Wat is je favoriete slaap positie?

  • 16 March 2024
  • 6 reacties
  • 49 × bekeken

Reputatie 6

GAAP.. is het al bedtijd? 🥱

 

​​​​Wat is jullie favoriete slaappositie?

Ik lig meestal op mijn rechterzijde in bed, of op mijn rug. 😴

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Altijd én zeer waarschijnlijk ook mijn mijn gehele leven lang verder, op mijn buik, handen onder mijn kussen, armen om mijn kussen heen geslagen als in een knuffel, mijn gezicht in mijn kussen gedrukt; "de skydiver - positie" of "de zuigeling-positie".

Ben niet anders gewend en ik doe dit al vanaf baby af aan, dus ben wanneer ik in deze standaardpositie lig ook binnen de kortste keren knock-out en in slaap gevallen. Mij wordt vaak gevraagd; "maar hoe adem je dan als je slaapt?" Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat dit mijn persoonlijke slaappositie is.

 

De slaappositie zegt trouwens veel over de persoon zelf en haar of zijn karakter voor zover ik weet.

Zo geeft die van mij aan dat ik waarschijnlijk meer privé ben, wat ook wel klopt. Ik sluit mezelf ietwat af voor anderen. Ik kan ook wat stoïcijns overkomen. Hoewel deze houding niet bepaald de beste keuze is voor de onderrug en luchtwegen, ervaren buikslapers zoals ik het toch als een 'veilige positie', daarnaast wordt er ook over gezegd dat ik waarschijnlijk een gezellig persoon ben (klopt ook zodra ik mij wat meer op mijn gemak voel en mensen mij echt beter leren kennen), die erg gevoelig is voor kritiek en graag de touwtjes in handen houdt. Soms maak ik een nerveuze indruk en ben ik snel op je teentjes getrapt, schijnbaar.

Ook een leuk feitje die ik nog niet wist; als buikslaper heb je vaak minder last van snurken en worden de darmen bevorderd.

Nadeel is wel dat het de meest slechte positie is die je maar kunt hebben want je hoofd en nek worden geblokkeerd waardoor je last kan krijgen van je nek.. Uiteindelijk kan dit tot ernstigere kwaaltjes leiden, als hoofdpijn en spanningen in het lichaam (guilty as charged; lichamelijk spanning heb ik al lang last van wegens andere redenen, nek en hoofdpijn heb ik niet zo vaak last van). Doordat de ruggengraat in een onnatuurlijke positie zit, staan spieren en gewrichten onder druk.

 

Wanneer ik op mijn rug of linker of rechterzij ga liggen ga ik zonder twijfel sowieso een gebroken nacht krijgen.

Eigenlijk zou ik het op mijn buik slapen moeten afleren maar dat gaat ontiegelijk moeilijk want het is een gewoonte geworden. Gelukkig heb ik een niet zo hoog kussen.

Reputatie 4
Badge +5

Ik slaap over het algemeen op mijn rechterzij, en in wat mindere mate ook geregeld op mijn buik.

Reputatie 5
Badge +5

Op mijn zij, wel draai ik mij heel vaak om dus het wisselt vaak welke kant.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan alleen slapen op m’n zij. Dus dat was nog al een drama toen ik m’n eerste helix piercing kreeg. Want toen kon ik een paar weken niet op m’n rechterzij liggen. Maar goed tis helemaal goed gekomen en wil binnenkort nog een twee piercing in m’n oor laten zetten. Helaas betekend dat het wel weer opnieuw begint.

Reputatie 4
Badge +2

Ik slaap altijd het liefst op me buik 

Reputatie 3
Badge +3

Altijd op mijn linker zijde met mijn rechterbeen op een kussen en mijn linkerbeen gestrekt ernaast:) Lekker gedetaileerd:D

Reageer