Skip to main content

Verzwaringsdeken

• June 30, 2025
  • 4 reacties
  • 58 × bekeken

KitCat
Forum|alt.badge.img+8

Even een snel vraagje. Ik slaap over het algemeen best wel slecht en onrustig. Ik zit er daarom aan te denken om een verzwaringsdeken te kopen. Men zegt dat het heel ontspannend werkt en goed is voor de mentale gezondheid. Maar dan is nu mijn vraag werkt dit echt? Of wat is jullie ervaring hiermee?

Mochten jullie er eentje hebben, welke heb je en zou je h'm aanraden?

4 reacties

SlaapkopAmy
Forum|alt.badge.img+7
  • Legend
  • July 1, 2025

hey verzwaringdekens zijn heel leuk,

ik heb er zelf eentje en zelf raad ik het wel aan als je best wel onrustig slaapt en gewoon meer gewicht nodig hebt om je lichaam te laten ontspannen. alleen heel veel mensen denken van oh ik neem dan maar een random deken en zie het wel maar dan is het eigenlijk een hit or a miss, aangezien het deken ongeveer 10 a 12% van je lichaams gewicht moet bevatten om z’n werk goed te kunnen doen. ik heb paar jaar geleden toen mijn gewicht nog aan de lichtere kant zat een deken gehaald van de ikea van 10kg. ik kan je zeggen dat de deken van de dag vandaag niet zwaar genoeg meer voor mij.

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • July 13, 2025

@KitCat mag ik vragen waardoor je zo slaapt voor het beter kunnen helpen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • July 25, 2025

Ik zou wel een chainmail type verzwarings deken willen, perfect voor in de zomer 😆

KitCat
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Moderator
  • July 25, 2025

@KitCat mag ik vragen waardoor je zo slaapt voor het beter kunnen helpen?

geen idee eigenlijk. ik ben altijd al een nachtuil geweest. op een of andere manier gaan mijn hersenen aan s'nachts