en ook hoe het eruit ziet.


15 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Alleeerrr eeerssst I wruffff taart / cake / whatever you name it!

 

Ik heb tal van heerlijke receptenn! 

Misschien een x gezellig om te praten en de recepten uit te wisselen?

Reputatie 6
Badge +9

Ja ik heb er één voor cheesecake, zal m morgen hier neerzetten

Reputatie 6
Badge +12

Ja ik heb er één voor cheesecake, zal m morgen hier neerzetten

Ooo ik ben benieuwd. cheesecake's zijn altijd lekker.

Ja ik heb er één voor cheesecake, zal m morgen hier neerzetten

Hey Koolvis! Waar blijft dat receptje voor Cheesecake :wink:

 

Ik heb een heel bijzonder recept uit een kookboek die gelukkig ook op internet staat ;)  voor een Antilliaanse taart genaamd Bolo Di Cashupete (vertaald; Cashewnoten taart). Het is een hooop werk (cashews vermalen voor de vulling) maar die taart is oh zo lekker! Best een machtige taart. Het is al een hele tijd geleden dat ik deze taart heb gemaakt, dus de foto heb ik van internet geplukt;
De versiering die erop ligt zijn gekonfijte kersen. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Lekker en gezond =-) Helemaal niet moeilijk!

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Wow wat hebben jullie een lekkere taarten gemaakt! Ik kijk nu pas weer in dit topic!

Ja ik heb er één voor cheesecake, zal m morgen hier neerzetten

Hey Koolvis! Waar blijft dat receptje voor Cheesecake :wink:

 

Het ziet er ook prachtig uit. Ik denk niet dat je er dun van wordt :p

Deze heb ik gemaakt:

https://eatertainment.nl/recept/new-york-style-cheesecake-met-chocolate-chip-cookies/?utm_source=dpg&utm_medium=referral&utm_campaign=eten-koken

Ik wist hiervoor eigenlijk niet dat je cheesecake ook kon bakken in de oven. Komt die van jou uit de oven,  Quinty?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Wow wat hebben jullie een lekkere taarten gemaakt! Ik kijk nu pas weer in dit topic!

Het ziet er ook prachtig uit. Ik denk niet dat je er dun van wordt :p

Deze heb ik gemaakt:

https://eatertainment.nl/recept/new-york-style-cheesecake-met-chocolate-chip-cookies/?utm_source=dpg&utm_medium=referral&utm_campaign=eten-koken

Ik wist hiervoor eigenlijk niet dat je cheesecake ook kon bakken in de oven. Komt die van jou uit de oven,  Quinty?

 

 

Die op de foto is niet uit de oven maar heb een Japanse cheesecake (Met honing) uit de oven gemaakt.

deze is wel uit de oven;

 

 

Reputatie 4
Badge +5

heyy wat leuk een plek voor taarten en cake 

ik bak zelf thuis niks meer maar dat komt om dat ik dat al dagelijks doe op mijn werk haha, maar als jullie bak vragen hebben stel ze gerust hier of stuur een prive berichtje en mischien kan ik jullie helpen met je volgende bak project

 

Reputatie 2
Badge +3

 

Ik heb deze gemaakt vandaag. Super lekker! En ik heb geen visite over de vloer vanavond, dus alles is voor mij. :joy:  (Nee, ik ga wel kijken of ik stukken kwijt kan aan de buren haha)

En wat een lekkere en mooie creaties hier allemaal! 

Reputatie 4
Badge +5

 

Ik heb deze gemaakt vandaag. Super lekker! En ik heb geen visite over de vloer vanavond, dus alles is voor mij. :joy:  (Nee, ik ga wel kijken of ik stukken kwijt kan aan de buren haha)

En wat een lekkere en mooie creaties hier allemaal! 

Ziet er lekker uit 

Badge

https://www.youtube.com/channel/UCqzebzc9N19X3MVFnuFYtRw/videos

Dit kanaal heeft een hele hoop erg goeie recepten en creaties, heb er een paar gemaakt (de Jelly Lemon Tart en de Chocolate Baked Cheesecake) en ze zijn echt geweldig!

Reputatie 4
Badge +3

Jullie kennen hem denk ik al wel, maar ik ben groot fan van de recepten van Rugter van den Broek, de winnaar van het eerste HHB seizoen. Niet teveel gedoe en tot nu toe altijd een goed resultaat! Ook niet onbelangrijk natuurlijk :joy::wink:

 

https://rutgerbakt.nl/

Reputatie 2
Badge

Hallo allemaal! 

 

Wat een leuk onderwerp is dit, past precies in mijn straatje! Ik ben nieuw op dit platform en dit is mijn eerste reactie. Momenteel doe ik de koksopleiding en loop ik stage in een hotel. 

Daar heb ik al een paar keer een heerlijke dadelcakejes gemaakt, iets waar ik niet vanaf kan blijven! Deze cakejes bak je af in een siliconen muffin vorm en zijn zowel warm als koud super lekker. Combineer het met toffeesaus en/of ijs om het feest compleet te maken. 

 

De ingrediënten voor denk ik 12 muffins/ cakjes:

  • 700 gram dadels
  • 700 gram koffie ( ongeveer 6 kopjes)
  • 8 eieren 
  • 15 gram baksoda
  • 10 gram vanille suiker
  • 550 gram suiker
  • 350 gram zachte boter
  • 700 gram bloem 

 

Bereidingswijze 

  • Verwarm de oven voor op 180 graden
  • Week de dungesneden dadels in de koffie en voeg baksoda toe
  • Klop de eieren met suiker op een hoge snelheid op 
  • Smelt de boter au bain- marie en voeg met de dadels toe aan het ei mengsel en spatel dit tot een goed geheel
  • Spatel de (gezeefde) bloem door het beslag 
  • Bak de cakejes af in de voorverwarmde oven voor zo'n 15 minuten 

 

Lijkt dit je lekker of heb je dit recept geprobeerd, stuur me dan een berichtje! 

Ik zou het erg leuk vinden om vaker recepten te delen met iemand :) 

 

Reputatie 2
Badge

Jullie kennen hem denk ik al wel, maar ik ben groot fan van de recepten van Rugter van den Broek, de winnaar van het eerste HHB seizoen. Niet teveel gedoe en tot nu toe altijd een goed resultaat! Ook niet onbelangrijk natuurlijk :joy::wink:

 

https://rutgerbakt.nl/

Ik was ook groot fan van Rutger tijdens Heel Holland Bakt. Ik kijk bijna ieder jaar weer opnieuw naar het programma, heerlijk! 

Op de site van Heel Holland Bakt kun je nog veel meer lekkere recepten vinden! Onlangs heb ik op het werk ( ik ben een stagiaire in de keuken) het spiegelbol gebakje gemaakt, dit was een grote hit!

 

Wie waren nog meer jou favorieten van de serie?:grinning:

Reputatie 4
Badge +5

Jullie kennen hem denk ik al wel, maar ik ben groot fan van de recepten van Rugter van den Broek, de winnaar van het eerste HHB seizoen. Niet teveel gedoe en tot nu toe altijd een goed resultaat! Ook niet onbelangrijk natuurlijk :joy::wink:

 

https://rutgerbakt.nl/

Ik was ook groot fan van Rutger tijdens Heel Holland Bakt. Ik kijk bijna ieder jaar weer opnieuw naar het programma, heerlijk! 

Op de site van Heel Holland Bakt kun je nog veel meer lekkere recepten vinden! Onlangs heb ik op het werk ( ik ben een stagiaire in de keuken) het spiegelbol gebakje gemaakt, dit was een grote hit!

 

Wie waren nog meer jou favorieten van de serie?:grinning:

ik kijk zelf de serie ook 

maar als banket bakker kijk ik er tog een andere manier naar dan de rest want ik weer alle handelingen en zo en berijdingswijze en dan kan ik soms wel voor de tv zitten met het idee dat het makkelijker en snelle kan.

maar find de technise opdracht wel het leukste om naar te kijken wand dat snap ik het wel dat als je het voor het eerst zo recept leest het soms heel moeilijk kan zijn om het dan ook meteen te snappen.

 

en voor iedereen hier die wel eens een vraag heeft over recepten of tips je kan me altijd een prive berichtje stuuren

Reageer