Skip to main content

Ronde wandelen

• 20 november 2024
  • 15 reacties
  • 207 × bekeken

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5

Ik hou ervan om regelmatig een klein rondje te wandelen met of zonder mijn hond. 

Wandelen heeft veel voordelen, denk aan fysieke en mentale gezondheidsvoordelen, het hart en cognitieve vaardigheden en nog veel meer. 

• Spieren verbeteren en botten ondersteunen.
  • Algehele conditie verbeteren. 
  • Hartgezondheid verbetert (Bloeddruk verlaagd, risico hartziekten vermindert).
  • Verminderede ecologische voetafdruk

Buiten dat het goed is voor de gezondheid, is het ook erg fijn om even er op uit te zijn. Voor mij betekent wandelen even om mijn gedachtes op een rijtje te zetten, tot rust te komen en om te ont-prikkelen. Verder vind ik het ook fijn om even frisse neus te kunnen halen. 

Wat vind jij van wandelen? Als jij (wel eens) wandelt wat doet dit met jou?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

15 reacties

Maaike2000
Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 46 reacties
  • 22 november 2024

Ik wandel ook graag, in de stad, in een natuurgebied en op vakantie. Het is een fijne manier om op te laden om me weer te kunnen concentreren en energie te krijgen.

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 27 november 2024

Hallo Maaike, 

Wat leuk om te zien dat jij ook graag wandelt. Als je een wandeling maakt, hoe lang ben je aan de wandel?

Theusv
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 27 november 2024

Ik vind wandelen altijd fijn. Het maakt mijn hoofd leeg en zo kan ik me daarna weer beter focussen op wat er daarna moet gebeuren. 

Vaak loop ik met een goede vriend and dan hebben we ook de grootste lol tijdens het wandelen

Koen007
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • 51 reacties
  • 30 november 2024

Altijd heerlijk om wat energie kwijt te kunnen en je hoofd leeg te maken na een dag lang kantoorwerk! Muziek uit, genieten van de rustige of drukkere omgeving en gaan!

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 1 december 2024

@Theusv 

Wat mooi om te horen dat het je helpt om na de wandeling weer beter kan focussen op wat je daarna gaat doen. 

Leuk om te lezen dat je met een goede vriend een ronde gaat wandelen. Als jullie met zijn tweeën aan het wandelen zijn, hoe lang lopen jullie dan?

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 1 december 2024

@Koen007 

Na een lange werkdag is het inderdaad erg fijn om even te gaan wandelen. In wat voor omgeving wandel je het liefst, in een drukkere of rustige omgeving?

Theusv
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 17 reacties
  • 1 december 2024

@Annemarie

Door de weeks proberen we een uurtje per dag te lopen maar hebben soms ook wel eens dagen dat we minimaal 15km wandelen. 

We hebben ook al eens een poging gedaan om 35km te wandelen maar dat was toen nog iets te veel

originalsanne
Forum|alt.badge.img+3

Hou ook altijd wel van wandelen zoek zelfs wat vrienden voor te gaan wandelen want wil graag ook meer in bossen gaan wandelen  ga dat niet alleen doen vindt dat niks nu doe ik wel veel in open gebieden wandelen 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 1 december 2024

@Theusv 

Netjes hoor! Doe ik je niet na haha. 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 1 december 2024

@originalsanne 

Leuk dat je ook van wandelen houdt. Ik snap dat je niet alleen in bossen wil wandelen, doe ik zelf ook niet graag en vooral in het donker.

Naar welke open gebieden ga je naar toe als je gaat wandelen?

originalsanne
Forum|alt.badge.img+3

Ik kom uit Weert dus vaak in de buurt bij roeventerpeel ofzo 

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 2 december 2024

@originalsanne 

Ik snap wel dat je daar in de buurt wilt gaan wandelen, erg mooi gebied.

daan_v
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 30 reacties
  • 2 december 2024
Annemarie schreef:

Ik hou ervan om regelmatig een klein rondje te wandelen met of zonder mijn hond. 

Wandelen heeft veel voordelen, denk aan fysieke en mentale gezondheidsvoordelen, het hart en cognitieve vaardigheden en nog veel meer. 

• Spieren verbeteren en botten ondersteunen.
  • Algehele conditie verbeteren. 
  • Hartgezondheid verbetert (Bloeddruk verlaagd, risico hartziekten vermindert).
  • Verminderede ecologische voetafdruk

Buiten dat het goed is voor de gezondheid, is het ook erg fijn om even er op uit te zijn. Voor mij betekent wandelen even om mijn gedachtes op een rijtje te zetten, tot rust te komen en om te ont-prikkelen. Verder vind ik het ook fijn om even frisse neus te kunnen halen. 

Wat vind jij van wandelen? Als jij (wel eens) wandelt wat doet dit met jou?

Hey Annemarie!

Ik wandel zelf ook altijd graag, vooral in de natuur vind ik heel erg nice. Het helpt mij vaak om mijn hoofd even leeg te maken en erna voel ik me meestal energieker en optimistischer. 

Met muziek in mijn oren wandelen kan ik ook heel chill vinden, al vind ik de stilte / buiten-geluiden ook heerlijk.

Luister jij muziek tijdens het wandelen?

Groetjes Daan

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Hero
  • 59 reacties
  • 3 december 2024

@daan_v 

Als ik wandel luister ik eigenlijk haast altijd wel muziek. 

Wat voor muziek luister je tijdens het wandelen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 20 reacties
  • 29 december 2024

Dat moeten we misschien samen ondervinden haha stuur gerust 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen