wat eten jullie als ontbijt?

  • 14 April 2024
  • 7 reacties
  • 59 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik hou het vaak simpel bij cornflakes maar ben best benieuwd wat anderen eten voor ontbijt?


7 reacties

Reputatie 2
Badge

Fruit (meestal een banaan) en 50g ongezouten nootjes. Koffie en melk in de vorm van een caffe latte.

Ik ben niet zo’n zware ontbijter, dus eet ik fruit en nootjes zodat ik het gelijk af kan vinken en niet later op de dag vergeet. :p

Reputatie 2
Badge +3

Twee boterhammen. Maar die eet ik vaak pas rond een uus of 10 en ga over het algemeen zonder ontbijt de deur uit. Daar heb ik dan simpelweg geen tijd voor haha

Reputatie 6
Badge +7

Het liefst 2 volkoren boterhammen, kan 2 zoet zijn of 1 hartig en 1 zoet. Daarbij drink ik een glas ranja of yoghurtdrink bij. Thuis word het volkoren brood word weleens afgewisseld met weite/wit brood, daar heb ik ook dan 2 van met hartig of zoet beleg en daarbij drink ik ranja of een smoothie (als die is overgebleven van de vorige dag. 

Voor in het weekend soms gebakken ei of broodjes uit de oven

Halfje koffie, halfje water halfje melk, crackers, groente en vis of af en toe cheese

 

Reputatie 4
Badge +6

500 gram magere kwark van öing. Rijk aan eiwitten :)

Reputatie 5
Badge +5

Meestal een bakje vla met muesli / druiven / banaan / blauwe bessen / muesli en honing. 

Als dat er niet is, 2 bruine volkoren boterhammen met boter en hagelslag.

Reputatie 7
Badge +9

Ligt aan de dag. Wanneer ik werk ga ik meestal zonder ontbijt de deur uit (moet ik eigenlijk niet doen, is erg slecht) en eet ik pas omstreeks 10 uur hooguit één banaan. 

Wanneer ik vrij ben maak ik chocolademelk en eet ik een snee bruin brood met iets zoets of met worst. Als er krentenbollen zijn pak ik die er ook graag bij. Ik doe net even aan een groter ontbijt als er vers brood is want dat vind ik nog het lekkerst. Is het niet echt vers en aan de droge kant dan vind ik het niet te pruimen om eerlijk te zijn en ontbijt ik minder uitgebreid. 

 

Op zondagen worden er croissants gebakken dus die eet ik ook graag. Doen we helaas niet heel vaak meer.

Reageer